به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۴:۱۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۳۰ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۱۵۲۶۴۴
نبرد مالک توپ و حافظ دفاع

آس: این سناریوی بازی ایران - اسپانیاست!

گروه ورزشی: نشریه آ.اس، تحلیل دقیقی از نحوه بازی ایران و اسپانیا ارائه کرده و پیش بینی جالبی از دیدار امروز مطرح کرده است.
آس: این سناریوی بازی ایران - اسپانیاست!
ایران که بازی اول خود در جام جهانی را با پیروزی پشت سر گذاشته، امید زیادی به صعود به دور بعد دارد ولی تقابل با اسپانیا، سخت ترین دیدار شاگردان کی روش خواهد بود. حال نشریه آ.اس، تحلیل جالبی از بازی امروز ارائه کرده که در زیر می‌خوانیم:تیم ملی اسپانیا به مصاف ایران خواهد رفت که در کمال تعجب در صدر جدول گروه B قرار گرفته است.نماینده آسیا در دیدار اول خود با گل به خودی بوهادوز توانست 1-0 مراکش را شکست دهد و با تساوی بین اسپانیا و پرتغال، آنها تنها تیم 3 امتیازی گروهشان هستند. این تیم که هدایتش برعهده کارلوس کی روش است، از لحاظ دفاعی بسیار قدرتمند است. 

 در حقیقت تلاش ایران در ابتدا بر این است که گلی دریافت نکند و سپس برای استفاده از ضد حملات برنامه های خود را پیاده می‌کند. در دیدار مقابل مراکش، ایران 35 درصد مالکیت توپ در نیمه اول و 36 درصد مالکیت توپ در نیمه دوم داشت. این در حالیست که در 15 دقیقه اول، مالکیت توپ ایران 24 درصد بود و در 15 دقیقه آخر، 28 درصد. با این حال این ایران بود که با گل به خودی بازیکن مراکش توانست در دقیقه 90، پیروز میدان شود و سه امتیاز را کسب کند. در نیمه اول ایران 6 شوت داشت که دو شوت آن در چهارچوب بود.در زمان کوتاهی که توپ در اختیار ایران بود، بهترین عملکرد را رامین رضاییان داشت که از 36 پاس ارسالی اش، 26 پاس به مقصد رسید (72 درصد موفقیت). اما دقت ابراهیمی در ارسال پاس ها از رضاییان بیشتر بود و او از 25 پاسش، 22 پاس را به مقصد رساند (88 درصد) و حتی بیرانوند نیز از 21 توپ ارسالی اش، 19 توپ را به مقصد رساند (90 درصد).  

 در مقابل ایران، اسپانیا تیمی است که شخصیتش در مالکیت توپ و حفظ آن است. مقابل پرتغال که سخت ترین رقیب گروهی آنهاست، تیم هیه رو 60 درصد مالکیت توپ در نیمه اول و 59 درصد در نیمه دوم برعهده داشت. اسپانیا سعی داشت با حفظ مالکیت، بر بازی سوار شود و در بین دقیقه 45 تا 60، 73 درصد مالکیت توپ متعلق به اسپانیا بود و فشار در این دقایق بسیار بیشتر بود. اسپانیا با دو گل دیگو کاستا و یک گل از ناچو از حریف پیش بود ولی در آن سو رونالدو در اوج درخشش اش بود و توانست 3 گل به ثمر برساند و در نهایت بازی با تساوی 3-3 به پایان رسید.در این دیدار که حفظ توپ برای اسپانیا دشوار بود، شاگردان هیه رو 793 پاس ارسال کردند که 733 پاس آن صحیح بود (92 درصد). سرخیو راموس بهترین آمار را در این میان دارد. او از 118 پاسی که ارسال کرده، 116 پاس آن به مقصد رسیده (98 درصد). ایسکو نیز از 100 پاسی که فرستاده، 92 پاس به هدف رسیده و یوردی آلبا نیز از 89 پاسش، 79 پاس به مقصد رسیده است. در حقیقت تنها داوید دخیا و دیگو کاستا، آماری ضعیف تر از رضاییان به ثبت رسانده اند.بنابراین می‌توان حدس زد که بازی چه سمت و سویی پیش خواهد رفت و چگونه انجام خواهد شد. اسپانیا باید خطوط ایران را بشکند و پیش برود ولی در آن سو، کی روش مهره های خوبی در خط حمله خواهد داشت از جمله علیرضا جهان بخش که آقای گل لیگ هلند بود و می‌تواند روی ضد حملات کار اسپانیا را سخت کند. ایران بیشتر از سمت چپ به مراکش حمله کرد و یوردی آلبا در این دیدار باید کاملا آماده باشد.
 
مرجع : ورزش سه