به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۱۴ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : ۱۳۱۲۸۸
كاري كه افراطي‌ها و امپراطوري دروغ با سند يونسكو كردند

تساوی جنسیتی در آموزش را آموزش همجنسگرایی مي‌دانند!

تساوی جنسیتی در آموزش را  آموزش همجنسگرایی مي‌دانند!
گروه جامعه: محمدعلی نجفی وزیر پیشین آموزش و پرورش و متخصص این عرصه برای اولین بار به تحلیل سند جنجالی 2030 پرداخت. مشاور رئیس جمهوری ضمن بیان دلایل و اهداف تدوین این سند گفت: مخالفان دولت از این سند در ایام انتخابات به صورت حربه سیاسی استفاده کردند. به گفته نجفی توسل به این سند برای بدنام کردن دولت اوج بی اخلاقی جریان سیاسی بود. محورهای اظهارات نجفی به شرح زیر است:
 
در سند 2030 برای توسعه‌ی پایدار17 هدف اصلی و 169هدف جنبی مشخص  و هدف چهارم و پنجم تضمین آموزش با کیفیت، فراگیر و مادام العمر برای همه ودستیابی به تساوی جنسیتی  و توانمندسازی زنان و دختران عنوان گردیده و برآموزش به عنوان عامل موثردر رسیدن به اهداف سند با تاکید بر حاکمیت و اولویت‌ها و ظرفیت‌های ملی، تمامیت و استقلال ارضی کشورها و عدم تعارض با ویژگی‌های هرکشور لحاظ شده است.
 
اینچئون کره جنوبی نیز با حضور 120 وزیر از 160 کشور با محوریت آموزش به عنوان اصلی ترین هدف وبه صورت کیفی، برابر و مادام العمر برای همه بیانیه ای توسط یونسکو تهیه و تنظیم و شناخت آموزش به عنوان مهمترین پیشران آموزش و پرورش ومحورتوسعه پایدارمدنظرقرار می گیرد.
 
نجفی با یادآوری این نکته که آموزش یکی از حقوق انسان ها برای توانمند شدن است افزود:اختصاص لااقل 4 تا 6 درصدGDP کشورها به آموزش از اهداف 2030 است و در سال 2017 به طور متوسط 5درصدGDP و 13.7 درصد بودجه عمومی دولت ها به آموزش اختصاص داشته که در ایران از لحاظ اختصاص بخش دولتی به 13.7 نزدیک ودر GDP کمتر می باشد.
 
مشاور رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش کم اطلاعی از محتوای سند 2030  درسطح جامعه و عدم تبیین مناسب این سند توسط وزارت آموزش و پرورش ودولت را از مواردی خواند که عمدتا دست آویز سوء استفاده ابزاری از این سند شده است و گفت: اهمیت تساوی جنسیتی در آموزش که به یک مانع جدی در امر آموزش کشورها تبدیل شده و سوء استفاده از 246 میلیون دختر و پسر در داخل و اطراف مدرسه در دنیا که بخش عمده‌ای دختران می باشند و لزوم احساس امنیت زنان ودختران موجب شد  آموزش جامع جنسی مبتنی بر آگاهی بخشی و پیشگیری منطبق بر مسائل ملی و محلی با تاکید بر این که در آموزش، محتوا و ... هیچ اجباری وجود ندارد درسال 95 به صورت سندملی 2030 توسط یونسکو تهیه و در آن در دوجا صرفا به صورت تنظیم خانواده اشاره شود.
 
معتقدم بسیاری از منتقدین هیچکدام از 4سند را(هزاره سوم،2030 سازمان ملل،بیانیه 2015اینچئون و سندملی یونسکو) را نخوانده و سوءاستفاده ای که از موضوع سند شد حاکی از بی اخلاقی بخصوص در هنگامه انتخابات بود. در هیچ جای سند ادعاهای مطرح شده در داخل مانند لزوم آموزش همجنسگرایی و خودارضایی و مسائلی از این دست وجود ندارد و حتی در کل سند یک بار هم چنین کلماتی نیامده است ولی در ایران گروهی این مسائل را ساخته و با سوءاستفاده از این واقعیت که اکثر مردم سند را نخوانده اند. چنین موضوعات ناروایی را مطرح می کنند.

kian
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۱۴ ۱۷:۱۵
احتمالا آقایون منتقد، خبر 20:30 رو دیدن
یکی بهشون بگه آقایون داداچا دارید اشتباه می بینید (353690)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۱۵ ۱۴:۱۶
مایه تاسف است سواستفاده جناحی در مورد سند2030
نه افراط نه تفریط فقط هوشیاری و تطابق ان با چشم انداز و اجرای بخشهای مفید عادلانه و مناسب با شرایط فرهنگی دینی ایران (353702)