به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۱۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۰۲/۰۲ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۱۳۲۴

قبل از روشن‌کردن کولر خودرويتان بخوانید!

کولر ماشین و تمامی‌قطعات آن سه دشمن اصلی دارند که شامل رطوبت گرد و غبار و هوا است. اما در این مطلب قصد داریم تا به مشکلات به وجود آمده برای کولر یک خودرو بپردازیم و دلایل بروز ایرادات و راه‌های جبران آن را بررسی کنیم.یکی از بزرگ‌ترین و عمومی‌ترین عیوب کولر یک خودرو عدم خنک‌کردن آن است.

هر چند این مشکل می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد اما در اینجا برخی از آنها را مرور می‌کنیم. در شماره گذشته گفتیم قلب تپنده سیستم کولر کمپرسور آن بوده و این قسمت نقش اصلی را در به گردش در آوردن مبرد دارد. به همین دلیل در صورتی که این بخش به درستی عمل نکند و نتواند وظیفه خود را در به گردش درآوردن مبرد به خوبی بازی کند، خنک‌کنندگی سیستم کاهش پیدا می‌کند.

درست کارنکردن کمپرسور می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. در مرحله اول ممکن است تسمه آن شل بوده و کمپرسور کمتر از میزان معمول مبرد را پمپ می‌کند. در این حالت سرویس کار یا تسمه را عوض می‌کند یا آن را سفت کرده و تا حد مجاز کشش تسمه را کنترل می‌کند. انجام چنین کاری چندان هزینه‌ای ندارد. تسمه کولر نیز قیمتی نداشته و تنظیم و سفت کردن آن هم زمان و هزینه نمی‌برد.

اما گاهی عدم کار کردن کمپرسور از کلاچ یا همان بوبین آن بوده که نیرو را به درستی انتقال نمی‌دهد. در این مواقع نیز کلاچ یا تعویض شده و یا تعمیر می‌شود.کلاچ کولر چندان سیستم پیچیده‌ای نبوده و یک کلاچ مغناطیسی است که با جریان برق آهن‌ربا شده و نیرو را منتقل می‌کند. حال ممکن است در این جریان یا نحوه آهن‌ربا شدن این سیستم مشکلی به وجود آمده باشد که رفع آن چندان مشکل نیست. اما در بسیاری از مواقع شما در شتابگیری احساس می‌کنید که کولر خنک نمی‌کند. در حقیقت این عیب نبوده و در خودروهایی که همه چیز تحت کنترل ECU است این اتفاق می‌افتد. زمانی که شما قصد شتابگیری دارید یقیناً به تمامی‌قوای موتور نیاز دارید در نتیجه باید تمامی‌مصرف‌کننده‌ها برای همان چند لحظه‌ای که شتاب می‌گیرید قطع شوند.

یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کننده‌ها همین کمپرسور کولر بوده که باید در این مواقع قطع شود. قطع کردن کمپرسور کولر و از مدار خارج کردن آن در این شرایط کاملاً بر عهده ECU بوده و به صورت خودکار این اتفاق رخ می‌دهد تا تمامی‌توان موتور در این‌گونه مواقع در اختیار شما باشد.گاهی نیز اشکال از فن است. در بسیاری مواقع فن روشن نمی‌شود تا دما را پایین بیاورد. در این شرایط باید دلایل عدم روشن شدن فن را کنترل کنید تا این عیب رفع شود. گاهی خود فن مشکل داشته و روشن نمی‌شود. گاهی فرمان روشن شدن آن داده نمی‌شود. گاهی هم در جریان فن مشکلی به وجود آمده است.

کنترل روشن شدن فن می‌تواند توسط مالک خودرو انجام شود اما بررسی مشکل آن بهتر است توسط متخصص انجام شود تا از هزینه‌های اضافی جلوگیری شود.یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است باعث عدم خنک‌کاری مناسب کولر خودرو باشد، کثیف بودن پره‌های کندانسور است. همان‌گونه که پیش از این گفتیم، مبرد سرمای خود را در اوپراتور از دست می‌دهد و گرم می‌شود و به کندانسور می‌آید تا پیش از فشرده‌شدن در کمپرسور خنک شود. حال اگر هوای کافی در کندانسور جریان نداشته باشد تبادل حرارت به خوبی صورت نمی‌گیرد. در این مواقع فشار باد راه حل مشکل است. با فشار هوا کندانسور را تمیز کنید تا مشکل برطرف شود.

اما یکی دیگر از عیوب شایع، نوسان دور موتور در زمان استفاده از کولر است. این عیب دلایل زیادی نداشته ولی در خودروهای کاربراتوری و انژکتوری کاملاً متفاوت است. در تمامی‌خودروها در زمان گرفتن کولر دور موتور کمی‌افزایش پیدا می‌کند تا بتواند افزایش بار بر روی موتور ناشی از اتصال کمپرسور به موتور را جبران کند.

در حالت عادی دور موتور خودروی شما در حد ۸۰۰ بوده که دور آرام است. زمانی که کولر را روشن می‌کنید این دور کاهش پیدا می‌کند. اما باید عاملی این دور موتور را افزایش دهد تا افت قدرت جبران شود. در خودروهای انژکتوری این افت قدرت توسط استپر موتور و کمی‌تغییر زاویه دریچه گاز جبران می‌شود. در اصطلاح استپر کمی‌به خودرو گاز می‌دهد. اما در خودروهای کاربراتوری این جبران افت قدرت توسط یک شیلنگ وکیوم جبران شده که دریچه گاز را تغییر حالت می‌دهد.

اگر خودروی کاربراتوری دارید و در زمان استفاده از کولر دور موتور نوسان دارد حتماً موتور و کاربراتور خودروی خود را تنظیم کنید. اما اگر خودرویتان انژکتوری است باید دیاگ زده شود تا نحوه کار استپر موتور یا همان موتور پله‌ای کنترل شود. گاهی کثیف شدن موتور پله‌ای و تمیز کردن و شست‌وشوی آن این مشکل را برطرف می‌کند. گاهی تعمیرکاران موتور پله‌ای را عوض می‌کنند که چندان هم کم هزینه نیست‌. دقت کنید در بسیاری مواقع تمیز کردن و کنترل جریان استپر این مشکل را برطرف می‌کند.

