به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۳:۱۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۱۴۶۳۴
نباید با زنده کردن اختلافات آب به آسیاب دشمن بریزیم

جای متهم‌کردن وحدت‌رادر جامعه برقرار کنیم

گروه سياسي: نماینده موافق وزیر پیشنهادی علوم گفت: اگر بخواهیم هر اتفاقی که در کشور می‌افتد به مسئول ارشد کشور مرتبط کنیم هیچ چیز در سر جای خودباقی نمی‌ماند بنابراین باید به جای متهم کردن افراد وحدت رادر جامعه بر قرارکنیم.
جای متهم‌کردن وحدت‌رادر جامعه برقرار کنیم
به گزارش ایلنا، مسعود پزشکیان موافق وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی پشت تریبون قرار گرفت و در حمایت از میلی منفرد گفت: گروه‌ها و احزاب ما همه بتهایی هستند که برای خود ساخته‌ایم و باید آن‌ها را از بین ببریم ما نمایندگان نباید آنچه به اسم دین و وحدت در جامعه وجوددارد اینگونه لوث کنیم تا دیگران به ما بخندند. وی با بین اینکه حماسه سیاسی در انتخابات خلق شد، گفت: امروز ما باید حماسه دیگری خلق کنیم برای این کار همهٔ ما باید دست در دست دهیم بنابراین زنده کردن اختلافات و یادآوری دوباره آن‌ها چیزی جز آب به آسیاب دشمن ریختن نیست. پزشکیان با اشاره به وصیتی از حضرت علی (ع) یادآور شد امام علی (ع) خطاب به فرزندان خود فرمودند شما را به تقوا وصیت می‌کنم نظم داشته باشید و اختلافات خود را کنار بگذارید اگر حمد می‌کنید تنها خدا را بستایید و هنگام ملامت کردن تنها خود راملامت کنید.

این نماینده مجلس با تاکیدبر اینکه همه ما اشتباه کرده‌ایم، گفت: باید این را بپذیریم نه اینکه بگوییم همه تقصیرات تنها مخصوص یک جناح و گروه بود باید جسارت پذیرش اشتباهاتمان را داشته باشیم چرا که هم اکنون وقت آن نیست که بگوییم چه کسی مقصر بود باید دست در دست هم دهیم و در مقابل هجمه بیگانگان ایستاده وبگوییم که متحد هستیم. وی خطاب به نمایندگان مخالف وزرا عنوان کرد چرا عده‌ای اصرار دارند که بگویند فلانی علیرغم اینکه منکر می‌شود دارای چنین عقیده ایست اما موسی (ع) فرمودند اگر پنجاه مومن پشت فردی حرف زدند و او تکذیب کرد حرف وی را بپذیر اما حرف ۵۰ نفر دیگر را قبول نکن.

پزشکیان در واکنش به نمایندگانی که با سر و صدا مخالفت خود را با حرف‌های وی ابراز می‌کردند گفت: شما که ادعای ولایت مداری می‌کنید باید بدانید که "ولی" ما گفت وقتی کسی حرف می‌زند بنشینید و گوش کنید به نظر من طرح این مباحث چیزی جز ایجاد ضعف و اختلاف درجامعه نخواهد داشت. وقتی وزیری می‌گوید فلان کار را نکرده است چرا اصرار داریم که بگوییم او حتما این اقدام را انجام داده است.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی علوم همچنین خاطر نشان کرد: اگر فرض کنیم که بنده معاون دانشجویی وزارت علوم هستم جو فرهنگی دانشگاه به من چه ربطی دارد مگر نهادهای رهبری در دانشگاه‌ها وسایر نهاد‌ها در دانشگاه خوابشان برده بود که دانشجویان بخواهند با حرفهای من بلند شوند و اعتراض کنند. امکان ندارد صد معاون دانشجویی نیز بتواند جو دانشگاه را تنها با حرف عوض کند. بیایید مدیریت را از نظر علمی بررسی کنیم کدام برنامه را اجرا کرده‌ایم که تا الان علمی بوده است نگوییم فلانی چون فتنه گر است وی را به عنوان وزیر قبول نمی‌کنیم بازداشت شدن افراد نیز بهانه نیست من رئیس دانشگاه بودم و به دلیل مسئله‌ای که به من ربطی نداشت بازداشت شدم اگر قرار باشددر کشور هر اتفاقی می‌افتد به مسئول ارشد کشور مرتبط کنیم هیچ چیز جای خود باقی نمی‌ماند.

