به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۸:۵۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ساعت ۰۱:۳۵
کد مطلب : ۱۴۸۲۹
ضاحی خلفان: اخوانی ها از مبارك بياموزند!

حسني مبارک پس از آزادی حبس خانگی می‌شود

گروه بين‌الملل: خبرگزاری رویترز گزارش داد: دفتر نخست وزیری مصر چهارشنبه شب اعلام کرد حسنی مبارک رئیس‌جمهور سابق این کشور در صورت آزادی از زندان، تحت بازداشت خانگی قرار خواهد گرفت.
حسني مبارک پس از آزادی حبس خانگی می‌شود
دادگاهی در مصر روز چهارشنبه، با درخواست حسنی مبارک، رئیس جمهوری اسبق این کشور برای آزادی از زندان موافقت کرده است. منابع قضایی مصر اعلام کردند که جلسه دادگاه در محل بازداشتگاه حسنی مبارک، ۸۵ ساله، برگزار شد و دادگاه به آزادی رئیس جمهوری اسبق مصر رای داده است. در عين حال به دليل حساسيت طيفي از جامعه مصر  و احتمال بروز ناآرامي‌هاي جديد ناشي از آزادي مبارك، مقامات دولتي چهارشنبه شب اعلام كردند مبارك پس از زندان، تحت «اقامه جبري» به معني حبس خانگي قرار خواهد گرفت و ممنوع الخروج خواهد بود.

محمد حسني مبارك از اكثر اتهامات وارده تبرئه شده است. در همين حال قاضیِ مسئول بررسی حکم آزادی رئیس‌‌جمهور پیشین مصر، اعلام کرد که حکم آزادی وی قطعی است و قابل تجدید نظر نیست. به گزارش رویترز، قاضی احمد البحراوی گفت: تصمیم به آزادی مبارک که امروز اتخاذ شده قطعی است و دادستانی نمی تواند از آن درخواست تجدید نظر کند. مبارک دو ماه پس از سرنگونیش بازداشت شد. او از اتهاماتش در قتل معترضان و چند پرونده فساد مالی تبرئه شد اما پرونده های فساد مالی دیگری دارد که در دست رسیدگی است.

اخوانی ها از مبارك بياموزند!

از سوي ديگر و در پي بازداشت برخي از رهبران اخوان‌المسلمين در مناطق مرزي مصر كه با تغيير چهره و ظاهر قصد فرار به ليبي داشتند رئیس پلیس دبی ادعا کرد که رهبران اخوان المسلمین با لباس زنانه از مصر می‌گریزند!  به گزارش باشگاه خبرنگاران، "ضاحی خلفان" رئیس پلیس دبی بر روی صفحه توئیتر خود خطاب به سران اخوان المسلمین نوشت: فرار با لباس زنانه سودی نخواهد بخشید. شرم کنید و دست از فرار با لباس‌های زنانه بردارید!

وی در ادامه مدعی شد: حسنی مبارک و رهبر اخوان‌المسلمین از زمین تا آسمان با یکدیگر تفاوت دارند، وقتی مردم علیه مبارک قیام کردند، زمینه فرار او مهیا شد، اما او ترجیح داد خود را به دست عدالت بسپارد، اما رهبر اخوان‌المسلمین فرار با لباس زنانه را ترجیح داد!