عیب دیگری که معمولاً در خودروهایی با موتور کم بازده‌تر و ضعیف‌تر به وجود می‌آید بالا رفتن آمپر آب است. بالا رفتن آمپر آب نشان‌دهنده بالا رفتن دمای موتور است. این وضعیت می‌تواند عیوب بسیار زیادی را به وجود آورد. اولین عیبی که بسیار نزدیک است سوختن واشر سرسیلندر است. همچنین خرابی سایر قطعات حساس به گرما از عوارض این عیب است. البته توجه داشته باشید نوسانات اندک در دمای موتور امری کاملاً طبیعی است و نباید چندان نگران آن بود اما اگر این مسئله ادامه پیدا کند می‌تواند خطرناک باشد. استفاده از کولر بار اضافه‌ای بر روی موتور تحمیل می‌کند اما این بار اضافه در آن حد نیست که باعث افزایش غیرقابل کنترل دمای موتور شود و سیستم خنک‌کننده خودرو باید بتواند همچنان از پس خنک‌کاری موتور برآید. برای رفع این مشکل باید دو بخش از سیستم خنک‌کننده را کنترل کنید: یکی رادیاتور و دیگری فن خنک‌کننده.اگر رادیاتور کثیف بوده نتواند به درستی تبادل حرارتی را انجام دهد و گرما را دفع کند این عیب حاصل می‌شود. برای رفع آن رادیاتور و مجاری آن باز شده و شسته می‌شود. مجاری آن باز شده و آب به درستی تبادل حرارت دارد. گاهی رادیاتور درست بوده ولی فن خودرو دچار مشکل شده نمی‌تواند به درستی هوا را بدمد. هر دو فن در خودرو بسیار با اهمیت هستند که دور گردش آنها نیز موثر است. باز هم برای این کار باید فن کنترل و چک شود. رله فن نیز در کارکرد آن بسیار موثر است. سوختن آن باعث از کار افتادن فن می‌شود.

گاهی کولر روشن است ولی ماشین گرم شده و آمپر آب بالا می‌رود. با تمام این شرایط فن‌ها در دور آرام کار می‌کنند. باز هم باید علت را در فشنگی سر کپسول جست‌وجو کرد.در مجموع توصیه می‌شود سیستم خنک کاری خودرو قبل از راه‌اندازی و استفاده از کولر به خصوص در خودروهای ارزان قیمت که چند سال از تولیدشان می‌گذرد، کنترل شود.اما در برخی از خودروها که مدتی از شارژ گاز کولر آنها گذشته است کم کردن گاز و خالی شدن گاز کولر (به شدت برای محیط‌زیست مضر است) بسیار شایع بوده و کولر کار نمی‌کند. در این شرایط باید کولر دوباره شارژ گاز شده و فشنگی روی کپسول چک شود. قبل از شارژ حتماً با سرویس کار توافق کنید که اگر شارژ گاز کولر کم شد باید پاسخگو باشد. همچنین تمامی‌اتصالات و مجاری را کنترل کرده و در صورت نیاز عوض کند تا شارژ کولر کم نشود.

به این نکته حتماً توجه کنید تا بعد از مدتی کوتاه مجبور نشوید دوباره کولر را شارژ کرده و آن را گاز کنید. هزینه هر بار شارژ کردن کولر نزدیک ۴۰ هزار تومان است.گاهی کولر قطع و وصل کرده و درست کار نمی‌کند. این مساله یا از اتصالات آن بوده یا از فشنگی قهوه‌ای رنگ آب است. در این مواقع فشنگی عوض شده و سیستم دوباره چک می‌شود.در بسیاری مواقع کولر از نظر بازده و کارکردش مناسب است ولی سر و صدای اضافی دارد. در این شرایط باید کاپوت را بالا زد و کولر گرفت. در محیطی آرام و کم سر و صدا این کار انجام شود. سپس به سر و صدای ایجاد شده و منشا آن دقت کنید تا معلوم شود عیب از کجاست. گاهی عمر تسمه کولر به پایان رسیده است و باید آن را تعویض کرد.

توصیه می‌کنیم از تسمه با کیفیت و خوب استفاده کنید تا مشکل ایجاد نکند. گاهی تسمه سالم است ولی تنظیم نبوده و صدای سوتی ایجاد کرده که در زمان کولر گرفتن ایجاد می‌شود. در این مواقع تسمه کمی‌سفت می‌شود تا این مشکل حل شود. از سفت کردن زیاد تسمه به شدت پرهیز کنید تا هم عمر تسمه کم نشده و هم بلبرینگ کمپرسور خراب نشود. گاهی خود کمپرسور در جای خود محکم نبوده و سر و صدا و ارتعاش ایجاد می‌کند. با آچارکشی و سفت کردن کمپرسور این مشکل در این شرایط حل می‌شود.

از بلبرینگ کمپرسور نام بردیم. یکی از عوامل بی‌صدا کار کردن سیستم کولر و کمپرسور همین بلبرینگ است. این بلبرینگ باید تحت فشار خاصی کارکرده تا عمر مناسبی داشته و خراب نشود. خرابی آن چندان هزینه بالایی برای تعویض ندارد (در خودروی پراید) در مجموع اگر کمپرسور خراب و شارژ کولر کم نشود بر طرف کردن سایر عیوب چندان هزینه‌بر نیست.

در پژو ۲۰۶ گاهی کولر با دست شارژ می‌شود. یعنی شارژ گاز کولر بیش از حد می‌شود. در حالی که باید با دستگاه و به صورت اتوماتیک انجام شود. گاهی دستگاه نیز کالیبره نبوده و ترازوی آن خراب است و در حقیقت تشخیص نمی‌دهد چند گرم وارد سیستم گاز شده است. در این مواقع وقتی کولر را روشن یا خاموش می‌کنید صدای سوت مانندی به گوش می‌رسد. وقتی شیر انبساط به درستی کار نکند این صدا ایجاد شده و زیاد بودن شارژ کولر نیز این عیب را ایجاد می‌کند.در بعضی مواقع کلاچ کمپرسور درگیر نشده و کولر وارد مدار نمی‌شود. این عیب در خودروهای مختلف دلایل مختلفی دارد. به طور مثال در پژو ۲۰۶ ابتدا باید فیوز مربوطه را در جعبه فیوز چک کرد. اگر فیوز سالم باشد باید گاز سیستم را کنترل کرد. گاهی تخلیه گاز ناگهانی به دلیل نشتی یا ضربه در سیستم این عیب را به وجود می‌آورد. مشکل در سیم کشی و ایجاد قطعی در اتصالات و سیم‌ها نیز این مشکل را ایجاد می‌کند. در نهایت رله داخل BSI باید کنترل شده تا نسوخته باشد. در پراید باید اتصالات و فیوز چک شود. در سایر خودروهایی که مالتی پلکس نیستند این دو مورد باید کنترل شوند.

در بعضی مواقع اوپراتور یخ می‌زند. این مشکل کمی‌رایج بوده که باید برای رفع آن ترموستات را کنترل کرد تا معلوم شود درست کار می‌کند یا نه. اگر ترموستات خراب بود حتماً از نوع مرغوب آن استفاده کنید تا موردی در آینده برای خودرو به وجود می‌آید. ترموستات خوب و با کیفیت در پراید با نوع معمولی ۳۰‌درصد اختلاف قیمت دارد.بعضی‌ها گلایه دارند هوای کولر دارای بوی خاصی بوده که مطلوب نیست. در این مواقع ابتدا اوپراتور را کنترل کرده و هوای خروجی آن پک می‌کنیم. علت این مساله جمع شدن ذرات ریزی در لابه‌لای پره‌های اوپراتور است. تمیز کردن اوپراتور با فشار باد راه حل این مشکل است. گاهی این بوی بد ناشی از جلبک‌های ریزی بوده که در لابه‌لای پره‌های اوپراتور رشد کرده‌اند. برای از بین بردن آنها باید اوپراتور با مواد مخصوصی شسته شود تا کاملاً تمیز شود.در نهایت باید به نکاتی برای بالا رفتن عمر کولر و کنترل آن اشاره کرد.

