به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۷:۳۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : ۱۳۹۸۴
آخرین تصاویر از کوهنوردان در هیمالیا

خاطره يك آمریکایی از سه کوهنورد ایرانی

گروه ورزشي: اسکات پاوری کوهنورد آمریکایی در صعود جوانان ایرانی به یکی از قله های هیمالیا همراه آنها بوده است.
خاطره يك آمریکایی از سه کوهنورد ایرانی
به گزارش خبرآنلاین، Scott Powrie کوهنورد آمريكايي که در مسیر فتح قله برودپیک هیمالیا با آیدین، مجتبی و پویا همراه بوده است، در مورد آنها، سخاوتشان نوشته و گفته که آنها از بهترین آدم‌هایی بودند که او در زندگی اش دیده است. اسکات در وبلاگ شخصی اش چند عکس هم از تيم سه نفره ایران گذاشته و نوشته است: «برای من جالب بود. حتی در طول صعود هم وقتی یکی از دوستان ما پايش از ۶ جا شکسته بود، مجتبی با اینکه خودش خیلی خسته بود بازهم به او کمک کرد که او را پایین بیاورند. حتی بچه‌ها غذاهای ایرانی که با خودشان آورده بودند و برای کل سفرشان بود را با بچه‌ها تقسیم کردن. آنها می‌خواستند نشان بدهند که ایرانی‌ها چقدر مهمان نواز هستند و در نهایت هم پرچم ایران را آن بالا برافراشتند.»

اسکات که از اتفاق به وجود آمده برای سه همسفرش در هیمالیا ناراحت است ادامه مي‌دهد: «کوهنوردان با استعدادی بودند. در ۱۰ ژوئن در اسلام آباد نخستین برخورد من با آنها اتفاق افتاد. آنها برای بالا رفتن مصمم بودند. من حس کردم که تیم ایران نمی‌خواهد صبر کند. این تیم متشکل از مردان خوب، زیبا و متفکر بود. دوستی من با این سه نفر در مکان‌هاي عجیب و غریب و در شرایط عجیب و غریب شکل گرفت. تیم آنها با کیفیت بود. من پشت سر این سه نفر حرکت مي‌کردم.»

اسکات از خاطراتش در طول مسیر حرف مي‌زند و مي‌گوید: «من چند کلمه فارسی هم از آنها یاد گرفتم مثلا اینکه چطور مي‌گویند متشکرم. من مي‌توانم همین چند کلمه را در کالیفرنیا آموزش بدهم. آنها همراه خودشان پنیر ایرانی، گوشت، سبزیجات، ماست، میوه‌هاي خشک و آجیل داشتند. آنها مي‌خواستند ما از غذاهای محلی که همراهشان هست امتحان کنیم. یک چیزی بگویم؟ یکی از کوهنوردان ما دچار حادثه شد و پایش از ۶ جا شکست. مجتبی نزول کرد و با اینکه خسته شده بود به برایان کمک کرد و او را نجات داد. در این دنیا من به اندازه کافی خوش شانس بوده ام که در مکان‌هاي مختلف با آدم‌هاي مختلف زندگی کرده‌ام. برخی‌ها خوب بوده اند و برخی‌ها هم بد. در برخی موارد نادر شما مي‌توانید انسان هایی را ملاقات کنید که در بیرون کشیدن احساسات از دل شما توانایی دارند. مانند یک نور سفید از شادی. تعداد کمی از این افراد خاص روی زمین زندگی مي‌کنند. آیدین،مجتبی و پویا از این مردم نادر بودند. جهان این جوانان را از دست داد و من هم آنها را از دست دادم. آنها دوستان من بودند و من دلتنگ دیدنشان هستم. آنها شخصیت، استعداد و توانایی‌هاي زیادی از کشوری که آمده بودند را نشان دادند.»

۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۵:۳۱
Roheshan shad.va tasof vase masolin fedrasion (95287)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۵:۴۵
ای کاش این دوستی ها به وجود بیاد (95299)
ایرانداد
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۶:۲۱
اشتباه میکنید! آمریکا دشمن ماست! احتمالا این آقا یا سوری بودند ویا لبنانی. اسمشم اسحاق بوده است احتمالا!!! ما را چه به آمریکا. (95327)
ایرانی
United States
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۶:۳۶
ایراناد بهتر است شما اول تفاوت بین امریکا وامریکایی رایادبگیرید بعد اظهار نظر کنید (95337)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۸:۲۷
در حرف شما شکی نیست،
اما چرا تندروی بخشی از دولت آمریکا و بخشی از دولت ایران، باید باعث دشمنی بین دو کشور شود؟!
در حالی که مردم دو کشور مشکلی با یکدیگر ندارند! (95435)
ایرانداد
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۸:۴۵
ایرانی جان! بنده از افعال معکوس استفاده کردم.موفق باشید. (95450)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۹:۲۴
من طرفدار خاتمی و روحانی هستم، انصافا این حرف ایرانی درست است. تعصب لجوجانه نداشته باشیم. بین آمریکایی و سیاست آمریکا تفاوت وجود داره. مگر بین سیاست های محمود و ایرانی ها تفاوت نیست؟ (95500)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۲۳:۰۱
بابا جان پعلامت تعجب روآخر هر جملش نمی بینی؟ (95639)
میثم
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۶:۳۷
روحشان شاد
لطفا اجسادشان را پیدا وبه میهن عزیزمان بیاورید ما همه یک خانواده ایم ود این مصیبت جانکاه شریک خانواده شان هستیم (95338)
الناز
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۷:۰۹
یه ماسه رو شبیه کوه می کردن اونو فتح می کردن دیگه .رفتن خانوادشونو عزادار کردن (95381)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۲۱:۰۷
باید بفهمی عشق به کوهنوردی یعنی چی. من عاشق کوهنوردی ام درکشون می کنم. در ضمن یک کم خطر پذیر باش. (95591)
سعید
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۰:۲۱
چقدر پاسخ ابلهانه ای داده اید !
ماسه رو کوه میکردند و فتحش میکردند ! شما هم کاغذ خرد کن جای برنج بخور !
اگر قبل از اضهار فضل فکر کنیم بد نیست ... (95674)
پرسپولیس
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۷:۰۴
واقعا برای این سه هم وطن عزیزم ناراحتم وگریه کردم....چرا اینقدر مظلومانه رفتند...دولت ایران باید دست بکار شود برای نجات آنها از زیر خرمن ها برف.... (95378)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۲۱:۰۸
خرمن ها نه. خروارها. (95592)
تارا
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۸:۳۶
آقای احمدی نژاد!این ایران وایرانی است.نه اون چیزی که تو به دنیا ازما نشون دادی.افسوس که چه تاوان سنگینی دادیم.واقعابرای فدراسیونمون متاسفم.روحشون شاد (95443)
فرزاد
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۹:۰۰
دوست من ترجمه ی خیلی بدی کردی از وبلاگ اسکات ..." می توانم این چند کلمه را در کالیفرنیا آموزش بدهم ؟" ... کجای متن چنین جمله ای بوده ؟ ... اسکات بهشون چندتا اسلنگ با لهجه آمریکایی یاد داده بوده ... (95461)
sara
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۹:۵۰
افسوس میخورم که چرا مانتوانستیم خود واقعی مان رابه دنیا نشان دهیم (95536)
خشن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۲۱:۳۱
در دستان چپش (عکس بالا) نشانی می بینم ،آیا تو نیز می بینی.یعنی او هم... . (95598)
امیر
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۲۲:۱۲
خیلی ناراحتم.واقعا نمیدونم چی بگم؟خدا بیامرزتشون (95611)
حسن
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۲۳:۴۵
خدا به خانواده های اونها صبر بده. روحشون شاد. (95661)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۱:۵۱
آخه چرا باید اینجوری بشه، کاش هنوز زنده باشن... این 3 عزیز کار بزرگی را انجام دادند و پرچم مقدس ایران را بر فراز بلند ترین کوه جهان قرار دادند اما متاسفانه در برگشت راه را اشتباهی رفتند و یک ملت را عزادار کردند. (95687)