به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۷:۳۴
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ساعت ۰۸:۰۲
کد مطلب : ۱۴۰۰۶

دو باربر پرچم ایران را در بالای قله پیدا کردند

گروه ورزشي: سايت كوه نيوز متن نامه توماس لامل به همایون بختیاری كه در این نامه توماس لامل نظر نهایی خود را در مورد وضعیت سه کوهنورد ایرانی صعودکننده به برودپیک بیان نموده به شرح زير منتشر كرد:

همایون عزیز
متاسفانه من بایستی با تلفنم این نامه را برایت بنویسم. امروز من آخرین کنفرانس مطبوعاتی را داشتیم که در آن من توانستم نظراتم را بیان کنم . من کاملا اطمینان دارم و به علت ارتفاع بالا و از دست دادن آب بدن (dehydration) هیچکدام از این سه نفر دیگر زنده نیستند. نظر دیگر من این است که به دلیل اینکه آنها جای بسیار دور از مسیر نرمال و در ارتفاعی حداقل ۷۵۰۰ متری قراردارند هیچ شانسی برای پایین آوردن ایشان وجود ندلرد. هلیکوپتر تنها می تواند نفرات را از ارتفاع ۵۸۰۰ متری به پایین بیاورد. هر چیزی که بالاتر از این ارتفاع باشد باید بوسیله انسان حمل گردد. در گذشته عملیاتی برای پایین آوردن افراد از این ارتفاع انجام شده ولی از روی مسیر نرمال بوده است.برای ما دو محل وجود دارد که امکان دارد اجساد در آنجا باشند:
الف) محلی که آخرین تماس تلفنی ماهوارهای از آن صورت گرفته است

ب) نقطه زرد رنگ مشخص شده در عکس
تصویر مختصات محلی که آیدبن بزرگی از آنجا در آخرین تماس خود (ساعت ۱۹:۳۰ شنبه - ۲۹ تیرماه ۹۲) با تهران داشته است

هردو نقطه در ارتفاع بالای ۷۵۰۰ متری و ۵۰۰ متر زیر قله و خارج از مسیر نرمال هستند. هیچ شانسی برای پایین آوردن ایشان وجود ندارد! من بعنوان یک کوهنورد اعتقاد راسخ دارم که هیچکدام از این سه نفر راضی نبوده اند که کسی برای پایین آوردن اجسادشان جان خود را به خطر بیندازد. آنها عاشق کوهستان بودند پس چرا نگذاریم انها در جای که اینقدر دوست داشتند در آرامش بمانند. دو نفر باربر ارتفاع پرچم ایران را در بالای قله اصلی پیدا کرده اند. بنابراین مسیر ایرانیان بروی قله برودپیک بطور کامل و موفقیت آمیز توسط این سه کوهنورد صعود شده است. بنظر می‌رسد که آنها از روی قله سنگی یال اشتباه را پایین آمده‌اند. امیدوارم که توانسته باشم به برخی از سوالاتت پاسخ دهم. هر زمان که خواستی می‌توانی با من تماس بگیری.
با بهترین درودها
توماس

۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۹:۰۹
افسوس... (95726)
اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۲۰:۳۸
مشاور وزیر بعد از بیداری از خواب زمستانی: «در مکان‌یابی کوهنوردان مفقود شده تعلل شد»!!!! (96075)
karim
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۰:۰۰
khodaya sabr bede be khanevadehayeshan (95742)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۰:۴۴
حیف شد ؟ (95768)
حاجی پور
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۱:۴۴
اینان برای بالابردن نام واوازه ی ایران این فداکاری را کردندتانام ایران جاودانه بماند درود برغرورستودنی شما .تاریخ ایران دلاوری وشجاعت شماراثبت کرده است وبه فرزندان خود می نازد. (95787)
برازجان
Russian Federation
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۱:۵۵
من به عنوان یه جنوبی با خانواد های این شیر مردان ایران زمین ابراز همدردی می کنم و اعلام می کنم که ما را هم در غم خود شریک بدانند ............ روحشن شاد (95792)
دیبا
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۲:۱۳
واقعا حیف....
ای خدا... (95806)
علي
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۳:۱۴
كاش به جاي رفتن به كوه روزه ميكرفتن تو اين ماه مبارك (95828)
دلسوخته
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۳:۴۷
ازتون درخواست میکنم نامه یا بهتر بگم وصیت نامه آیدین بزرگی بزرگ رو بخونید ببینید چه نامردی هایی در حق این ورزشکارا شده و بجای گرفتن دست جوونا که کلا در مملکت ما نیست چقدر مشکل براشون پیش آوردن ولی با همه این شرایط این سه جوون با غیرت بدون تیم کمکی و خدم و حشم رفتن قله رو به زانو درآوردن الانم اون بالا وایسادن و به حماقت مسئولان می خندن، اولا اونا تا حالا خبر قطعی نیست که فوت شدن یا نه بعدشم در اون صورت هم آیدین و دوستاش تا ابد تو قلب ما زندن و هر وقت اسم برودپیک رو میشنویم یاد این جوونای با غیرت کشورمون میوفتیم که مثل خیلی از جوونای دیگه این کشور تو غفلت مسئولین و مردم خودشونو فدا میکنن تا بعضی از افراد فاسد پزشونو بدن. (95842)
خشن
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۵:۱۷
مردان بزرگ با آرزوهای بزرگ و کارهای بزرگ
اینجا رو ببین و ببین اسم ایران رو سرافراز و سربلند کردن:http://en.wikipedia.org/wiki/Broad_Peak
دلم اشک و گریه ی در خلوت رو میخاد حیف که مجال نیست... (95896)
سامان دارابی
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۵:۲۵
چرا کسی برای آن ایرانیانی که برای رهایی از زندگی فلاکت بار در رفتن به استرالیا از اندونزی در آبهای اقیانوس می میرند اشاره نمی شود ولی برای 3نفر انسان که برای درج افتخار کشته شده اند همه رسانه ها مقاله می نویسند یا گزارش تهیه می کنند . اما دریغ از یک اقدام از سوی هر رسانه یا نهادی (حداقل سفارت خانه ها)برای اطلاع از زنده بودن یا کمک به ایرانیان سرگردان در آبهای اقیانوس یا مستقر در کمپ های در گینه نو (95899)
foad0312@yahoo.com
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۶:۲۲
یعنی اینقدر ناراحتم که داران چطوردارن لحظه به لحظه جون میدن ونمیشه کاری کرد.خداکنه سالم برگردن (95937)
عاطفه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۶:۲۹
باور کنید واسه این سه نفر اینقدر متاسف شدم که انگار از نزدیکانم بودن با اینکه تا حالا اسمشونم نشنیده بودم اما از اونجا که خودم دوستدار طبیعت و کوه نوردی هستم میتونم حدس بزنم چه آدمایی رو از دست دادیم کاش شانسی وجود داشت که برگردن...کاش پیداشون میشد....دلم خیلی گرفت.......تسلیت میگم (95939)
nahid
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۷:۱۵
اگه روز رفتن انسان از قبل معلوم باشد چه جای زیبایی برای رفتن و ماندن ابدی فقط آرزوی صبر و بردباری برای خانواده این عزیزانی که افتخار همه ایرانیان هستند میکنم کاش فدراسیون امنیت این عزیزان را بیشتر فراهم می کرد. امید که هنوز زنده باشند. (95961)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۲۲:۵۱
ما برای بوسیدن خاک سر قله ها
چه خطرها کرده ایم ، چه خطر ها کرده ایم

روحشان شاد. (96140)