کولر را در دورهای بالا روشن نکنید. اگر دور موتور بالا است، کلاچ بگیرید سپس کولر را روشن کنید. روشن کردن کولر در دورهای بالا سبب میشود تا بلبرینگ کلاچ آن تسمه و حتی پولی آن خراب شود.در زمستان نیز کولر را روشن کنید تا سیستم فرسوده نشود. در همان لحظه که کولر را روشن کردید پنجره‌ها را بالا ندهید. بگذارید چند دقیقه کولر کار کند تا هوای اولیه خارج شود. در خودروی پراید در زمانی که کولر روشن است کمی‌ملایم‌تر رانندگی کنید تا واشر گلویی اگزوز نسوزد. سعی کنید تا بیشتر در جاده از کولر پراید استفاده کنید. در حالتی که از سوخت CNG استفاده می‌کنید سعی کنید کولر نگیرید.در نهایت استفاده از کولر کمی مصرف سوخت را افزایش داده و گاهی تا ۱۰ درصد مصرف افزایش پیدا می‌کند.
مهندس محمدحسن اسداللهی
مرجع : دنیای‌خودرو

سعید
۱۳۹۱/۰۲/۰۲ ۱۹:۰۰
خیلی جالب بود.در ماشینهایی که چند سال کار کردن و گاز خالی کرده حتما باید ابتدا محل نشتی پیدا بشه.که شایعترین محل نیز اورینگهای اتصالات میباشد. (376)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۹ ۰۹:۱۴
احسنت ، مواظب باشید گول شارژ کولی ها رو نخورید ، اگه بهتون گفتند بزارید براتون شارژ کنید قبول نکنید ، اول مطمئن بشین اتصالات نشتی نداشته باشه وگرنه بعد از شارژ کردن دوباره گاز خارج میشه (341281)
Abbas
United States
۱۳۹۳/۰۵/۰۴ ۲۳:۵۲
سلام فن کولر ۲۰۶ چه موقع off میکنه (242625)
مانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۴ ۱۳:۲۳
رله فن خراب شده برو برق کار بگو یسرش کنه (243411)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ۲۳:۵۴
ممنون عالی (246857)
منصور دریانورد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ۰۴:۲۰
سمند ال ایکس88. کولر بعد از حدود نیم ساعت قطع کرده و مجدد وصل نمی شود باید خاموش روشن کنم. مشکل کجاست؟ (250724)
۱۳۹۵/۰۲/۰۵ ۱۵:۴۷
مشکل از شماس که میرین خودرو ایرانی میخری زیر 10 سال باید اوراقشو وبالت بشه بدی تعمیر (335124)
کامیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۸ ۱۵:۳۸
بجای دری وری گفتن جواب سوال بنده خدا رو بده (339079)
ميثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۳ ۱۲:۳۴
سلام
ممنون از اطلاعاتتون
من ٢٠٦ تيپ ٥ دارم وقتي كولر رو روشن ميكنم كمپرسور بطور مكرر خاموش و روشن ميشه با توجه به اينكه ماشينم صفره (٢٠٠٠ كيلومتر كاركرده) به نمايندگي نشون دادم و گفتن اين كاملا طبيعيه و هيچ ايرادي نداره، ميخواستم بدونم آيا اين حالت اعصاب خورد كن نيست و هيچ وقت دماي داخله كابين خيلي سرد نميشه، سرماي كولر عاليه ولي چون مكرر خاموش ميكنه هيچ وقت دما خيلي پايين نميره، ضمنا اين عمل باعث ميشه ماشين ضمن حركت قدرتش به كرات گرفته بشه ( بدليل درگير شدن كمپرسور) لطفا نظرتونو بفرماييد. (302260)
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۰۱:۴۲
شما بايد يا ترموستاتتو عوض كني يا ميتوني اصلا يكسرش كني، البته اين نظره منه اساتيد هم ميتونن نظر بدن (305066)
پارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۲ ۱۶:۲۴
دوست گرامی مشکل خاصی به نظر نمیرسه همه خودروها همینطوره زمانی که سردخانه به اندازه کافی سرد شد کمپروسور قطع میشه زمانی که داره هوا سردیش رو از دست میده دوباره میره زیر بار این روند باعث کاهش سوخت هم میشه در مواردی هوای خروجی یکم شرجی میشه مال سنسوره که در بعضی مواقع بگذر داره (یعنی میشه باهاش کنار بیای ) یایکسره اش کنی که خیلی فشار به موتور میاد تعویضش هزینه بره باید گاز خالی بشه و .... ضرب فن رو هم کم کنی بهتر میشه هواش خنکتر میشه (312328)
ال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۲:۰۹
مقدار گاز وارد شده به سیستم بیش از اندازه است.ببر روی ۳۰ تنظیم کن (312610)
اشکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۷ ۰۳:۳۳
سلام دوست عزیز فشار گاز کولر بالاست و این باعث میشه کمپرسور مداوم قطع وصل کنه (313361)
اصلان
۱۳۹۴/۰۵/۱۱ ۰۹:۲۹
با سلام و درود
برای منم همینطوره و احساس می کنم صدای عمل کردن کلاچ کولر یا کمپرسور کمی زیاد به نظر میرسه. (318490)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۶:۴۸
سلام .برای ماشین منم اینجوری شد بردم تعمیرگاه کلاچ و بوبین کولر رو عوض کرد خوب شد (322767)
کامران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۸ ۱۵:۱۷
در فصل تابستان به دلیل گرمای زیاد خودروها، از کولر استفاده می کنند اما برخی از دارندگان خودروهای پژو ۲۰۶ از قطع ناگهانی کولر خود گله دارند و نمایندگی ها نیز علت مشکل را در نرم افزار کامپیوتر خودرو اعلام می کنند. در این مورد چه توضیحی دارید؟
صرفاً به دلیل استفاده از قطعات کم کیفیت روی خودروهای جدید، این مشکل به وجود می آید. کوپلینگ کلاچ کولر غیراستاندارد خودرو است و آمپراژ مصرفی را بالا میبرد یعنی اینکه کلاچ کولر برق زیادی را طلب می کند و کامپیوتر خودرو که عملکردی هوشمند دارد به دلیل جلوگیری ا (341263)
حمید
Estonia
۱۳۹۵/۰۵/۰۱ ۱۳:۳۷
سلام هیچ مشکلی نیست همه ماشینا همینجوریه نگران نباش (341367)
ارمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۸ ۱۰:۱۹
باسلام وادب
مطالب فوق بسيار مفيد وجامع بود
من ال نود دارم موقعي كه كولر را ميزنم تاچند دقيقه اي خوبه بعدا هواي گرم وشرجي مانندي به داخل ماشين مياد.پيش تعميركاران زيادي بردم وچك كردن ولي متوجه علتش نشدن.لطفا راهنمايي كنيدarman8807@yahoo.com
باتشكر (302976)
ممعین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۲ ۱۵:۵۵