پزشکیان با تاکید بر اینکه باید به جای متهم کردن افراد وحدت درجامعه ایجاد کرد گفت: رهبری در توصیه‌های خود فرمودند کسانی که درنفوذ کلام دارند تا جایی که می‌توانند بر انسجام ملت تکیه کنند انسجام تنها برای یک گروه نیست. ایشان همچنین فرموده‌اند راه خلاصی از اختلافات موجود این است که ملت‌ها با کمک نخبگان خود تصمیم بگیرند و تزریق نفاق بین مردم را متوقف کنند. وی ادامه داد: وقتی کسی ادعا می‌کند رهبری را قبول دارد چرا برخی اصرار دارند بگویند که وی دروغ می‌گوید این به ضرر مملکت و جامعه است اگر می‌خواهیم مملکت درست شود باید بپذیریم که همه می‌توانند این کار را انجام دهند و این مختص جناح و یاگروه خاصی نمی‌شود.

مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۱:۳۶
افرین بر دکتر مطهری و دکتر پزشکیان که واقعا منطقی و فراجناحی و شجاعانه از دکتر میلی منفرد دفاع کردند انشاا... همه وزرا رای اعتماد بگیرند (110106)
حسن
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۱:۴۰
مثل همیشه عالی و منطقی (110108)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۱:۵۲
لذت بردم از لحن و منطق یک نماینده اصلاح طلب پس از شنیدن خطابه های بی منطق و توهین آمیز نمایندگان اصولگرا (110120)
ایوب
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۱:۵۴
حرف های آقای پزشکیان کاملا درست بود انشاالله گوش شنوائی وجود داشته باشد!!! (110121)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۱:۵۵
میلی منفرد هم عالی صحبت کرد و حالا باید دید نماینده ها از روی منطق علمی و تقوای دینی رای میدن یا از باب سود و زیان بازار پرسود فتنه؟!

میلی منفرد و پزشکیان و... هدیه آذربایجان به ایران (110123)
علی 1361
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۴:۲۶
مطمئنا اگه وحدت واقعی تو جامعه برقرار بشه همه ما شاهد شکوفایی و پیشرفت در همه زمینه ها در کشور میباشیم اما مسئله اصلی واسه بعضی از آقایون کسب قدرته اینا خیلی خوب می دونند واسه اینکه به قدرت برسند نیاز به مشارکت سیاسی حداقلی مردم دارند که لازمه اش پاشیدن بذر نا امیدی و بی انگیزگی در بین اکثر افراد جامعه هستش، مخالفت و کارشکنی از هرطریقی برای پیشرفت و آبادانی کشور که در دوره سید محمد خاتمی عزیز ما زیاد شاهد آن بودیم. (110195)
امید
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۴:۳۳
دکتر جون تشکر تشکر . (110197)
رضا
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۴:۴۹
درود بردکتر! (110204)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۶:۲۹
وحدت و همدلي هم مثل همين تشكرهاي زباني نماينده ها از مخالفان خودشونه يك نمايش!!....اينها همه كلمات و جملاتي هستند كه از زبان افراد است نه از دلهاي انان (110262)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۸:۱۵
دکنر در حد یک رییس جمهور صحبت کرد مردم تبریز باید به همچین نماینده ای افتخار کنند به نظر بنده قویترین نماینده کنونی مجحلس است (110307)