به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۰۹:۴۴
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۰۷ ساعت ۰۷:۲۸
کد مطلب : ۱۲۱۰۵۸

اكثر شهدای حله، خوزستانی هستند

گروه جامعه: معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: بر اساس شواهد و قرائن موجود بین 25 تا 30 نفر از شهدای فاجعه انفجار تروریستی حله از زائران خوزستانی هستند.
علی‌حسین حسین‌زاده اظهار کرد: بر اساس گزارش ها تا کنون شهادت 52 نفر از هموطنان ما که برای زیارت اربعین عازم کربلا شده بودند، در انفجار تروریستی حله در عراق قطعی شده است. وی افزود: در استانداری خوزستان ستادی برای رسیدگی به امور آسیب دیدگان و مشخص شدن هویت افرادی که در این حادثه به شهادت رسیده اند تشکیل شده است که سازمان های مربوطه آمارها و گزارش های دریافتی خود را در این ستاد مطرح کرده اند.

حسین زاده اضافه کرد: بر این اساس مقرر شد خوزستانی هایی که اعضای خانواده آنها مفقود شده اند اعضای خانواده آنها با فرمانداری اهواز تماس بگیرند و اطلاعات خود را در اختیار این فرمانداری قرار دهند. وی گفت: با توجه به اطلاعاتی که از طریق نیروی انتظامی و اداره گذرنامه نسبت به خروج افراد و زائران در اختیار داشتیم با تطبیق اطلاعات میدانی به دست آمده مشخص شده است که بین 25 تا 30 نفر از شهدا خوزستانی هستند. اغلب این افراد از ساکنان اهواز و تعدادی نیز از ساکنان شهرستان های حمیدیه و کارون هستند و همچنین بیشتر آنها از بین بانوان هستند.

معاون استاندار خوزستان افزود: با توجه به شدت انفجار، اجساد سوخته و متلاشی شده است و قابل شناسایی نیست به همین دلیل خانواده افرادی که شهادت آنها در این فاجعه محرز شده است، امروز به پزشکی قانونی اهواز مراجعه کرده و آزمایش DNA از آنها گرفته شده است. به گفته وی اجساد شهدا در تهران است اما برای اینکه خانواده آنها مجبور به سفر به تهران نشوند، نمونه گیری از آنها در پزشکی قانونی اهواز انجام می شود.

حسین زاده با بیان اینکه نتیجه این آزمایش ها پنج تا 6 روز آینده مشخص می شود اظهار کرد: در عین حال اطلاع رسانی نسبت به هر کدام از اسامی که قطعی شود، انجام خواهد شد. وی همچنین این حادثه غمبار را به عموم مردم استان تسلیت گفت و افزود: این انفجار تروریستی به نوعی انتقام گیری از زائرانی بوده که به عشق اباعبدالله الحسین (ع) برای راهپیمایی اربعین عزیمت کرده بودند. این مقام مسئول اظهار کرد: بعد از شناسایی هویت شهدا از طرف استانداری و دفتر نماینده ولی فقیه در استان برای خاکسپاری و برگزاری مراسم اقدام خواهد شد. بر اساس این گزارش، انفجار ساعت 14 و 30 دقیقه روز پنجشنبه گذشته در منطقه حله بغداد روی داد که بیش از 70 نفر کشته شده و تعدادی نیز مجروح شدند.