به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۵:۲۹
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : ۱۴۳۳۴

اسحاق‌جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور شد

گروه سياسي:‌ مشاور رئیس‌جمهور از انتخاب اسحاق جهانگیری به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور خبر داد.
اسحاق‌جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور شد
اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهور از انتخاب اسحاق جهانگیری به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور خبر داد و گفت:‌ آقای روحانی با بررسی‌های لازم تلاش کردند با رعایت زمان اسامی وزرا را به محلس ارائه دهند. وی در پاسخ به این سوال که میزان همکاری و همانگی مجلس و دولت را در دولت یازدهم چگونه پیش‌بینی می‌کنید، گفت: روحانی از نظر همه کارشناسان در انتخاب وزرا استفاده کرده و این حق مجلس است که در مورد وزرا و تخصص‌شان نظر بدهند و رای خود را برای اعتماد و یا عدم اعتماد اعلام کنند. مشاور رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ان‌شالله همه مسولین و دستگاه‌ها دولت جدید را در رساندکن کور به مسیر پیشرفت و اعتدال یاری دهند.

نظر مثبت نائب رئیس مجلس نسبت به وزرای پیشنهادی روحانی


نايب‌رئيس مجلس با اشاره به ليست پيشنهادي کابينه يازدهم، گفت: ليست ارائه‌شده در کليت خود معدل قابل قبولي را دارد،‌در اين ليست چهره‌هايي حضور دارند که علاوه بر سوابق مديريت انقلابي و انگيزه خدمت از تجربيات لازم، دانش و تخصص مورد نياز در حوزه‌هاي پيشنهادي و برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام حسن ابوترابي‌فرد در حاشيه مراسم تحليف رئيس دولت يازدهم ارائه ليست پيشنهادي کابينه به مجلس را در روز برگزاري مراسم تحليف قابل تقدير دانست. ليست ارائه‌شده در کليت خود معدل قابل قبولي را دارد،‌در اين ليست چهره‌هايي حضور دارند که علاوه بر سوابق مديريت انقلابي و انگيزه خدمت از تجربيات لازم، دانش و تخصص مورد نياز در حوزه‌هاي پيشنهادي برخوردار هستند. افراد معرفي‌شده براي تصدي وزارت‌خانه‌ها مخصوصا بعضي از وزارت‌هاي کليدي که در عرصه اقتصاد و سياست‌خارجي نقش تعين‌کننده و محوري دارند، مي‌توانند به چهره‌هاي کارآزموده‌اي براي اين حوزه تبديل شوند. اميدواريم در بررسي نهايي که همکاران و دوستان من انجام خواهند داد، به نتيجه مطلوبي برسند.

وي در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه با توجه به نگاه مثبتي که مجلس به اعضاي دولت و کابينه دارند، فکر مي‌کنيد روابط دو قوه در آينده چگونه خواهد بود؛ گفت: تجاربي که بنده در نهاد قانون‌گذاري دارد حکايت از اين دارد که همکاران من هيئت‌رئيسه مجلس،‌رووسا و اعضاي کميسيون‌هاي تخصصي انصافا آماده بالاترين سطح همکاري و تعامل با دولت منتخب هستند همان‌طور که اين نگاه رو به دولت دهم داشتيم. مجلس آمادگي لازم را دارد و مي‌توان در حول قانون وظايف و مسئوليت‌هاي دو قوه را تعريف کرده و در چارچوب منافع ملي و بويژه اسناد بالادستي نظام، چشم‌انداز بيست‌ساله،‌برنامه پنجم توسعه، سياست‌هاي کلي ابلاغي مقام معظم رهبري، يک تعامل منطقي و مبتني بر نگاه کارشناسي را برقرار کرد و به تصميم درست دست يافت.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: دولت اراده و عزم خود را بر آن بگذارد که دقيقا در چارچوب قانون حرکت کند و اين تعامل قطعا نظام را به يک اقتدار و جايگاه برتري نائل خواهد کرد. ما نمي‌خواهيم بگوييم تمام قوانيني که در مجلس تصويب و نهايي مي‌شود مورد نقد نيست، اما اگر قانون ملاک عمل نباشد قطعا دستگاه اجرايي و قانون‌گذاري مورد آسيب قرار خواهد گرفت لذا بايد قانون که نهايتا در مجلس تصويب مي‌شود و به تاييد شوراي محترم نگهبان مي‌رسدريال ريل حرکت دستگاه اجرايي را تعريف کند و در اين چارچوب تعامل منطقي را داشته باشيم و اگر قانوني هم نيازمند اصلاح بود با تعامل منطقي به اصلاح قانون قدم برداريم.

۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۰:۴۱
جهانگیری خوبه ولی ....... (103791)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۰:۴۴
فکر کنم آقای روحانی هنوز شروع نکرده مقدار زیادی از سرمایه اجتماعیشون رو دارن از دست میدن امیدوارم ادامه دار نباشه (103794)
حامی عارف وروحانی
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۰۵:۳۷
اشتباه مثبت خورد ببخشید (104181)
ناشناس
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۰:۴۵
به انتخابت ایمان دارم... (103796)
قاسمي بجد
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۰:۵۴
جنتي تحصيلات حوزي داشته شغل قبلي معاون سياسي!
وزير كشور افضلي تحصيلات جغرافيا و رفيق شريعتمداري كيهان !
وزير ورزش شغل قبلي استاندار ! تحصيلات فوق ليسانس علوم سياسي !


واقعا عجيبه اين كابينه !

از پور محمدي ديگه چيزي نميگم! (103808)
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۰۳:۱۴
سلطانی فر دو سال معاون هاشمی طبا و ده سال در بخش ورزش مرکز تحقیقات استراتژیک بوده. ججنتی هم سابقه معاونت وزارت ارشاد رو داره ولی درباره رحمانی و پورمحمدی! واقعا حرفی نمیشه زد (104132)
رضایی
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۰۴:۴۶
برادر عزیز در دولت احمدی نژاد هر 19 تا بد بودند حالا 4 تا بد 15 عالی بده؟ امید داشته باش (104165)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۰:۵۸
خوب شد عارف معاون اول نشد چون عارف باید فقط معاون اول خاتمی باشه نه کسی که با کوچکترین فشار 180 درجه تغییر موضع میده (103820)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۱:۰۸
بسیار عالی و شایسته (103835)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۱:۱۸
وزیر نفت درسته اصلاح طلبه ولی ازموده است ترکان بهتر بود (103852)
........
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۱:۱۹
روزای اول: روحانی یادت باشه عارف باید باشه __ عارف جدی ترین گزینه معاون اولی
چندروز بعد: عارف یکی از گزینه های وزارت علوم
چندروز بعد: عارف گزینه احتمالی وزارت ارتباات
سرانجام: عارف: من در کابینه نیستم ولی به دولت کمک خواهم کرد (103854)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۱:۲۰
به نظرم گزینه‌ی بهتری نبود (103856)
مهسا
United States
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۱:۲۸
از اولش اومدیم با شعار ائتلاف...
عارف هم برای ما همچون سید عزیزمان خاتمی مظلومانه کنار کشید. (103866)
بچه آبادان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۱:۵۰
بنازم به هوش و تدبیر دکتر عارف که نگفتن به نفع روحانی کنار میروند و ستادهایشان هم در اختیار روحانی قرار ندادند ایشون این وضعیت رو پیش بینی میکردند
بیخود نیست که جناب عارف یکی از نوابغ ریاضی ایران در دهه 50 و تیزهوش ترین دانشجو دانشگاه استنفورد آمریک شناخته شده بودند (103886)
ناشناس
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۱:۵۴
