به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۱۵:۰۶
 
۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب : ۱۴۵۵۳

تا همیشه باید شرمنده مردمان لر باشی!

گروه سياسي: در پی سخنان خارج از ادب و غیر بزرگوارانه بزرگواری، نماینده کهکیلویه و بهمئی که سخنانش را از موضع هموطنان شریف لر بیان می کرد، علی صارمیان، از بنیانگذاران انجمن نویسندگان لرستان به شدت از وی انتقاد کرد.
به گزارش آینده؛ در نوشته آقای صارمیان آمده است: آقای علی محمد بزرگواری با عبا و لباس پیامبر سخنانی بر زبان راند که نه لطف و رحمت پیامبری داشت و نه احساس خویشاوندی به روحانیت را برانگیخت.بی شک این سخنان و عدم رعایت شان این لباس را روحانیت و علما به ایشان تذکر خواهند داد. اما سخن بنده با ایشان از زاویه دیگری است. آقای بزرگواری، خشک مغزی و چماقداری خود را به قومی ایرانی که آریایی ترین و قدیمی ترین قوم در میان مردم ایران هستند منتسب کردند. از مردم ایران عذرخواهی می کنم. هر طایفه ای جاهل دارد و این آقا هم سخنگوی مردمان مهربان و مودب و محجوب لر نیستند.

لرها افتخار فرهنگ ایران زمینند. کسانی که از چغازنبیل تا فلک الافلاک تا شوش و غار هومیان نمایشگاه هنرشان بوده است. از آیت الله بروجردی تا امام خمینی که خود را خویش لرها می دانستند تا دکتر زرین کوب و فرید قاسمی. از سیاسیون شجاع این دوران نمی گوییم. اما شاید کریم خان زند تنها فرمانروایی بود که خود را وکیل ملت نامید و امیرکبیر در وصفش می گغت کاش مادر تاریخ، باز هم شیربچه ای لر بزاید تا مردم رنگ محبت ببینند. آقای بزرگواری قطعا از ما نیست. نمایندگان لرزبان واقعا غیرتشان کجا رفته است که این جفا را تذکر دهند که ما نه چماقداریم و نه بی منطقیم؟

ما زخمی چماق امثال این آقا هستیم که چماقشان بر فراز سرزمین هایمان چرخید و هر نخبه ای را از محل خود فراری داد. حاشا و کلا که این آقا که بزگواریشان قطعا از لر بودن و خصایل ادب و شرم ایلیاتی به دور است، از ما باشد. ایشان کوچکی عرصه قدرت می کند و از ما مایه می گذارد. از همه ملت ایران بایت این کوچکی ها عذر می خواهیم.

به عنوان یک نویسنده و اهل فرهنگ که در همه عرصه ها در خدمت این نظام همت و آبرو گذاشته ام و هرگز برای آمال دنیایی و شیرین شدن پیش مقامات، ادب را فرو گذار نکرده ام و از خون برادرانم در جنگ، هرگز مقام و موقعیتی نخریده ام، باز هم از این جفا به مردمان لر عذرخواهی می کنم. از مردم شریف و نجیب لر که کمربسته عزت و فرهنگ و ادب ایران بوده اند نیز از بایت توهین چماقداری این فرد عذرخواهی می کنم. باشد که چماق این افراد در نواحی ما دیگر نچرخد.

