به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۷ ساعت ۰۰:۴۹
کد مطلب : ۱۲۷۵۴۶

رقيب انتخاباتي‌ پوتين بازداشت شد!

گروه بين‌الملل: آلکسی ناوالنی، رهبر اصلی مخالفان روسیه در تظاهراتی که در "اعتراض به فساد" در مسکو، پایتخت این کشور سازماندهی شده بود، بازداشت شده است. بر اساس گزارش‌ها، تظاهرکنندگان سعی داشتند مانع از بازداشت او شوند.
رقيب انتخاباتي‌ پوتين بازداشت شد!
به گزارش بی بی سی، آلکسی ناوالنی به دلیل مبارزه‌ علیه فساد تبدیل به چهره شناخته شده‌ای به ویژه در میان مقامات ارشد نزدیک به کرملین شده است. ناوالنی در ماه فوریه سال جاری در یک پرونده اختلاس گناهکار شناخته شد و به همین دلیل نمی‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نامزد شود. او گفته است: "اتهامات علیه او انگیزه‌های سیاسی دارد." این رهبر مخالف در روسیه از تظاهرکنندگان خواسته که به اعتراض‌های خود ادامه دهند.

او در حساب توییترخود نوشته است: "دوستان من حالم خوب است. هیچ لازم نیست که برای بیرون آوردن من مبارزه کنید. به راهپیمایی در خیابان تورسکایا ( خیابان اصلی مسکو) ادامه دهید. مبارزه امروز ما علیه فساد است." ناوالنی در سال‌های گذشته یکی از منتقدان اصلی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بوده و تظاهرات گسترده‌ای علیه او در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ میلادی به راه انداخت. این رهبر مخالف در روسیه اخیرا فعالیت های سیاسی خود را افزایش داده است.
 
 
او سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد برای کسب کرسی ریاست جمهوری در انتخابات سال ۲۰۱۸ وارد مبارزه انتخاباتی شود. براساس قانون اساسی روسیه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری کنونی این کشور حق دارد برای یک دوره دیگر شش ساله به عنوان نامزد ریاست جمهوری در اتخابات شرکت کند اما هنوز تصمیم خود را اعلام نکرده است. تلاش آلکسی ناوالنی به عنوان یک نیرو در سیاست روسیه در سال ۲۰۰۸ آغاز شد، زمانی که او به وبلاگ نویسی در مورد ادعاها درباره "وجود تخلف و فساد" در بعضی از شرکت های بزرگ تحت کنترل دولت روسیه پرداخت. او حزب روسیه متحد، حزب پوتین را "حزب کلاهبرداران و دزدان" نامیده؛ تعبیری که گفته می‌شود در میان بسیاری از اقشار مردم در روسیه عمومیت یافته است.