به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۲:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۰۳ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۱۲۴۰۲۹

مدیریت ​شهری نبايد ​سیاسی ​شود

گروه سياسي: یک فعال سیاسی گفت: مسئولیت پذیری در مدیریت شهری باید فارغ از جهت‌گیری سیاسی دنبال شود.
مدیریت ​شهری نبايد ​سیاسی ​شود

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با ایسنا، در تعریف واژه «مسئولیت پذیری»، اظهار کرد: مسئولیت پذیری تعریف سهل و ممتنع دارد و در عین حال که معنای روشنی دارد ولی غیرقابل تعریف است.وی در ادامه افزود: مسئولی پذیری زمانی معنا پیدا می‌کند که کسی متعهد به وظیفه قانونی خود باشد. مثلاً کسی که مسئولیت اجرایی دارد، در چارچوب وظایف قانونی، عرف و اخلاق عمل کند.

این عضو بنیاد باران با اشاره به وقوع مکرر حوادثی از قبیل آتش‌سوزی، تصادف یا زلزله در کشور، تصریح کرد: حادثه پلاسکو بخاطر درگیر کردن عواطف مردم ایران و جهان و همچنین بی‌تدبیری و بی‌مسئولیتی مسئولان ابعادی جهانی یافت.ناصری در پاسخ به این پرسش که چرا گاهی مسئولیت پذیری با اهداف سیاسی در هم آمیخته می‌شود، گفت: مسائل مربوط به مدیریت شهری نباید به هیچ وجه سیاسی شود. مسئولیت در این حوزه باید فارغ از سمت و سوی سیاسی دنبال شود. این اتفاق اقتضا می‌کند به صورت جدی  در مدیریت شهری و مسئولیت پذیری افراد بازنگری شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای شهر در وقوع این اتفاق دردناک مسئول اصلی هستند. یکی از اعضای شورای شهر گفته است که میزان بودجه‌ای که به سازمان آتش‌نشانی تعلق گرفت، یک ششم میزانی است که طبق مصوبه شورای شهر باید تخصیص می‌یافت. اگر این تخصیص بودجه انجام می‌شد، عمق فاجعه به این میزان نمی‌رسید. بسیاری از ناظران بین‌المللی از نوع تجهیزات و نحوه مهار آتش در این حادثه تعجب کرده بودند.

ناصری با اشاره به اینکه رسانه‌ها، افکار عمومی و فضای مجازی نباید این فاجعه دردناک را به انتخابات ربط دهند، اظهار کرد: باید فارغ از هر نوع نگاه سیاسی و انتخاباتی و اینکه این اتفاق چه تأثیری بر نامزد شدن یا نشدن فردی می‌گذارد یا رأی فردی را کم و زیاد می‌کند، به ابعاد این حادثه نگریست و از آن عبرت گرفت. مسئولان کشور تدبیری بیندیشند که از این اتفاقات دیگر رخ ندهد. این فعال سیاسی در پایان گفت:‌ در حادثه زلزله بم تأیید شد که باید مانع تکرار این حوادث شد و کانون مدیریت بحران در کشور تشکیل شد اما اکنون باید دید کانون مدیریت بحران تا چه اندازه در حوادث کارآمد است.