کاش آقایان لاریجانی و ضرغامی فرصت جواب دادن به این توهین های عجیب را به اهالی فرهنگ می داد که افتخارات ادب و آثار شریف قوم لر را به جهت مطالعه در اختیار این آقای بزرگوار که از نجابت ما نهایت سوء استفاده را نمود، در پیش چشمش می نهادیم. والسلام علی من اتبع الهدی

۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۷:۰۴
تمام لرها باید موضع بگیرن (108082)
یک شهروندلر
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۷:۰۷
انتخابات بعدجواب این آبروریزی وحرفهای خارج از انصافش رامیدهیم. (108084)
میثم کاویان پور کرد
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۷:۰۹
31 سال افتخار همزیستی با مردم بزرگوار لر اندیمشک را دارم بنده نیز به عنوان نماینده ای از اکراد ایران این سخنان را از رسانه ملی شنیدم متاسف شدم که چرا مردم حوضه انتخابیه این نماینده به چنین شخصیت ضعیفی اعتماد کرده و ایشان را راهی خانه ملت کرده اند
امیدوارم این گونه شخصیت هایی من بعد راه ورودشان به مجلس توسط خود مردم بسته شود (108087)
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۳:۳۸
توي اين مناطق تمام كانديدا ها همين طورين عزيز، انتخاب بين بدتر و بدتره، (108485)
رعنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۷:۱۲
احسنت (108093)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۷:۲۰
رحمت بر شیر پاکی که خوردی.. (108102)
اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۷:۲۳
به عنوان یک ترک ایرانی این. . . . را جدا از مردمان لر و یا دیگر اقوام ایرانی میدانم و اصولا انتظاری از مجلسی با این مختصات جز بدگویی و بلندگویی بی پروا ندارم. (108104)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۷:۲۴
همانطور که گفته اید. . . . و خیالتان راحت باشد مردم حرکات ایشان را به پای قوم "لر" نخواهند نوشت! (108105)
اریا
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۷:۲۸
ما فرزندان اریو برزن، کریم خان، رئیسعلی دلواری، سردار اسعد و بی بی مریم هتاکی مردان کوچک را محکوم میکنیم و از اقای به اصطلاح بزرگواری تبری میجوییم. (108113)
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۷:۳۱
افتخار لر (108119)
يك لر بدون افكار چماقي
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۷:۳۵
متشكرم جناب صارميان
جواب دندان شكني به اين تيپ آقايان با اين نوع افكار دادي، ولي انتظار تغيير نداشته باش. (108122)
خسرومنش
United States
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۷:۳۸
زیبا نوشته ای. پاسخی است درخور (108130)
یزدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۷:۴۱
به عنوان یک لر هم زادگاه بزرگواری باید بگویم لرهابه بزرگواری خودشان اشتباده این فرزند اشتباه کارحوزه را که خود درمصاحبه بافارس به اشتباه خوداعتراف کرده است؛ بپذیرندگرچه همواره مدیون مشرمنده این خطای خودخواهد بود ........ (108131)
فتاحي
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۷:۴۳
من يك كرد هستم اما هميشه به لرها به خاطر داشتن شخصي مثل محسن رضايي غبطه ميخورم.
اين آقا هرگز نخواهد توانست بزرگي بزرگاني از قوم لر چون محسن رضايي ها را با كوچكي خود لكه دار كند (108132)
آزاد
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۷:۴۶
يعني اين آقاي بزرگوار!! نماينده همون مردمي است كه محسن رضايي و مجيد دقايقي رو تربيت كرده؟
من فكر نميكنم ...اصلاً (108133)
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۰۳:۴۹
محسن رضایی و شهید دقایقی...افتخار ملت اند و نه فقط قوم لر
ضمنا با حرف شما موافقم جناب آزاد مردمان لر مردمان انسان دوست و دلاوری هستند و شاهدش همین اسامی فوق الذکر (108596)
ناشناس
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۷:۴۷
قال علی علیه السلام
و پست ترین افراد کسانی هستند که آخرت خود را به دنیای کسی بفروشند (108134)
بندرگناوه
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۷:۵۱
من هم به عنوان يك لر زبان نه يك لر به شدت از ابن اقاي به اسطلاح لر اعلام براعت خود و تمامي همشهريانم را نيابتا اعلام ميدارم ما سالهاي درازيست كه ديارمان افتخار همجواري با لرهاي خون گرم و با محبت را داريم و هرگز حتي گوشه اين از اين بي نزاكتي ها را حتي در ضعيف ترين قشر لر نيز نديده ام به راستي استاد حق گفتند ايشان اصلا لر نيستند از دوستان لر و لر زبان تغاضا دارم تا دير نشده اعلام براعت خودرا نمايان كنند وگرنه اينگونه قضايا باعث ضايع شدن نام اين قوم پاك اريايي خواهد شد (108138)