سلام من رو پراید همچین مشکلی رو داشتم با گاز زدن حل شد. (306720)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۰ ۰۰:۳۵
من پراید دارم یه فن تک دور داره که وقتی کولر رو روشنن میکنم روشن میشه دما شدیدا بالا میره مشکل از کجاست (303193)
mkh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ۱۲:۴۵
احتمالا مشکل از رله دور تنده (311161)
حامد
Germany
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۵:۵۱
عالی بود استفاده کرپیم (304727)
کاظم
United States
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۰۳:۰۸
من یک پیکان مدل ۶۲ گازسوز دارم، میشه روش کولر نصب کرد؟ (305078)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۱۲:۱۶
آتیشش بزن (313826)
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۰۶:۲۴
چیکار مردم داری پیکانم ماشینه (316649)
پژو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۰ ۱۷:۳۶
شوخی کرد نارحت نشید (319750)
payam
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۱۸:۵۲
بله دوست عزیز
روی پیکان هم میشه کولر نصب کرد.البته چیزی در حدود 400 الی 500 تومن برات هزینه داره و ضمنا جای داشبورد ماشینتو کامل می گیره.اگه خواستی به ایمیل من یه پیام بده بیشتر بهت توضیح بدم
payampayam69@gmail.com (316749)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ۱۸:۵۶
من معتقدم وسایل 206 اگه اصلی باشن خوب کار میکنن و کولرش حرف نداره ولی گاهی ریپ میزنه علتش رو اگه میدونید بنویسین ممنون (306238)
ABBAS
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۱۶ ۰۱:۲۳
با سلام
احتمال داره از سنسور هوای ورودی باشه (مپ سنسور) (307087)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۶ ۲۳:۳۰
باسلام به استادمحترم؟. میخواستم نظرتان رادرمورداینکه درچه مواقعی کولر را روشن ودر چه زمانی کولر را خاموش کنیم خیلی برام مهمه که بدانم باتشکر ازشما استاد گرانقدرلطفا راهنمائیم کنید متشکرم . (307248)
مهدی
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۱۷ ۱۸:۲۶
باسلام من پراید دارم رفتم رادیاتور وکل سیستم کولر را عوض کردم گاز کولر را عوض کردم وقتی ازش استفاده میکنم 10دقیقه خنک میکنه بعد باد گرم میده موندم دیگه چکارش کنم دوستان راهنمایی کنید (307362)
ت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۳:۲۲
باتریساز یکسرش کنه (312193)
am
Romania
۱۳۹۵/۰۴/۲۰ ۲۳:۱۹
ترموستات کولر خرابه و باعث یخ زدن اواپراتور شده (340860)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۹:۵۶
كي مارو ادم حساب ميكنه مگه همون مدير محترم ماشين ايراني سوار ميشه؟ (307519)
احمد س
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۱۳:۰۸
سلام ماشینم مدل91کولر روشن کنم آمپر حرارت بالا می رسه وکولر گرم می شود (307635)
محبوب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۱۹:۳۱
سلام، باتشکر از توضيحاتي که دادید، بنده پراید دارم کولر آن خنک نمیکرد بعد از اینکه که به باطری ساز نشون دادم، فشار آن را گرفت و از شماره 70 به 40 رساند درحالی که روشن بود، یعنی مقداری از گاز آن را خارج کرد، ولی باز خنک نمیکنه، لطفاً راهنمای کنید با تشکر (307732)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۲۳:۱۹
میخواستم بدونم وقتی کسی جواب سوال ها را نمیدهد برای چی نظر میخواهید (307783)
فرشاد
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ۲۲:۲۵
با سلام تیبا۲ دارم ۱۰۰۰ تا کار کرده و کولر حدود ۵ ثانیه روشن و ۵ ثانیه خاموش میشه و در هنگام حرکت دائما روشن خاموش میشه که فشار زیادی به موتور میخاره به نظرتان مشکل چیه? لطفا راهنمایی کنید (307960)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۲۳:۲۳
مال منم اینطور (310721)
ال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۲:۱۲
گاز کولر بیش از اندازه است،ببر کمش کن (312613)
رضا
Germany
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۰۲:۳۷
سلام روشن کردن کولر ماشین صفر کیلومتر سمند lxبه موتور ضربه میزنه؟
باتشکر (308818)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۰ ۱۷:۴۱
داداش من سمند دارم از سال 89 که خریدم مرتب هم کولر در موقع نیاز استفاده میکنم هیچ مشکلی نداره خوب استفاده کن و کیف ببر خودرو ملی است تبرک دست سید عزیز میباشد (319751)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۲۳:۲۲
سلام منم تیبا 2 صفر دارم هر 5 ثانیه قطع و وصل میکن میگن عادی لطفا راهنمایی کنید (310718)
ارش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۳ ۱۶:۵۶
اگه خوب خنک میکنه ایرادی نداره (315351)
الیکس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۰ ۱۷:۴۳
وقتی تعداد زیادی میگن اینطوری هستند شک نکن از طریق شرکت اینگونه طراحی شده اند (319752)
تقي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۰ ۲۲:۵۸
من از سيستم بهينه سرما استفاده کردم اوايل بعد از شروع کولر امپر خوب است ولي وقتي ماشين سمند گاز زيادي ميخورد امپر بالاتر ميرود دليل چيست خواهشمنم جواب بدهيد (312107)
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۲/۱۷ ۰۲:۱۹
سلام آقا تقی نحوه عملکرد بهینه سرما چطوره؟ (333184)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۱:۵۲
سلام من که ماشین ندارم ولی بعضی وقت ها کولر خودم نامنظم کار میکنه ایراد کجاست ؟ (312601)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ۰۷:۵۸