باز بیاید بگید روحانی اصلاح طلب نیست.جهت اطلاع کسانی که میخوان بهانه بگیرن بگن عارف چرا معاون اول نشد بدونن که گزینه اصلی اصلاح طلبان برای انتخابات جهانگیری بود به خاطر اینکه احتمال رد صلاحیت داشت روی عارف اجماع شد. البته الان یه سری خودشون رو جای حامیان اصلاحات جا میزنند و میان کامنت میذارن که واویلا که روحانی به مردم خیانت کرد. (103889)
صالح
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۲:۱۸
گرچه کابینه مورد نظر اقای روحانی به نظرم زیاد جالب نبود، ولی برای ایشان و وزرایشان ارزوی توفیق دارم... بهرحال ایشان رییس جمهور این کشور خواهند بود و موفقیت ایشون، بهبود اوضاع کشور را برای همه ی ما در بر خواهد داشت... (103917)
سعید
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۲:۳۷
ساده دل من که قسمهای تو باور کردم... (103932)
ملت
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۰۰:۰۳
مجلس نباید با میخ رای اعتماد، چرخ دولت را پنجر کند. (104008)
زنده باد خاتمی
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۰۰:۰۳
بچه ها نظرتون درباره پور محمدی چیه من که اصلا باهاش حال نمیکنم (104009)
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۰۰:۰۷
يه کم اميدوار شدم با جهانگيري (104018)
گوگول
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۰۰:۱۷
اگر خرمگسان معرکه بگذارند!!!!!!! (104031)
مازیار
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۰۱:۰۰
اسحاق جهانگیری عالیه.یک اصلاحطلب واقعی که همیشه در کنار خاتمی بوده و البته کاربلد.2 دوره وزیر صنایع اصلاحات بوده و همیشه تمجیدش می کردن.یک وزیر موفق.دوستان در مورد آقای عارف هم بگم.رای بنده هم عارف بود و بعد از کناره گیری ایشون به روحانی رای دادم.در هفته نامه ی اصلاحطلب آسمان شماره ی 52 با مشاور آقای روحانی مصاحبه کرده بود و در مورد دکتر عارف سوال کرده بود.گفتن که آقای روحانی به دکتر عارف بیشنهاد یکی از دو وزارتخانه ی علوم یا ارتباطات رو به دلخواه آقای عارف داده بود که دکتر عارف قبول نکردن و گفتن میخوان حزب تشکیل بدن.تو رو خدا تا می تونید اطلاع رسانی کنید تا نسبت به روحانی بدبین نشین. (104067)
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۰۱:۱۴
واقعا جای دکتر عارف در سمت معاون اولی خالیست (104075)
جوادرضا
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۰۱:۱۶
به نظر من مهمترین مشکل مملکت سیاست خارجیه و بهترین برتری دولت روحانی فارغ از انتخاب اعضای کابینه اینست که او خودش یک دیپلمات ورزیده است. خودتان مقایسه کنید:
احمدی نژاد: تحریمها کاغذ پاره ای بیش نیست. آنقدر تحریم کنید تا تحریم دانتان پاره شود!!
روحانی: آگر انتظار پاسخ مناسب دارید راه حلش تکریم است نه تحریم.
به خدا قسم اثرات ایندو گفتار خیلی متفاوته حالا وزیر و معاون اول و بقیه رو هرچی میخاد انتخاب کنه.
در محبوبیت عارف و خاتمی تردیدی نیست اما عدم حضور ایشان در ابتدای دولت روحانی هم به نظر من تدبیر مناسبی است.
دوستان انشاالله به سمت ایرانی آباد می رویم. (104077)
قاسم
۱۳۹۲/۰۵/۱۴ ۰۷:۵۴
عزیزان برادران مگه انتصاب دسته رئیس جمهوره عزیز من مجلس باید رای اعتماد بده مجلس به عارف و یونسی و محمد علی زم رای نمیداد 1000000% (104203)