علمداری
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۷:۵۵
با سلام و ادب

سخنان آقای بزرگواری نظر شخصی بوده و از این گونه ادبیات در 8 سال گذشته زیاد داشته ایم و ربطی به هیچ قومی ندارد. قوم لر مظهر ادب , فرهنگ ,شجاعت ,سخاوت و وفاداری به میهن است . وقوم لر از این سخنان مبراست. (108139)
هم وطن
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۷:۵۶
من آذری تهران هستم اما این فرد. . . . را هرگز نماینده هموطن لرم نمی دانم (108140)
مسعود
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۷:۵۷
تا اااااااابد شرمنده ای بزرگواری (108142)
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۸:۰۸
واقعا متاسفم.... (108148)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۸:۰۸
بی ادب هرکس و از هرکجا که باشد محکوم است چه رسد که در لباس پیامبر که خود اسوه ادب واحترام بود . (108149)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۸:۰۹
برادر عزیز و اندیشمند علی صارمیان واقعا" دستت درد نکنه با این بیانات ، آقای بزرگواری این حق را ندارد که توهین کند ، لطفا" آنرا راهنمایی بفرماید تا نگاهی به نهج البلاغه بکند و از سخنان مولا بهره ببرد . (108151)
پزشکپور لرستان
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۸:۱۰
واقعا. . . . در کدام منطقه لر نشین برای جمهوری اسلامی مشکلی به وجود امده مکر در فقر وبیکاری جوانان حرفی زدن....... که تو از قوم لر در مجلس حرف می زنی چه پاسخی برای حوزه اتخاباتی مردم نجیب لر داری (108152)
رضا
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۸:۲۱
واقعا متاسفم برای این اقا که واقعا ابروی لرها رو برد. امیدوارم مردم حرف این اقا رو پای همه ی لرها ننویسند. (108175)
سونیا اندیش
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۸:۲۱
این آقای بزرگواری جملاتی بکار برد که در شان یک روحانی نبود. . . . . (108178)
جمعی از دانشجویان کهگیلویه
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۸:۲۵
جوانان غیور و اصلاح طلب کهگیلویه این مهندس سخت افزار و نرم افزار رو به هیچ روی نماینده خود نمی دانند. ایشان در سایه دولت احمدی نژاد سابق!! و با حذف رقبا در روزهای اخر کاری خویش به ناگهان در کمال تعجب و ناباوری خودش وارد مجلس شد . ضمنا این اقا که از پیری و ناتوانی کابینه حرف می زند قبل از نمایندگی در حالی که از همه جا مانده و رانده بود تقاضای بازنشستگی پیش از موعد به دلیل ضعف قوای جسمی به اداره داد. (108183)
پلدختری
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۸:۳۰
من واقعا خجالت زده شدم و می خواستم بگم دیدگاه ایشان دیدگاه تمام لر زبان ها نیست (108197)
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۸:۳۲
ایشان اعتراف کردند که چماقدار هستند .پس وای بر مردمی که نمایندگانشان. . . . هستند .امید است مردم شریف ایران در انتخابات آتی مجلس با دقت بیشتری نمایندگان خود را انتخاب کنند. خدا میداند چند چماقدار در مجلس فعلی وجود دارد؟ (108203)
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۸:۴۸
اگرچه هرگز نگاه قومیتی ندارم و در اصل هم اعتقاد دارم گذر از قومیت و نژاد یکی از ملزومات رسیدن به دموکراسی و جامعه مدنیست ولی به عنوان یک متولد سرزمین لرستان (خرم آباد) از بیانات این شخص تبری می جویم و خوشحال میشم جامعه رو به پیشرفت ایران به زودی زود این قبیل افراد بی دانش و عاری از روح مدنیت رو از نمایندگی خودش عزل کنه و این مسند رو به شایستگان و خیل عظیم تحصیلکردان دیار لرستان (از کبیرکوه ایلام تا دامنه های مکران) بسپاره. (108235)
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۸:۵۴
مگه لرها "چماق لری" دارند؟ این چه توهین بی خردانه ایست؟ لر های عزیز باید از این آقا بازخواست کنند و این آقا باید از لرهای عزیز عذر خواهی کند تا دیگرملتی را قربانی بغض و کینه خودش نکند. (108246)
ژینگل پلاس
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۸:۵۵
فردا روز نامه ی کیهان و رسالت ازشون دفاع میکنن!! (108249)
هوار ملا محمد کاشانی مقدم از لیرز اباد کاشان
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۸:۵۶
خود کرده را تدبیر نیست.تا 2 سال وبال گردن ه (108252)
یک لیرز ابادی
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۰۴:۵۱
عجب اسمی داری ها.