برو خودتو به روان پژشک نشون بده درست میشی ..خدا بزرگه (312876)
ال ایکس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۰ ۱۷:۴۴
ایول،علی آقا خوب آمدی (319753)
محمد
۱۳۹۴/۰۴/۱۵ ۱۲:۳۳
شما بايد به يك آپاراتي كار بلد مراجعه كنيد. قطعا برطرف مي شود. (313034)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۱ ۲۰:۵۱
برو دکتر، آزمایش غده تیروئید نیاز داری. (341369)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۶ ۰۰:۱۵
سلام من بتازگی یک پراید مدل ۸۱خریدم که کمپرسور کولر نداشت یک کمپرسور دست دوم خریدم ونصب کرد م وقتی کلید کولر روشن میکنم کمپرسور کلاج نمیکنه درضمن من هنوز شارژ گاز نکردم اصلا گاز نداره خواستم بدونم که علت کلاج نکردن کمپرسور از نداشتن گازهستش (313142)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ۰۴:۵۲
به احتمال خیلی خیلی زیاد نشتی داره (313581)
فرشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۳ ۲۲:۳۱
دوست عزيز تا وقتى گاز در مدار نباشه كمپرسور كار نميكند (315523)
مجید صادقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۶ ۱۷:۰۵
با عرض سلام ،پراید من چند وقتی هست که از رادیاتور آّب کم میکنه اما از آّب قمقه کم نمیشه (هر 600 کیلومتر یه استکان) و فقط از رادیاتور کم میکنه و در هوای گرم آمپر تا نصف بالا میاد و فن با دور تند کار میکنه لطفا دوستان در صورت امکان راهنمایی بفرمایند . (313297)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۷ ۰۲:۰۰
باسلام بنده پراید.دارم بعدازروشن کردن کولر ماشین خاموش میشود.اماوقتی کولر خاموش است مشکلی ندارد.لطفاراهنمایی کنید (313349)
سمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۰ ۱۷:۵۰
بهار جون همیشه از این جور موارد اطلاع رسانی کنید ممنون استفاده بردیم (319755)
امیرفرشاد
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ۱۶:۲۲
دوستان سلام لطفا راهنماییم کنید چون امروز رفتم نمایندگی مرکزی سایپا اینترنتی 10شهریور نوبت بهم دادن !! تیبا2 مدل 93 دارم 4000بیشتر راه نرفته .هر وقت که کولرو روشن میکنم .ماشین خاموش میشه !! به نظر شما ایراد از کمپرسور میتونه باشه ؟ اگر نخوام تا 10شهریور صبر کنم و تعمیرگاه ببرم خرجش زیاد میشه ؟؟ ممنون اگر درست راهنماییم کنید (313611)
علي موسوي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۰ ۱۸:۴۳
سايپا همينه ماشيناش مفت نمي ارزه (314069)
فرشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۳ ۲۲:۳۴
دوست عزيز احتمال دارد استپر موتور كه وظيفه ى جبران كاهش دور موتور در هنگام كولر روشن كردنو داره خراب شده باشه ، اول از همه اونو چك كن (315525)
سیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۱۰:۴۱
سلام، خودرویی که کرفتم از اول این مشکل را داشت که در دور آرام که 700 میباشد باد گرم میزند و بعد که یکمی گاز میدهید و بدور 110 که میرسد باد یخ میدهد ، گاز کولر را هم تخلیه و دوباره شاري کردیم بازم همین مشکل وجود دارد، فقط خودرو اتوات است. چیکار باید بکنیم؟ با تشکر (314100)
مهدی
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۱۷:۲۸
سلام
من یه ۲۰۶ تیپ ۵ خریدم هنوز ۵۰۰راه نرفته۰زمانی که یه مسافتی رو طی میکنیم و ماشین داغ میشه کولر رو که روشن میکنم باد گرم میزنه۰امداد خودرو اومد گفت یا از کمپرسورش یا گاز کولرزیادی یا خیلی کمه۰جالبه وقتی ماشین رو خاموش میکنم بعد ۱ساعت میام روشن میکنم کولرش رو باد خنک میزنه به نظرتون مشکل ماشین من چی هست???? (314568)
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۵ ۱۵:۲۲
اگر کولر بعضی اوقات بدرستی کار میکنه و بعضی اوقات روشن میشه ولی باد خنک نمیده ( تاکید میکنم روشن میشه یعنی صدای رله میاد و کلاج کمپرسور درگیر میشه ولی باد خنک نمیده) مشکل از سنسور فشار هستش که به درایر متصله. (340499)
رفیعی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۵ ۰۰:۴۷
سلام. ریو 88دارم.کولر را که روشن میکنم حالت فن میگیره.هر وقت بخواهد روشن میشه.ایراد برقی نداره.لطفا راهنمایی کنید (315909)
کامکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۷ ۱۳:۲۸
سلام من یه پی کی دست دوم خریدم.قبلا یه صفرشو داشتم هم دمندگی کولرش بیشتر بود هم برودتش.گفتم شاید از گازش باشه گازشو پر گردم اما تغییر زیادی نکرد.هواش خنکه اما سرد نیست به نسبت پی کی قبلیم و حتی پراید که موتور و کولرش با پیکی یکیه خیلی کار کردش پایینه.چیکار کنم بنظرت استاد؟ (316156)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ۱۳:۵۹
سلام قربان
من ماشین فولکس گل 86 دارم. وقتی در حالت درجا کولر می گیرم کمپرسور درست کار می کنه ولی وقتی دور موتور می ره بالا(گاز می دم) گاهاً گیرپاچ داره. به نظر شما چه دلیلی می تونه داشته باشه و اینکه راه اصلاحش چیه؟ ممنونم از مطالبتون (316548)
علی
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۰۰:۰۳
باسلام.من پرایدم دارم هرکاری که ممکن بودکردم ولی امپر اب ازوسط میره بالا اگه فن رو یکسره کنم مشکلی پیش نمیاد؟ممنون میشم راهنمای کنیددوستان (316624)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۱۹:۴۸
سلام دوست عزیز
منم همین مشکل رو داشتم
بردم باتری ساز
پمپ آب و پمپ فن رو عوض کردم
ترموستات 76 انداختم الان خیلی خوب شده. (317609)
حسین
Norway
۱۳۹۵/۰۴/۰۲ ۰۵:۳۰
سلام فشنگی عوض کن (339688)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۱۶:۱۱
برای تقویت کولر لیفان راهی هست ؟

متشکرم (317289)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۰۸:۴۵
با سلام ، من پراید مدل 85 دارم مدتی است در هنگامی که کولر را روشن می کنم آمپر ماشین تقریباً تا خانه سوم بالا میرورد (یکی مانده به آخر) کارهای زیادی نیر انجام دادم مثل : تعویض فشنگی آمپر ، تمیز کردن رادیاتور، تعویض ترموستات، شستشوی موتور و نیز تعویض درب رادیاتور و آب رادیاتور ؛ولی مشکل حل نشد لطفاً در صورت امکان برای حل مشکل راهنمایی بفرمایید. با تشکر (317443)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۵ ۲۳:۰۶
وقتی کولر و روشن میکنی قسمت بالای رادیاتور کولر و چک کن اگه گرمای کمی داشت که طبیعیه ولی اگه گرما زیاد شد طوری که نتونستی دستتو نگه داری مشکل از گرمای ایجاد شده توسط رادیات کولر و انتقال به رادیاتور اب و داغ کردن ماشینت میشه که باید ببری کولر و چک کنن... (323488)
حسین
Norway
۱۳۹۵/۰۴/۰۲ ۰۵:۳۳
باتری یادینامشو هم چک کن (339689)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۰ ۱۴:۳۳
سلام من یک سمند مدل84دارم هنگامی که با کولر درجاده مخصوصا سربالایی حرکن می کنم باتوجه به اینکه امپر اب پایین است اخطار دمای اب داده وکولر قطع میشود وبعد از ان ماشین درحالت خاموشی هم فن دور تند روشن میماند که حتما بایستی قفل باطری را برداشت لطفا راهنمایی نمایید با تشکر (318473)
پراید 131 sx
Romania
۱۳۹۵/۰۴/۱۳ ۰۸:۲۸
سلام دوست عزیز شما یه دیاگ بزن انشالله مشکلت حل میشه (340323)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۳ ۰۰:۲۰
سلام کولر پراید من زیادی of میکنه چه مشکلی میتونه داشته باشه با تشکر (318854)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۴ ۰۵:۳۱
تیبا2 صفر دارم وقتی کولر رآ روشن میکنم دقیقا صدایکپ کپ وحشتناک میده کسی میدونه لطفا راهنمایی کند (318944)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۴ ۰۶:۳۴
اون داداشی که کولر میزنه ماشینش خاموش میشه اشکال از گیرپاژ کردن کمپرسور گاز است (318945)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۴ ۱۱:۱۳
سلام وقتی کولر رو روشن می کنم ماشین جوش می آورد ( پراید ) علت چیست ممنون (318967)
مم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۵ ۱۶:۰۵
واقعا مطالب جالبی بود.ممنون (319127)
خانم ز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۹ ۱۱:۴۱
من یک تیبا 2 تازه خریدم نمی دونم چرا فن ماشین زیاد کار میکنه .... دنده مرده هم نمیدم ..و رانندگیم هم خوبه (319627)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۰۸:۱۲
فک کنم چون شما خانمی، ماشینتون بنده خدا بهش استرس وارد میشه و بخاطر نحوه رانندگی شما بهش فشار میاد در نتیجه فن میزنه که عرق استرسش خشک شه.. (محض شوخی) (339358)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۰ ۱۴:۵۹
سلام من موقعی که کولر را روشن میکنم امپر اب سریعا میاد بالا حتی فیش کولرم قطع کردم که موقعی کولر را روشن میکنم روشن نشه ولی بازم امپر میاد بالا امپر میاد بالا ولی به نظر میرسه موتور سرده بیش باطری ساز بردمش میگه اتصالی داره ولی کسی نتونسته درستش کنه پژو405 (319743)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۵ ۲۳:۰۱
به احتمال خیلی زیاد اتصال بدنه از قطب منفی باتری ماشین شما ضعیفه یا شل شده.اگرم اینا نبود بازش کن و زیرشو با سمباده تمیز کن ببین چی میشه... (323487)
حاجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۳:۲۹
سلام من یک ریو مدل ۸۵ دارم فنش بیش از حد کار میکنه میشه لطفا بگید مشکل در کدام قسمتماشین هست؟ (319865)
رحیمی
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۲۵ ۱۵:۲۲
سلام ببخشیددرتابستان که هواگرم اگه عقزبه دمای آمپر ماشین سمند تانزدیکی خط وسط بره یاخود وسط بره مشکلی داره (320324)
سيدامين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۶ ۱۱:۳۹
سلام پژوپارس صفرگرفتم يه مشكلي داره وقتي ماشين گرم ميشه فن شروع به كارميوفته باراول خاموش ميكنه باردوم ديگه خاموش نميكنه تا ماشينو خاموش كني (320343)
123
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ۱۷:۲۲
ترموستات مشکل (335208)
111
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۰۲ ۰۹:۳۶
پراید سواران عزیز برای حل بالا رفتن امپر از ترموستات 71 استفاده کنن که خنک ترین ترموستات برای پراید هست. لامصب وسط تابستون وسط ظهر کولر میگیرم مگه ماشین آخ میگه با ترموستات 71. ( ماشینم 111) (320873)
محمد م م
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۸/۰۱ ۰۰:۲۹
سلام یک پراید 88 دارم وقتی کولر میگیرم دمای آب بالا میره البته لازم به توضیح هست بگم که برای رفع این ایراد
(تعمیر موتور کامل:بازدید واتر پمپ:تعویض منبع اگزوز:بازدید کاتالیست:تقویت کابل مثبت ومنفی:تعویض فن ها کامل:تعویض رادیاتور کامل:تعویض ترموستات انواع مختلف 5 بار:تعویض درب رادیاتور و منبع انبساط 6 بار:تعویض مقاومت فن 2 بار:تغییر غلظت ضد یخ:تعویز فشنگی ها 4 بار:بازدید مسیر مایع خنک کننده:شارژ کولر 3 بار و...) لطفا کمک کنید m2atar60@yahoo.com (325760)
A---B
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۱ ۱۳:۴۲
با سلام و درود به همه وطنان عزیز من تعمیرکار کولر اتومبیل هستم از اینکه همه خودروها در سال جدید که پیش رو داریم با لوازمی غیر استاندارد که نصب شده حتماً اکثرا ناراضی خواهید بود.بزرگترین عیب کولرها با ضعف رادیاتور روبرو هست (رادیاتور سرد و گرم ) باید رادیاتور گرم بزرگتر و کمی فشار شکن گاز در داخل رادیاتور گشادتر باشد تا کمپرسور راحتتر کار گردش گازو انجام بده و فشار گاز رو خیلی بالا نبرد و حرارت زیاد هم از طریق رادیاتور کولر به رادیاتور موتور نده. (325777)
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۰۴ ۲۳:۱۷
سلام خدمت دوستان من سمند88دارم تازگیها فن ماشین عوضکردم ولی هنگام درجا کارکردن ازوسط میگز ه ویکی فن کارمی کنه مشکل چیست لطفا راهنمایی کنید (328194)
امیر قربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ۱۲:۵۵
با سلام..پرشیا مدل 84 دارم کولر که زدم یه صدا مثل بوق کشتی باشی میداد که با گاز دادن قطع میشد ولی اخرین بار بعد از حدود 10 ثانیه کولر گرفتن مثل اینکه سوپاپ اطمینان داشته باشه گاز کولر با فشار زیاد از کاپوت زد بیرون داخل اتاق هم اومد...چه مشکلی میتونه باشه با تشکر... (330771)
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۵ ۱۶:۱۲
سلام.پرایدمدل90دارم یکی داشت کولر گاز میکرد که یهودیدم کمپرسور داره جانش درمیره.سریع گاز شروع به خالی کردن کرد.حالت کمپرسور بهتر شد ولی یکسره کلاج میکردحالت تق تق ازاون به بعددیگه خوب خنک نمیکنه.کمپرسور صدای زیادی داره.منظم استارت نمیکنه میگیره ول میکنه.تنظیم شارژگاز هم انجام دادم ولی فرقی نکرد.ممنون میشم راهنمایی کنی (331004)
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۷ ۱۶:۱۰
سلام من پراید 91دارم وقتی کولر میگرم آمپر آب از وسط دو خونه مییاد بالا (آمپر آب دیجیتالی) ترمستات فشنگی آب وفن عوض کردم دوستان راهنمای کنید (331093)
0
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۹ ۰۹:۳۰
احتمالا اتصال بدنه موتوذت ضعیف شده تقویتش کن (335904)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۲/۰۸ ۱۳:۴۰
سلام من گل مدل 85 دارم وقتی کولرمیگیرم دور موتور یه نوسان کوچیک میکنه ولی فنش فعال نمیشه لطفا راهنمایی کنید به نظر شما کمپرسورش سالمه؟ (332037)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۱۹ ۱۸:۴۹
دوستان عزیز
میخواستم ببینم چرا زمانی که از کولر ال 90 استفاده می کنم چرا از ابتدا مکرر فن با دور بالا کار میکنه و در فاصله زمانی کوتاه فن خاموش و مجدد روشن میشه با دور بالا.
ممنون میشم اگر کسی راهنمایی کنه (334599)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۵ ۱۳:۳۹
کولر پراید 90 سر و صدا داره اما خنک میکنه و با بالا رفتن دور موتور صدا کم میشه مشکل چیه؟ (335113)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۶ ۲۱:۰۲
با یه تیکه شیلنگ ببین صدا از پولی نیست؟ اگه صدا از زیر داشبورده احتمالا شیر کثیفه. و باید ببری گاز رو بکشن مسیر رو تمیز کنن و دوباره گاز رو شارژ کنن. البته اگه قراره گاز عوض بشه توصیه میکنم این کارو نکنی چون کیفیت گاز کارخونه خیلی بهتر از گازهای بازار هست (341196)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ۱۵:۰۶
سلام به همگی...کولر ماشین رو شارژ کردم...همون جا در مغازه طرف خوب بود..برودت هم داشت ولی بعد از دو روز الان همش داره Off و On میکنه..اینم بگم تعمیرکار گفت فشار باید 40 باشه ولی من برات 60تا زدم ...ممکنه از گاز زیادی باشه ??. ممنون.. (335191)
شروین
Germany
۱۳۹۵/۰۲/۱۷ ۱۰:۱۳
206 اس دی 88 تیپ 2 دارم مدتی که کولرکارمیکند بازمانهای نامشخص قطعو وصل میشود مشکل چیست؟ (335720)
عباس
Germany
۱۳۹۵/۰۲/۱۹ ۲۰:۳۰
سمند f7هنگام روشن کردن خودرو کمپرسور قطع و وصل میکند ( هنوز کلید ac زده نشده است (335988)
سیامک میرزاپور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۰ ۲۱:۰۵
من ال90 اتومات دارم صفر کمپرسورکولرال90 موقع روشن شدن فن یهوخاموش روشن میشه کسی دلیلشو میدونه (336028)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۳ ۱۲:۰۵
باسلام خسته نباشید کولرپراید ووقتی روشن مکنم کمپرسورعمل نیمکنه بااینکه ماشین سرده فن هم یه سره کارمیکنه میشه لطفا علتشو بگید (336165)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۳ ۱۴:۰۲
سلام استاد کی جواب سوالهارومیدید (336169)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۷ ۱۷:۰۸
با سلام خدمت استاد گرامي
من يه ٢٠٦ مدل v8 دارم.مدتيه كولرو كه روشن ميكنم بعد از چند دقيقه باد گرم و بوي نم بسيار زيادي خارج ميشه كه در حد خفه كردنه آدم ميشه،ايراد از چيه؟. ممنون (336511)
mh
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۲/۲۹ ۲۰:۱۲
این مطلب برای اردیبهشت 91 هست و فکر کنم دیگه نویسنده به مطالب سر نمیزنه... (336661)
گل رز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ۱۶:۴۱
سلام من پراید دارم رفتم مکانیک پولی سر موتور رو برام عوض کرد و اونو کوچکتر انداخت حالا کولر خیلی خوب کار میکنه و خیلی جزعی قدرت موتورو میگیره و دراصل دور موتور کولر بالاتر رفته خیلی از اشناها این کار کردن خداییش راضی بودن منم انجام دادم حرف نداره دیگه شتاب ماشین نمیگیره و روگازم دیگه کولر میگیرم خیلی خوب شده اگه دوست دارین ازکولر پراید لذت ببرین پولی اونو کوچکتر بندازین راحت بشین
ممنون
مسعودی از یزد (337164)
masoomeh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۱ ۱۴:۴۶
سلام ببخشیدمن پرایدمدل 87دارم ولی وقتی کولرشوروشن میکنم هوای سردمیاداماخنک نمیکنه کسی میدونه بایدچکارکنم ممنون میشم (338656)
کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۱۷:۴۹
سلام دوستان ال90 دارم موقعی که کولر را روشن میکنم درحال حرکت وقتی دنده 2میدهم احساس میکنم موتور کم میاره وگاز نمی گیره خواهش میکنم اگه آشنایی دارید را هنمایی کنید (338887)
امید
Romania
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۰۹:۰۵
سلام
من مدتی هستش که تیبا2 خریدم
زمانی که کولر می زنم مدام صدای تیک تیک روشن و خاموش شدن کولر میاد
بدتر هم اینکه در بسیاری از مواقع هم صدای غیـــــژ میده و قدرت موتور کم می شه و خنکی کولر هم کم می شه و بعد از یه مدتی ماشین جون می گیره و کولر هم خوب خنک می کنه نمی دونم چشه؟؟؟؟ (339361)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۲ ۲۳:۵۵
به نظرم گازش زیاده (339746)
رضايي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۲ ۰۷:۵۲
به نظر من تسمه تحت شرايط محيط منبسط ميشه من چند بار اين طور شده با ريگلاژ تسمه درست شده (340294)
sadeq
Norway
۱۳۹۵/۰۴/۰۳ ۰۸:۴۹
وقتی آب رادیاتور کم میشه باید از مقدار آبی که توی قمقمه هست جبران بشه در غیر اینصورت هم درب قمقمه وهم درب رادیاتور باید چک بشه+ شیلنگ بین رادیاتور وقمقمه (339758)
Saeid
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۵ ۰۴:۴۳
سلام من v5 دارم وقتی مولر روشن میکنم پرتا باد کمی داره وقتی فولش میکنم تازه اون موقع بادش به صورتم میخوره ۴۰۵ وقتی سرعت کولر روی دو میزارم تازه به فول مال من میرسه پیش هر کی بردم یجوابی دادن خواستم بدون مشکل کجاس مرسی. (339857)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۹ ۱۵:۳۵
من یه پراید مدل 88 دارم
کولرش تا پارسال خوب کار می کرد که الان (فکر کنم به خاطر کم شدن گاز کولر باشه) مقداری از برودتش کاسته شده
اما این مشکل من نیست مشکل اصلی من این هستش که به صورت مداوم درجه حرارت موتور مقداری بالاتر از نیمه هستش و اصلا به نیمه نمی رسه
حتی بعضی مواقع یه خط هم بالاتر از نصف می ره
اگه کسی می تونه کمک کنه ممنون می شم (340105)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۹ ۱۹:۰۱
سلام دوستان من وقتی با ماشین دو سه ساعت در هوای گرم رانندگی میکنم دیگه کمپرسور درگیر نمیشه و کولر از کار میافته. ممکنه مشکل چی باشه؟ (340114)
