به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۹ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۱۳۸۵۹۳
آمریکا: جنگ علیه داعش ادامه دارد

آزادی رقه آغاز مرحله‌ جدید در جنگ سوریه

گروه بین الملل: وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد، با آزادی رقه، مبارزه با داعش پایان نمی‌یابد و این مبارزات تا زمان آزادی کامل تمامی سوری‌ها ادامه خواهد یافت.
آزادی رقه آغاز مرحله‌ جدید در جنگ سوریه
به گزارش خبرگزاری آناتولی، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا آزادسازی شهر رقه از چنگال داعش را به تمامی مردم سوریه و نیروهای دموکراتیک سوریه که تحت حمایت آمریکا هستند، تبریک گفت.
وی در بیانیه‌ای گفت: آمریکا مفتخر است که رهبری ائتلاف بین‌المللی ضد داعش را برعهده دارد؛ داعشی که خلافتش در سراسر عراق و سوریه فرو ریخته است. وی افزود: کار ما هنوز تمام نشده اما آزادسازی رقه یک نقطه عطف بسیار مهم و کلیدی در مبارزات جهانی با داعش است.

تیلرسون تاکید کرد: آزادسازی رقه بیانگر آغاز یک مرحله جدید در جنگ سوریه است؛ جنگی که در آن آمریکا و متحدانش به دنبال کاهش خشونت‌ها در سراسر سوریه هستند. وی گفت: مبارزه با داعش به دنبال آزادسازی رقه پایان نمی‌یابد و تا زمانی که تمامی شهروندان سوریه از چنگال داعش آزاد شوند و این گروه تروریستی دیگر نتواند اقدامات وحشیانه و تروریستی خود را به سراسر جهان منتقل کند، مبارزات ادامه خواهند داشت.

آمریکا از تعدادی از گروه‌های شبه‌نظامی تحت عنوان نیروهای دموکراتیک سوریه که شامل حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به (پ.ک.ک) و حزب اتحاد دموکراتیک است، حمایت می‌کند. این در حالی است که ترکیه حزب اتحاد دموکراتیک را شاخه پ.ک.ک در سوریه می‌داند که ۳۰ سال است با دولت ترکیه در حال مبارزه هستند. حمایت آمریکا از این گروه باعث ناراحتی آنکارا شده چراکه واشنگتن نیروهای دموکراتیک سوریه یک شریک قابل اطمینان در مبارزاتش با داعش می‌داند و با وجود اعتراض ترکیه به تامین سلاح و تجهیزات برای این گروه ادامه می‌دهد.
مرجع : ایسنا