به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب : ۱۳۹۶۹
روایتي دبگر از گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم

حقیقت‌پور: نگران بودند گزارش به نفع هاشمی باشد

گروه سياسي: عضو هیئت رییسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات کریمی قدوسی درباره گزارش مجلس از حادثه ۲۲ بهمن قم گفت: مذاکرات موجود در کمیسیون ضبط مي‌شود و این ادعای آقای قدوسی از طریق مذاکرات ضبط شده کاملا قابل رد است.
حقیقت‌پور: نگران بودند گزارش به نفع هاشمی باشد
منصور حقیقت‌پور، افزود: این مذاکرات موجود است و در صورت لزوم منتشر مي‌شود تا برای اذهان مردم روشن شود که انتخاب شخص من از جانب کمیسیون امنیت ملی کاملا بر روال قانونی و موافقت اکثریت کمیسیون بوده است. نماینده اردبیل در مجلس تصریح کرد: ۲۲بهمن این حادثه در قم پیش آمد و کار کمیته از ۲۳ بهمن شروع شد و از آن زمان تا زمان اعلام نتایج این و قرائت گزارش تحقیق در کمیسیون این افراد هرگز انتقادی به نحوه انتخاب کمیته بررسی نکرده بودند. حتی آقای کریمی قدوسی و دوستان دیگر که امروز به شدت منتقد شده‌اند هر بار بنده را مي‌دیدند سوال مي‌کردند که چه خبر از بررسی؟! همین آقای کریمی قدوسی بارها که مرا دید مي‌گفت که مبادا گزارش شما به شکل و نحوی باشد که به نفع آقای هاشمی رفسنجانی باشد!

حقیقت پور در خصوص این مسئله تاکید کرد: در زمان انتخاب شخص من در کمیسیون هیچ مخالفتی از جانب این آقایان در مخالفت با انتخاب من مطرح شد و اگر مخالفتی بود من قطعا این کار را نمي‌کردم. من ۲۰۰۰ ساعت برای این کار این بررسی زمان گذاشته ام و هیچ دریافتی در این خصوص نداشته ام اما چون این کار را وظیفه شخص خودم مي‌دانستم این کار را انجام دادم و در این راه از امکانات شخصی خودم نیز استفاده کردم و از ساعتی که باید صرف خانواده و حوزه انتخابیه مي‌کردم، صرف کار علمی بر روی این گزارش کردم.

حقیقت پور با بیان این که نباید به طور کلی اطلاق کرد که مسببین حادثه قم جبهه پایداری است، گفت: من با بیان این که تمامی افراد جبهه پایداری را مقصر این مسئله بدانیم مخالف هستم. اظهارات ناصوابی که این روزها مطرح مي‌شود نیز از جانب آقای کریمی قدوسی است و نباید به پای کل جریان و جبهه پایداری نگارش شود. وجود عناصری از این جبهه آن هم در یک سطخ خاصی از این گزارش، به معنای زیر سوال بردن کل این جبهه نیست.

سخنرانی های کریمی قدوسی موجود و قابل ارائه است
عضو هیئت رییسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در خصوص حاشیه سازی ها پیرامون گزارش کمیته بررسی تاکید کرد: آقای کریمی قدوسی در حال آگراندیسمان کردن هستند تا یک بحران بسازند و از این بحران
همین آقای کریمی قدوسی بارها در زمام کار بررسی و تحقیق کمیته زمانی که مرا مي‌دید مي‌‌گفت مبادا گزارش شما به شکل و نحوی نهایی شود که به نفع آقای هاشمی رفسنجانی باشد!
سپری برای متخلفین این حادثه بسازند. حقیقت پور هم چنین تصریح کرد: البته افرادی که در مجلس اهل بیت سخنرانی کرده‌اند، در گزارش بررسی کردیم و سخنان آنان را تحلیل محتوا کرده و در گزارش به صورت علمی مورد ذکر و بررسی قرار داده ایم. وی ادامه داد: خود آقای کریمی قدوسی چندین مرتبه صحبت کرده‌اند و در صحبت هایشان بارها بر علیه هاشمی رفسنجانی و رییس مجلس اظهاراتی داشته است.

حاشیه سازی ها در مجلس برای ممانعت از قرائت گزارش است

حقیقت پور با بیان این که گزارش آماده قرائت است و هیئت رییسه باید در مورد نحوه قرائت آن تصمیم گیری کند، گفت: حاشیه سازی ها در مجلس از جمله رفتارهایی از قبیل اظهارات کریمی قدوسی برای ممانعت از قرائت گزارش است.جای تاسف بسیاری است که این افراد مي‌خواهند پشت یک نهاد انقلابی ماوا بگیرند. این نماینده مجلس تاکید کرد: ما خود اعتقاد به آن نهاد انقلابی داریم و خود را وابسته به آن نهاد انقلابی مي‌دانیم و به هیچ وجه من الوجود در این گزارش گفته نشده است که یک نهاد انقلابی مقصر اصلی قضیه است.

وی ادامه داد: آقای کریمی قدوسی که در بین اهالی رسانه مطرح کرده است گزارش یک نهاد انقلابی را محکوم کرده با چه استناد و منطقی چنین صحبتی مي‌کند در حالی که خود مي‌داند چنین چیزی مطرح نشده است. حقیقت پور هم چنین تصریح کرد: انتقاد ها و اشکالاتی به نهاد انقلابی نیز وارد شده است چرا که کوتاهی صورت گرفته و در سالن ۵ هزار نفری که برای سخنرانی ریاست مجلس در نظر گرفته شده، حتی یک نفر نیز بازرسی نشده است. ممکن بود به جای نعلین، گلوله به سمت رییس مجلس پرتاب شود!

