به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۴۶۸۸۱۵

برلین ویلای گوبلز را واگذار می‌کند

برلین ویلای گوبلز را واگذار می‌کند
گروه بین الملل: دولت ایالتی برلین اعلام کرد ویلایی که زمانی متعلق به رئیس تبلیغات آدولف هیتلر بود، در صورتی که هیچ مالکی برای ادعای آن حاضر نشود، از بین خواهد رفت. وزیر دارایی برلین گفت که قصد دارد این ویلا را بصورت رایگان واگذار کند.
در آخرین تلاش برای جلوگیری از تخریب ویلای گوبلز، وزارت دارایی برلین پیشنهاد خود مبنی بر واگذاری این ویلا را تمدید کرد.این ویلا که در کنار دریاچه بوگن قرار گرفته، متعلق به یوزف گوبلز، رئیس تبلیغات نازی‌ها است.اشتفان اورز، وزیر دارایی ایالت برلین گفت که این ویلا را به صورت رایگان برای هر کسی که مایل به نگهداری آن است در دسترس قرار خواهد داد.
او با ابراز امیدواری برای دریافت پیشنهادی جدید از ایالت براندنبورگ آلمان، جایی که ویلا در آن واقع شده است، گفت: "من به هر کسی که مایل به تصاحب این مکان است پیشنهاد می‌کنم که آن را به عنوان هدیه‌ای از طرف ایالت برلین تحویل بگیرد."
استفان اورز گفت: «اگر دوباره مانند دهه‌های گذشته شکست بخوریم، برلین چاره‌ای جز اجرای برنامه تخریب این مکان که قبلاً برای آن آماده کرده‌ایم، ندارد».این ویلا برای یوزف گوبلز در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار  در خارج از برلین ساخته شده و در سال ۱۹۳۶ به او اهدا شده است.
گفته می‌شود گوبلز از این بنا به عنوان مکانی برای خلوت با همسر و شش فرزندش در برلین استفاده کرده است.
همچنین او علاوه بر سرگرم کردن رهبران، هنرمندان و بازیگران رژیم نازی، از این ویلا به عنوان لانه عشق برای بسیاری از امور مخفیانه خود استفاده کرده است.
این مکان پس از اینکه او همراه با فرزندان و همسرش در سال ۱۹۴۵ در پناهگاهی در برلین خودکشی کردند، برای مدت کوتاهی به عنوان یک بیمارستان نظامی مورد استفاده قرار گرفت و سپس به مرکز شاخه جوانان حزب کمونیست آلمان شرقی تبدیل شد.پس از فروپاشی دیوار برلین، این بنا قبل از آنکه تا حد زیادی متروکه شود، چندین کاربرد متفرقه داشته و مسئولیت نگهداری از آن به ایالت برلین و دولت فدرال واگذار شده است.
آلمان برای مدت‌ها در مواجهه با مکان‌های نازی‌های سابق، که اغلب تخریب آن‌ها روند پیچیده‌ای را طی می‌کند، دست و پنجه نرم می‌کرد، زیرا این نگرانی وجود داشت که دست نخورده ماندن آنها می‌تواند منجر به جذب موج جدیدی از افراط‌گرایان راست شود.

 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها