به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۲۱:۴۰
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب : ۱۴۵۵۲

لفظ "کودتای سفید" در باره انتخاب روحاني!

گروه سياسي: جواد جهانگیرزاده در موافقت از کلیات کابینه گفت: بحث‌هایی که امروز مطرح می‌شود برای تقویت دولت است. دوستان راجع به سن خیلی صحبت کردند. در خصوص خود مجلس، هر دوره مجلس، میانگین سن نمایندگان افزایش یافته. آیا این چیز بدی است؟ اگر درباره مجلس خوب است چرا در دولت بد باشد؟ تجربه 34 ساله انقلاب را مگر میخواهیم کنار بگذاریم؟ این منافی استفاده از نیروهای خلاق و جوان نیست اما شرایط کشور و انقلاب چه به لحاظ مسائل اقتصادی و بین المللی ایجاب میکند که از عنصر تجربه استفاده کنیم.
نماينده اروميه ادامه داد: موضوع سن را باید موضوعی فرعی تلقی کرد. وضعیت معیشت مردم بسیار مهم است.کسانی باید بیایند که تجربیات موفقی داشته باشند. تلقی رئیس جمهور محترم این است که این تیم هماهنگ است. هیچ جای قانون به رئیس جمهور تکلیف نکرده که در این محدوده سنی باید وزیر معرفی کنید.

وي افزود: گفتند کابینه شرکت سهامی است. اگر رحمانی فضلی و پورمحمدی که اصولگرا هستند را معرفی نمیکردند نمی گفتید انحصارگرایی کردند؟ پس چگونه رئیس جمهور باید عمل کند؟ برخی اظهارات به اعتقاد من در شان مجلس نیست. با عرض پوزش از برادر بسیار بزرگواری که گفتند. چه توجیهی دارد از لفظ "کودتای سفید" درباره رئیس جمهوری با این سابقه استفاده کنیم؟ خود رئیس جمهور میگوید کسی از من سهم نخواسته و برمن فشار نیاوردند اما برخی میگویند از تو سهم خواستند! این علم غیب را از کجا آوردید؟ باید بگذاریم دولت شروع کند و امیدوار باشیم دولت یازدهم موفق‌ترین دولت باشد. امیدوارم رای قاطعی به دولت بدهیم.

قرائت جوابیه مهدی هاشمی در مجلس

جوابیه مهدی هاشمی در مورد اظهارات یکی از نمایندگان مجلس در مخالفت با کلیات برنامه دولت قرائت شد.
علی لاریجانی گفت: در نطق یکی از آقایان از مهدی هاشمی نامی برده شد و حرف نادرستی زده شد که ایشان جوابیه‌ای دادند و من گفتم که مطابق آیین‌نامه دو برابر وقت می‌توانند مطلب ایشان را بخوانند.در ادامه صادقی، عضو هیات رییسه مجلس، جوابیه مهدی هاشمی را به شرح زیر قرائت کرد:امروز یکی از نمایندگان مخالف دولت تدبیر و امید در سخنانی که رگه‌هایی از عقلانیت، اعتدال و قانون در آن مشاهده نمی‌شد به تکرار اتهامات علیه بنده پرداختند که پیشتر و طی چهار سال گذشته بارها از تریبون‌های مختلف از جمله رسانه ملی و خانه ملت بیان شد اما شاید لازم باشد که شما را دعوت کنم به مطالعه دوباره حقوق ملت در فصل سوم قانون اساسی، آنجا که می‌گوید همه افراد ملت اعم از زن و مرد یکسان در برابر قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند.در پایان مقابل جنابعالی و سایر وکلای ملت که در احقاق حقوق شهروندی جمهوری اسلامی کوشا هستند سر تعظیم فرود می‌آورم و از خداوند متعال می‌خواهم که حق رفیق راهتان باشد. علی لاریجانی رییس مجلس همچنین گفت: مطلب ایشان مفصل‌تر بود اما چون ما باید قانونا دو برابر زمان را اختصاص می‌دادیم بخشی از مطلب را قرائت کردیم.

۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۷:۰۴
آفرین به این نماینده ارومیه (108080)
ایرانیان
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۰۰:۴۵
بزار با کلماتی مثل :
فتنه گر
اراذل و اوباش
کودتای سبز و سفید
و . . . . . . . .
حال کنن .
ما مردم ایران هستیم و دیر یا زود خودرای ها و خودسرها را سر جای واقعی خودشان می نشانیم . (108532)
مسلم
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۸:۱۶
درموردسن یک چیز فراموش نشود که عده ای از اول انقلاب با آن حرکت کرده و در تمامی دوران پستهای مدیریتی را اشغال نموده و تا زمان حیات فرصتی برای دیگران باقی نمی گذارند واین مسئله باعث گردیده که در هر دوره با بالارفتن سابقه انقلاب سن مدیران نیز افزایش یافته است . (108163)
بي نام
Kuwait
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۰:۱۴
اصولگراها حرفي نداشتند بزنند گفتند كه افراد كابينه پيرند؟ افراد پير ، با تجربه هستند. وقت ريسك كردن براي مملكت نيست. خود اصولگراها ، همه جوان هستند؟ (108320)
آرمان
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۰:۳۹
با وجود همچین نماینده هایی خدا به روحانی رحم کنه والبته به ما.. (108346)
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۰:۵۴
احتمالا نمایندگان وزرا رو با ورزشکاران اشتباه گرفته اند (108361)
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۱:۰۶
قانون افراطی ها بگیر و ببند هستش، حقوق نمی فهمند که. آن نماینده افراطی و هتاک خودش هم گفته که چماق به دست می گیره. (108381)
محمد از مشهد
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۲:۱۸
آفرین به هموطنان آذری امروز تمام نمایندگان آذری سنگ تمام گذاشتند نماینده به اونها میگند نه این کریمی نماینده مشهد (108430)
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۳:۰۱
سؤال چند گزینه ای:
این علم غیب را از کجا آورده اند؟
1- هاله نور
2- ملاقات با رابط امام زمان
3- رمالی
3- اجنه (108468)
siavash
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۳:۱۴
با شنیدن صحبتهای برخی نمایندگان مجلس که به اسم نقد برنامه های وزرای پیشنهادی و بدون اینکه حتی یک خط از برنامه را مد نظر قرار بدهند دست به عقده گشایی توهین و افترا می زنند واقعا به عنوان یک ایرانی که مسایل را دنبال میکند از اینده کشور میترسم.واقعا چقدر اینها احساس مصونیت میکنند.چرا باید اقلیت های متوهم بر رای اکثریت منطقی غلبه کنند .کجا ایستاده ایم واقعا.با شنیدن این صحبت ها ادم از خودش بدش می اید که چه چرا بیخود و بیجهت برای اینده حرص و جوش می خورد. این چه مجلسی است. (108472)
احسان
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۰۰:۳۱
جناب آقای روحانی با توجه به اینکه احتمال عدم رای اعتماد مجلس به دکتر میلی منفرد بسیار زیاد است.در این صورت بر شما واجب هست که دکتر توفیقی را به مجلس پیشنهاد دهید و در واقع توپ را در زمین مجلس بیندازید. (108523)
دوستدار روحاني
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۰۰:۵۸
سلام.
متاسفانه مجلسي كه تشكيل شده است،بسيار تندرو هستند و با راي تغييري كه مردم ميخواهند بسيار فاصله دارند،به عقيده ي من اگر 2 تا از وزيرهاي آقاي روحاني راي اعتماد نگيرند نشانه ي اين هست كه آقاي روحاني اشتباه كرده كه بنا بر تعامل با مجلس تعداد زيادي وزير اصولگرا وارد كابينه اش كرده وزرايي كه با نظر نيروهاي اصلاح طلبي كه از آقاي روحاني حمايت كرده اند هم فكر نيستند.
بهتر بود ايشون تمام كابينه رو اصلاح طلب ميچيد تا اگر 2 وزير راي نياورند 16 وزير پيشرو داشته باشد.

آقاي روحاني ميدانم كار بسيار سختي در پيش داري اما با توكل به نيروي الهي از راي مردمي كه خودت ميداني تغيير ميخواهند حمايت كن و جلوي اين ظالمان كوتاه نيا و هرجا كه احساس نياز كردي با مردم بگو رازت را كه اين مردم اگر ذره اي شفافيت ببينند با تو خواهند بود و حامي ات (108540)
صبح صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۰۱:۱۱
کودتای سفید ویاانقلاب سفیدمردم علیه چه وچه کسی (108547)
حمید ایرانی
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۰۳:۰۸
پس از جریان تردید و انحراف وفتنه و...
حالا نوبت کودتای سفید رسید.
خدایا من نه همه می دانند و باور دارند شما جای حق هستید (108594)