ایرانداد
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۰۴:۴۶
مبارک یک مرد واقعی است.همه اتهاماتی که به ایشان وارد کردند دروغی بیش نبود.در آینده مردم مصر متوجه اشتباه خود در سرنگونی وی پی خواهند برد. (115062)
فردوسی
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۱۰:۱۵
مبارک یک دیکتاتور نظامی بود که در این شکی وجود ندارد، این دیکتاتورها مثل شاه ایران باعث عقب ماندگی سیاسی مردم کشور خود میشوند و باعث رشد گروههای تندرو در کشور خود میشوند، من هر چند هوادار مرسی نیستم ولی برکناری مرسی را غیر دمکراتیک و کشتار هواداران بی دفاع او را عین جنایت میدانم که روزی در نهایت السیسی به خاطر آنها محاکمه و یا کشته خواهد شد ( سه چیز هدر نمی روند، خون ، عرق و اشک! ) اینکه میگوند 33 میلیون نفر در خیابانها خواستار برکناری مرسی شدند فقط یک ادعاست و هیچکس آنرا ثابت نکرده و آنها را نشمرده بود و اینکه رهبران اخوان با لباس زنانه گریختند نیز خبری قابل اعتماد نیست چون از سوی دشمنان آنها گفته میشود هر چند عقل و منطق هم آنرا بهتر از این میداند که گرفتار چند نظامی آدمکش شوی (115088)
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۱۰:۳۶
مبارك هر كي بود ، ولي مثل بشار اسد دو دستي به قدرت نچسبيد. الان چند سال تو سوريه جنگه ؟ (115092)
بی نان نشان
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۱۳:۵۴
سلام
مردم اشتباه کردند...ای مردم مصر شما همه در اشتباه بودید..مبارک ادم خوبی بود....می دونم تحت فشار بودید می دونم که از ظلم این دیکتاتور به ذله شده بودید..اما اشتباه کردید که بیرونش کردید؟ ؟؟؟
یا بفرمایید مردم درست می گویند یا مبارک؟
اگر در ایران...بود.....این طوری نظر می دادید؟؟؟....بعضی ها از اون ور پشت بام دارند می افتند یا افتادند و... (115210)
ج ن
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۱۷:۲۹
كدوم سرنگوني مگه نميبيني چطور مراحل آزادي رو طي ميكند . ميگم . نكنه فكر ميكني دولت الان مصر دشمن حسني مباركه ! به چنان ظرافتي رفع اتهام از مبارك بكنند كه خودش هم نفهمه (115309)
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۰۹:۱۰
ازکاخ نشین هایی عیاش و خوشگذارن واز خدا بی خبر هاو نوکران امریکا و اسراییل برخی بلاد عربی جز چنین اراجیف و بیهوده گویی ها نمی توان انتظار داشت (115076)
ایرانداد
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۲۱:۴۲
دیگه از این ادبیات و اینگونه صحبت ها حالم بهم میخوره.بس کن بابا اه اه (115363)
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۰۹:۴۲
فرار با لباس زنانه
حبس خانگی
یاد یه چیزی افتادم (115079)
ج ن
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۰۹:۴۴
اگه به من كه اين آقاي حسني مبارك قرار بود اعدام بشه كه نشد حبس ابد قرار شد كه نشد الان هم كه حبس خانگي براش در نظر گرفتن دو روز ديگه هم كه آزاد شد ميشه رئيس جمهور مصر ! (115080)
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۱۰:۱۲
من هم با نظر آقای ایرانداد موافقم اما از این جهت که حسنی مبارک حداقل بخاطر قدرت این همه خودکشی و لشکر کشی خیابانی راه نینداخت علاوه بر آن حسنی مبارک به نظر عموم مردم احترام گذاشت و از قدرت کناره گیری کرد که این مهم کار هر کسی نیست چون قدرت بسیار بسیار شیرین است هر چند در رسانه میلی ما به او لقب « فرعون زمان » دادند. (115086)
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۱۰:۴۲
منم با شما صد در صد موافقم. حسني مبارك انقدر آدم بود كه عين بشاراسد رفتار نكرد. (115095)
الناز
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۱۰:۱۵
چرا عینک می زنه
حالا من فک نکنم اون جا واسش زندان باشه
با تخت میارنش و می بر نش صفا سیتیه (115087)
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۱۰:۳۸
مريض هست. (115093)
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۱۰:۵۰
از ما یاد گرفتن دیگه (115097)
(امین)
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۱۲:۲۱
هر کس باد بکارد،طوفان درو می کند

حال و روز خفت بار امروز اخوانی ها نتیجه توهین محمدمرسی و اخوان المسلمین به قوه قضاییه مصر هست.
هرکسی در مصر به دستگاه قضایی که مستقل می باشد و در راس همه امور است،احترام نگذارد و مثل اخوانی ها و مرسی هوایی شود که می تواند هرکاری انجام دهد و حتی به قوه قضاییه توهین کند و دادستان کل(عبدالمجید محمود)را به صورت غیرقانونی بخواهد برکنار کند،نتیجه اش هم همین خواهد بود.
اگر نگاهی به تحولات مصر بیندازیم می بینیم تا روزی که مرسی عبدالمجید محمود را به صورت غیرقانونی برکنار نکرده بود،هیچ کسی در مصر صدایش در نمی آمد،نه ارتش نه مخالفان و نه جبهه نجات ملی کاری نمی کردند و اصلا" کاری از دستشان برنمی آمد اما روزی که محمد مرسی دادستان کل رو به صورت غیرقانونی برکنار کرد راه برای در هم کوبیدن اخوانی ها باز شد.
این فقط نتیجه توهین به دستگاه قضایی است و اخوانی ها باید بدانند هرگر نمی توانند برای دستگاه قضایی مصر و قضات محترم و شریف مصر تعیین تکلیف کنند
باید به قانون احترام بگذارند.

با دم شیر نباید بازی کرد و مرسی و اخوانی ها این موضوع رو نفهمیدند
مطمئنا" اگر به رفتار خود ادامه دهند، دستگاه قضایی مصر بیشتر از آنچه که امروز هستند،آنان را خوار و ذلیل خواهد کرد. (115128)
mani
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۱۴:۱۰
زنده باد دستگاه قضائی مستقل که رئیس جمهور زندان میکنه..... (115219)
سلام
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۱۷:۳۸
واقعا که در قضایای مصر خیلی بی طرفانه و منصفانه خبررسانی می کنی بهار...!!! (115312)
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۱۸:۱۷
میر حسین ؛مبارک ، پیوندتان مبارک (115327)