از لیرز ابادی منم از لیرز ابادم ولی لیرز اباد مشهد.کویتیه واسه خودش (108601)
11
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۸:۵۸
من به عنوان یک لر از تمام کاربران بهار نیوز معذرت خواهی میکنم .وبرای دکتر روحانی وکابینش ارزوی موفقیت میکنم. . . . (108254)
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۹:۰۹
من به عنوان یک لر امروز احساس شرمندگی کردم اما هموطنانمان بدانند که حرفهای این آقا به هیچ وجه در بین لرها طرفدار ندارد من خودم شاهد بودم امروز همه انتقاد می کردند از اینگونه سخن گفتن این موجود (108271)
لر با صفا
United States
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۹:۲۲
آقای بزرگواری. . . . خود را به قومی ایرانی که آریایی ترین و قدیمی ترین قوم در میان مردم ایران هستند منتسب کردند. از مردم ایران عذرخواهی می کنم. هر طایفه ای. . . . دارد و این آقا هم سخنگوی مردمان مهربان و مودب و محجوب لر نیستند. (108288)
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۹:۲۴
به عنوان یک لر بختیاری نه تنها ایشان را باعث شرمندگی نمی دانم که صراحت ایشان را تکریم می نهم و آرزوی موفقیت برای ایشان دارم. (108289)
امیر محسن تفضلی
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۹:۳۵
من هم به سهم خودم و شاید به جای ایشان بسیارشرمنده شدم.من لرم اهل کهکیلویه اما در تهران زندگی می کنم.وقتی ایشان سخن اغاز کرد،سرم را با دو دست گرفتم منتظر بودم که باز هم دسته گلی به آب بده و متاسفانه این انتظار دیری نپایید.من درخانه ام تلویزیون را تماشا می کردم اما وقتی این همه ناشیگری از ایشان سر زد یک لحظه احساس کردم در منظر دید همه ایرانیان قرار دارم و از شرم احساس حقارت کردم. . .عاجزانه و ملتمسانه از شما توقع دارم که عمل ایشان را به مردم خطه کهکیلویه و بویر احمد و لرها تعمیمم ندهید.به خدا ما آدم های فرهیخته بسیار داریم.ما ایرانی هستیم.ایشان از جنس رسایی و حسینیان است نه از جنس مردم شریف لر. (108300)
خوزستانی
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۱۹:۴۹
همین آقا اگر فردا در گوشه ای از مطبوعات یا تلویزیون سخنی در مورد لرها گفته شود اولین نفری خواهد بود که فریاد وا اسلاما! سر خواهد داد. در حالی که خودش این چنین تیشه به ریشه خود زد. (108304)
زری
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۰:۰۰
بزرگواری هیچ حرف اشتباهی نزد!حقیقت را گفت (108309)
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۰:۰۲
باتوم لباس شخصي ها خيلي معروف تر از چماق لري است، اگه ميخوايد مثال بزنيد از اون استفاده كنيد (108311)
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۰:۱۸
درود بر تو (108324)
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۰:۱۸
متاسفانه در مناطق لر نشين اكثر كساني كه صلاحيتشان براي انتخابات تاييد مي شود اين مدلي هستند. (108325)
الوار
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۰:۲۱
. . .