Hojat
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۹ ۲۰:۰۸
با سلام من پراید 82 دارم ، فشار گاز داره و مشکل برقی هم نداشت ولی سرد نمیکرد بردمش پیش تعمیر کار کولر گفت گاز کولر ته نشین شده ، گازش رو عوض کرد در همان حال که کولر روشن بود خوب سرد کرد اما به محض خاموش کردن کولر و روشن کردن دوباره دیگه سرد نکرد و تعمیر کار گفت باید باز شه ، بعد از باز کردن و چک کردن قطعات دوباره ، مثل قبل بعد از شارژ کردن کولر ، بعد از قطع کولر دیگه سرد نکرد و گفت مشکل از کمپرسورهخواهش میکنم ، علت این مشکل رو بهم بگید . (340115)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ۱۲:۴۶
سلام من 405 انژکتور مدل 85 دارم قبلا وقتی کولر ماشین رو روشن میکردم یک خط از روی درجه امپر پایین تر میامد من هم از این وضعییت خیلی راضی بودم تازگی جهت تعمیر به مکانیکی مراجعه کردم از ان به بعد کولر که میگیرم هیچ تغییری نمی کند وامپر همان وسط قرار دارد بعض وقتهاهم ماشین رو خاموش وروشن میکنم وسپس کولر را این با ر درست میشود و امپر یک خط پایین می اید لطفا راهنمایی بفرمایی . (340144)
م ج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ۲۰:۱۶
پرایدم مدل 94است اما کولرش بعضی وقتها کار نمیکند یعنی هوای گرم میدهد خنکی نمیده نمایندگی هم رفتم فایده نکرد ایا .....!؟ (340177)
ابی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۱ ۱۳:۴۲
سلام من 206 تیپ2 دارم 84 وقتی کولر روشنه وارد ماشین میشی کمی بوی گاز میاد دلیلش چیه؟خنکی ماشین خوبه در ضمن من بیشتر تو شرجی هستم (340222)
میلاد
۱۳۹۵/۰۴/۱۱ ۱۴:۴۶
سلام من پراید ١٣١دارم حال عادی فنش سر موقع روشن و خاموش میشه ولی وقتی کولر میگیرم تو جاده درجه امپرم میره رو خط سفید بالا اخری و فن دور تندش کار نمیکنه ولی سرعتم و کم میکنم و تو شهر کولر میگیرم مشکلی نداره و امپرم پایینه و فن ها کار میکنه داستانش چیه؟؟ (340226)
رضايي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۲ ۰۷:۴۰
سلام پرايد من با گرفتن كولر امپر ميكشد و بالا ميرود فن ها هم دايما كار ميكنند و رادياتور را هم نو گرفتم لطفا راه حل خسته ام كرده (340292)
سجاد
United States
۱۳۹۵/۰۴/۱۶ ۱۷:۲۱
سلام همه چیزماشینم ازلحاظ گازوغیره درسته امابعداز۵دقیقه سردمیکنه چرا (340594)
فلاح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۰۵:۲۴
سلام. سمند من وقتي كولر روشن ميكنم تا ده ثانيه صداي سوت مياد تا كاز ميدم رفع ميشه. (340629)
پدرام امیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۲۳:۵۵
سلام دوستان من پراید صفر دارم کولر میگیرم باد گرم میزنه بردم نمایندگی گاز کولر عوض کردن باز درست نشد خواهشا کمکم کنید موندم چیکار کنم (340691)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۰ ۰۴:۰۱
من یه 206 مدل 88 دارم تیپ دو صندوق دار که وقتی کولر روشن میکنم موقع دنده معکوس با فشار دادن پدال کلاچ ماشین یه مرتبه و خیلی سریع خاموش میشه؟ اما بدون کولر این اتفاق رخ نمیده. لطفا راهنمایی کنید (340792)
ملک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۴ ۱۰:۲۷
سلام دوستان من پژو 405 دارن زمانی که کولر نمیگیرم (حتی تابستون)دمای آب فقط یه خط میاد بالا ولی وقتی کولر میگیرم تا نزدیک خط دوم هم میرسه. لطفاً راهنمایی کنید که این موضوه می تونه مشکل ساز باشه یا نه؟ اصل مشکلی هست یا نه؟ با تشکر (341106)
محسن ک
Romania
۱۳۹۵/۰۴/۲۵ ۱۶:۴۳
سلام. من 405 دارم و کولرش کارش خوبهفقط از دوتادریچه بالای رادیو پخشه باید باد خنک بیاد یکیش خنک و خوبه و یکیش گرمتره و درست باد نک نمیده. دلیلش چیه. ممنون (341136)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۵ ۲۰:۵۰
سلام من یه ۴۰۵مدل ۸۲دارم که فقط ۱۳۰هزار کار کرده.هنگام کولر گیری فن روی دور تند نمیره و آمپر آب از وسط بالاتر میره.خواستم راهنمایم کتید (341143)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۶ ۰۰:۰۸
سلام من یک 206 دارم که کولر آن مشکل دارد و چند جا مراجعه کردم درست نشده.کمپرسور کولر میفته و گاهی خاموش گاهی روشن میشه.چند روز خاموش بعد روشن میشه میخواستم لطفا راهنمایی بفرمایید (341151)
علي
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۴/۲۶ ۲۰:۲۱
دستتون درد نكنه
خييلي مطالب عاليه خدا قوت (341195)
سعید لمعانی پور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۷ ۲۳:۰۳
سلام ببخشید من يه آل 90 دارم وقتی کولر میگیرم ومیخوام را بيفتم بدجوري سوت ميکشه تسمه هم عوض کردم فرقی نکرد علت چیست (341218)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۳۰ ۱۸:۴۶
206 صندوق دار دارم مدل 92 وقتی هوا گرم میشه کولر روشن نمیشه در واقع وقتی خنکتر و روی کولر می افتد هیچ مشکلی نداره و کولر مرتب کار میکنه برنامه اش را عوض کردم فایده ای نداشت (341352)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۳۰ ۲۲:۲۱
سلام خدمت همه دوستان.من پراید مدل 90 131 دارم.آمپر ابش از نصف بالاتر میره و فنش خیلی دیر کار میکنه بردم پیش باتریساز فشنگی اب رو 2 بار عوض کردم اب رادیاتور رو عوض کردم بازم این مشکلو دارم با روشن کردن کولر امپر اب پایین نمیاد و بالا هم میره ممنون میشم کمکم کنید و باتری ساز خوب میشناسید معرفی کنید (341356)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۳۱ ۰۲:۲۳
سلام دوستان من ماشیتم زانتیاست وقتی کولر رو روشن میکنم سرو صدای زیادی داره کسی میتونه راهنمایی کنه .ممنون از همه (341358)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۳۱ ۱۳:۴۸
سلام من ال90 دارم وقتی لولر روشن می کنم بوی گاز در ماشین می پیچه البته سرما خوبه ولی بوی بدی تو ماشین هست علت چه (341365)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۳۱ ۱۹:۰۸
سلام.
پارس tu5 دارم .
از آقایون کسی مشکل گرم و سرد شدن کولر رو داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در ضمن آمپر گرمای موتور همیشه وسطه. به نظرتون طبیعیه؟؟؟؟؟؟
ممنون (341366)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۱ ۱۴:۳۰
سلام دوستان
وقتی از ماشین کولر میگیرم اولش سرد میکنه ولی بعد چند دقیقه اگه گاز ندم هوای گرمو مرطوب میده وقتی دوباره دوره موتورو میبرم بالا کلاچ کولر وصل میشه و سرد میکنه ممنون میشم راهنمایی کنید (341368)
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۲ ۰۹:۰۲
سلام من پراید دارم تو ترافیک کولر میگیرم دمای امپرم میره بالا عیب ماشین من از کجاست فشنگی هم عوض کردم (341370)