حقیقت پور در این خصوص افزود: ما اشکال نهاد انقلابی را نیز در این گزارش ذکر کرده ایم چرا که نمي‌توانیم بر این مبنا یک این نهاد، یک نهاد انقلابی است در برابر ایرادات سکوت کنیم. وی تاکید کرد: ایرادات و ضعف های استاندار و دیگر عواملی که کوتاهی کرده‌اند یا مقصر و مسبب بوده‌اند نیز در این گزارش ذکر شده است.

هیچ کجای گزارش "سه نفر مقصر اصلی" ذکر نشده است

حقیقت پور با بیان این که در هیچ کجای این گزارش بحث سه نفر مقصر اصلی مطرح نشده است، تصریح کرد: در این گزارش گفته شده است که چه کسانی در کجا سخنرانی کرده‌اند اما این گزارش به هیچ عنوان سه مقصر اصلی معرفی نکرده است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تقصیرات افرادی از جبهه پایداری در سطوحی در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته است اما تمام مسئله محدود به این جریان نمي‌شود.

حاجی پور
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۰۸:۵۷
جریان قم مساله ای بودکه کمیسیونی جهت تحقیق مشخص شد واین کارانجام گرفت وگزارش ان اماده است ولی نتیجه به مردم اعلام نشده است.نمی دانیم این تحقیق برای که صورت گرفته وچرامسببین معرفی ومجازات نمی شوند ومگرمردم محرم نیستندکه باانهادرمیان گذاشته نمی شود چرا اینهمه تعلل می شود وخودرا نسبت به مردم بی اعتمادمی کنید. (95076)
سید محمد موسوی
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۰۹:۳۳
یاشاسین اردبیلی (95084)
اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۶:۰۴
من ۲۰۰۰ ساعت برای این کار این بررسی زمان گذاشته ام و هیچ دریافتی در این خصوص نداشته ام اما چون این کار را وظیفه شخص خودم مي‌دانستم این کار را انجام دادم و در این راه از امکانات شخصی خودم نیز استفاده کردم و از ساعتی که باید صرف خانواده و حوزه انتخابیه مي‌کردم!!!!

فقط متاسفم برای این آقا! همچین کارای سیاسی و حاشیه ای برای نماینده های تهران مناسبه نه شهرهایی که هزارو یک مشکل دارن! مردم بهت رای دادن که مشکلات شهرشون کم بشه نه که بازپرسی جنگ زرگری... (95311)
الناز
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۹:۴۵
2000 ساعت ؟!!!!!!!!تو چه قد بیکار بودی (95534)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۰:۰۴
من فکر می کنم این گزارش به نحوی خود کریمی قدوسی رو درگیر می کنه
ئو بعید نیست این هیاهو برای متوقف کردن جریان پرونده با هدف ایجاد استتار برای فاش نشدن اسم خودش باشه (95089)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۱:۲۱
به نفع هاشمی! بابا جان آبروی نظام را بردند. اونها برای انکه عمق فاجعه روشن نشه هاشمی بیچاره را بهانه کردند. برید ببینید همینها نبودند که از دیوار سفارت فلان کشور هم بالا رفتند یا نه! (95129)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۲:۱۴
آقایون خودجوش!!! بجای این جوشها سری به مناطق "فوق" محروم "سیستان"بزنید!!! (95147)
شکاک
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۳:۱۹
از22 بهمن ماه تا 1 تیر می شود 5ماه و 8روز یا 162روز یعنی روزی 12.34ساعت این اقا فقط روی این پرونده کار کرده (95179)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۲۱:۰۶
یک تیر را نمی دونم مبناش چیه ولی از 22 بهمن تا 1 تیر می شه 4 ماه و 8 روز و دقیقا 131 روز یا 3144 ساعت. یعنی این آقای نماینده روزی حداقل 16 ساعت کار کارشناسی کرده!!!!!؟؟؟؟ (95590)
ایرانداد
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۴:۲۴
ماشاءالله ماشاءالله!! بارک الله به این پشتکار! با چه سرعتی دارید کار میکنید آقای حقیقت پور من نگران سلامتی شما هستم. از مال و زندگی شخصی به خاطر این پرونده میزنید.البته از این مجلس بیشتر از این انتظاری نمیرود. (95241)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۴:۴۸
کریمی قدوسی ؟ متاسفم برای مردم زیرک مشهد (95261)
میثم
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۶:۲۹
قدوسی از اونجا سوخته خواسته هاشمی رو ضایع کنه نتونسته بلکه هاشمی عزیزتر هم شده و حالا تو این گزارش دستش هم به عنوان توطئه گر رو شده
دوستان لطف کنید آب رو بریزید همونجا ش که میسوزه و از منصبی که داره شوتش کنید بیرون
ا (95333)
بندرگناوه
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۹:۵۴
واقعا اينان نماينده گان كي هستند أمثال أقاي قدوسي؟ (95538)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۲۰:۵۳
بچه 6 ساله همسایه ما هم میدونه اینا کی هستند و از کجا دستور میگیرن. . . (95583)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۲۳:۰۹
دو سال دیگه انتخابات مجلسه باید مردم گردگیری کنند مثل ریاست جمهوری ۹۲ (95646)