من بعنوان یک دانشگاهی اعلام می کنم این مواضع لرها نیست بلکه نقطه نظرات تئوریسین جبهه پایداری است که به ایشان دیکته شده است. (108326)
عطا
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۰:۲۲
این اقا باید هم از لرها هم از معمم ها و هم از سادات عذرخواهی کند نمونه بارز شعبان بی مخ این دوران هست (108329)
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۰:۴۲
لرها چماقدار نیستند. بزرگواری اگر "بزرگواری" بلد است از مردم شریف لر عذر خواهی کند، آن هم در برنامه زنده تلویزیونی. چون در برنامه ای که زنده پخش می شد برای میلیون ها بیننده، او به مردم لر توهین کرد و آنها را چماقدار نامید. "چماق لری"، توهین از این بالاتر؟ لرها کجا چماقدار بودند که این اقا صفت لری را به آن می چسباند؟ (108351)
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۰:۴۲
ما ایشونو یکی از 100 هزار آدم بی ادب و بی فرهنگ میدونیم و با همه لرهای عزیز مقایسه نمیکنیم (108352)
پوریا
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۰:۵۸
متاسفانه افراد بیخردی مانند این آقا که نماینده ی مردم هم نیستند باعث بد نامی قوم لر شده اند (108365)
يك لرستان
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۱:۱۶
احسنت
حقا كه سخن از زبان ما مي گويي.. (108394)
سید احمد
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۱:۲۸
من لر هستم ولی نه از جنس آقای بزرگواری
بسیار ناراحت شدم که بعضی ها میخواهند با چماقشان برای ما قدرت بیاورند
به مردمان خوب ایران میگویم دیگر ما لرنشینان آقای بزرگواری را که بلد نیستند رایانه خودش را روشن و خاموش کند به عنوان لر نمی شناسیم (108400)
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۱:۳۱
بابا متوجه تیست چی میگه!
اگر متوجه بود به وضع معیشت مردم توجه می کرد و در مجلس غوغا را نمی انداخت (108404)
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۱:۴۵
بهار عکسهای آقای خاتمی بزرگ را با اصحاب رسانه وخبر نگاران داری ببخشید من خیلی گشتم پیدا نکردم.... (108407)
شروین
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۲:۰۷
بیچاره گول خورد بهش گفته بودند تو مخالفت کن خودشونو هم کنارکشیدن توسایه موندند وچه کسی بهتر وساده تر وبدبخت تر از کسی که حتی تو حوزه انتخابیه خودش رای نداشت و با ردصلاحیت های شورای نگهبان اومد باتک ماده نماینده شد اومده که بگه من هم هتم اما بد اومد زیاد خرده نگیرین این بیچاره کاره ای نیست (108423)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۲:۱۶
تمام هموطنان عزیز لر باید مثل آقای صارمیان اعتراض خودشون رو به گوش بزرگواری برسونند تا دیگه کسی جرأت نکنه به اقوام ایرانی به حرمتی بکنه (108429)
siavash
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۲:۳۷
دوستان عزیز اتفاقات امروز مجلس و موضع گیری های عده ای کوته فکر نشان داد که شرکت در انتخابات مجلس و لزوم راه پیدا کردن نماینده واقعی به خانه ملت چه اندازه مهم و حیاتی است.امیدوارم همه ما که این روزها با حساسیت مسایل را پیگیری کرده و بارقه امیدی در ما ایجاد شده با شرکت پرشور و منطقی در انتخابات اینده مجلس مانع حضور این افراطیون اقتدارگرا در مجلس شویم. (108441)
mohsen
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۲:۴۴
من بعنوان یک لر خرم آبادی برای نماینده لرزبان کهکیلویه متأسفم.آقا خواهشأ با آبروی لرها بازی نکنید. چطور به خودش اجازه داده از طرف یه قومیت به این شکل حرف بزنه.واقعا متأسفم. (108447)
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۲:۴۷
من مدتي را به خاطر تحصيلات دانشگاهي ميهمان و دانشجوي شهري لر نشين بودم و مردمانشان را مي شناسم. سخنان بزرگواري در شأن مردم بزرگوار لر زبان نبود.
ان شاالله در مجلس بعد شاهد حضور نمايندگان شايسته اي از آنها خواهيم بود (108455)
sara
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۲:۴۹
بسیار زیبا بود. ممنون (108457)
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۳:۱۸
اون چماق نيست گرزه ، (108477)
عباس
Canada
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۳:۲۶
چه ربطی به لر بودن داره؟ آقای رسایی هم نماینده تهرانه. آقای کوچک زاده هم فراموش نشه. بهتره به جای فرافکنی از محمد خاتمی یاد بگیریم که هیچ انتخاباتی قابل اغماض نیست. یادمون نره که اگر مباحثات مجلس خبرگان هم پخش بشه، ممکنه امثال همین سخنان رو از اون جا بشنویم. بهتره یاد بگیریم به جای غر زدن، رای بدیم. (108480)
سام
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۳:۴۲
آقای صارمیان دروغ می گویی.
سوخت و سوز تو از واژه چماق لری نیست بلکه در دفاع از دله دزدها داری این سید شجاع را می کوبی. (108489)
لر بختیاری
۱۳۹۲/۰۵/۲۱ ۲۳:۵۰
باید از سخنان این نماینده برائت جست.نباید این اظهارات را به حساب تمام لرها گذاشت.هنوز صحبت های این نماینده در خصوص عدم دفاع از موکلانش در روستاههای حوزه وکالت که از جاده وپل در مضیقه بودند واز وسیله ای به نام جره استفاده میکردند از یادها نرفته است (108495)
آزرمیدخت
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۰۰:۲۱
متاسفانه تواین مملکت چون حزب و فعالیت های حزبی معنی نداره ماهیت کاندیداهای مجلس شورا معمولا نامشخصه مگر در چنین مواقعی که به قول سعدی تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد (108511)
ابراهیم
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۰۰:۴۲
سلام
من بختیاری هستم، تمام برنامه بررسی کابینه را نگاه می کردم، بعضی نمایندگان الحق انصاف و تقوا را رعایت نکردند آنهم کسانی که داعیه دین مداری و انقلابی گری و اسلام خواهی ودارند!! هیچ بویی از علی (ع) نبرده اند
سسالهاست که دستگاه واژه سازی مخربشان فعال هست و از این راه ارتزاق میکنند... اسلا امریکایی- اشرافیگری- خائن و وطن فروش- فتنه- فتنه گر- ساکتین فتنه - جریان انحرافی و .. و...الله اکبر از این مرتجعین و خوارج و فاسقین و مارقین و.. عصر مدرنیته!!!
صد رحمت به القاعده و صالبانیسم و..
با شنیدن حرفهای بزرگواری نماینده مردم یاسوج بهت زده شدم، هرچند ایشان شخصیتشان همین هست و تجربه گذشته سخنانشان به هین منوال بوده ! لر باشی و تازه در لباس روحانیت هم باشی و اینقدر بی عفتی بکنی والا جای تعجب دارد! این رفتار رفتار نو کیسگان و کاسبکاران است
در ضمن ایشان در سخنانشان گفتند که از لر بزرگ هستند و چهار محال و بختیاری لر متوسط و لرستان لر کوچک هست!! این جمله بسیار تکان دهدنه و بهت آور بود!! نشان دادند که شناخت درستی از قوم لر ندارند و نشکر اکاذیب کردند!!!
این حرف آقای بزرگواری که بی به جلسه مجلس بود تفرقه انگیز و نژاد پرستانه میباشد! اما باید جوابشان را داد
خوانندگان عزیز و آقای بزرگواری بدانند که لر بزرگ بختیاری ها هستند که شامل چهارلنگ و هفت لنگ هستند و در خوزستان،چهار محال بختیاری و در بخشهایی از اصفهان و استانهی همجوار و الیگودرز و درود از لرستان سکونت دارند
و لر کوچک مردمان مناطق کهکلویه و بویر احمد و غرب لرستان که لک ها میباشند و ایلام و بخش هایی از استان فارس و همدان و.. سکونت دارند
عزیزان می توانند از اینترنت برای شناخت بهتر هم استفاده کنند
البته اینها را برای آن نماینده محترم عرض کردم (108529)
لر بختیاری
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۰۱:۰۲
به نام خدایی که لُر آفرید دلش را از اندوه پُر آفرید
غمِ لُر غمِ غربتِ کوچ نیست خداوند لُر بره و قوچ نیست
خداحافظ ای کوچ هر سال من خداحافظ ای بخت و اقبال من
خداحافظ ای چشمه های قشنگ خداحافظ ای اسب و زین و تفنگ
خداحافظ ای مردم ساده پوش خداحافظ ای ایل پر جنب و جوش
خداحافظ ای مَشک و دُوْ و کَره خداحافظ ای کبک و میش و بَره
یکی نْی بیاهِه ز کِینو به مال بخونه سی مون کمی دِی بَلال
دلُم تنگِ سی پازِنونِ مُنار دلُم تنگِ سی بِرنُو سُوزِوار
دلُم تنگِ سی مال و مشک و بُهون سی کِیماس و مِرداس شاهنامه خون
دلُم ایخو وا مَم رضا و خلیل بِگَردُم به جُست کِلوُس و چَویل
دلُم ایخو برگرده او روزگار رِوِه مالِمون پشتِ تَنگِ مُنار
دلُم ایخو جونُم بهاری بوهِه همه زندگیم بختیاری بوهِه
تو ای ایلیاتی تو ای مرد کوچ لُر و ترکمن،کرد و ترک و بلوچ
تو بشنو حدیث دل این مُرده را تکاپوی بُغض ترک خورده را
غریبانه در انزوا مانده ام من از کوچ و از گله جامانده ام
غریبیم و از غربت آزرده ایم نفس می کشیم از نفس مُرده ایم (108542)
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۰۱:۱۴
درود بر شما (108553)
اسماعیلی اصل
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۰۲:۰۳
اینجانب به نمایندگی از دانشگاهیان و فرهنگیان شهرستان بهمئی،سخنان ایشان را دور از شان،فرهنگ و شخصیت مردم محترم استان ک .ب و قوم لر می دانم و ضمن رد و نسنجیده دانستن این نوع صحبتها،خواستار عذرخواهی ایشان از ملت شریف ایران و بالاخص قوم لر و مردم محترم ک.ب می باشم. (108570)
اصلاح طلب
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۰۲:۱۰
این درست است که متاسفانه ایشان بعنوان نماینده این شهرستانها فعالیت دارند ولی آیا همین مردم شریف این شهرستانها و یا قوم لر یا نمایندگان این قوم، در این چند سال از مواضع ایشان حمایت کردند؟آیا نه اینکه ایشان دستمال کش (به نقل از یکی از نمایندگان محترم )دولت و عده خاص شده بودند و در این چند سال متاسفانه بر خلاف مواضع موکلان خود حرکت کرده بود. ما قوم شریف لر مواضع حال و قبل ایشان را محکوم کرده و ایشان و امثال آقای رسایی باید با بت عملکردشان در قبال دولت قبلی حالاها سکوت نمایند (108576)