به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۰۹:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۱۵۳۹۲
نوکیا و مایکروسافت این موضوع را تایید نموده‌اند

«مایکروسافت»، نوکیا را هم تصاحب می‌کند

گروه علمی وفناوری: بالاخره آن اتفاقی که بسیاری مدت‌ها است پیش بینی‌اش می‌کردند، رخ داد و مایکروسافت صاحب بخش ابزارها و سرویس‌های نوکیا می‌شود.
«مایکروسافت»، نوکیا را هم تصاحب می‌کند
هر دو کمپانی نوکیا و مایکروسافت این موضوع را تایید نموده‌اند. به زودی مایکروسافت صاحب تمام اختراع‌های ثبت شده نوکیا در زمینه تولید تلفن همراه و سرویس نقشه خواهد شد و تولید تلفن‌ها را مستقیما مدیریت خواهد کرد. ردموندی‌ها مبلغ 3.79 میلیارد یورو معادل 4.99 میلیارد دلار را برای تجارت بخش ابزارها و سرویس‌های نوکیا و مبلغ 2.18 میلیارد یورو را بابت اختراع‌های ثبت شده این شرکت، پرداخت می‌کند.

مایکروسافت امیدوار است تا با تصاحب نوکیا، توسعه ویندوز فون با سرعت بیشتری انجام شود و جایگاه این سیستم عامل در بازار تقویت گردد. براساس بیانیه مطبوعاتی مایکروسافت، 32 هزار کارمند نوکیا در سرتاسر مایکروسافت پخش خواهند شد. حتی 4700 کارمند فنلاندی و 18300 کارمندی که مستقیما در زمینه تولید محصولات نوکیا فعالیت می‌‎کنند نیز به مایکروسافت منتقل خواهند شد.

اگر تصور می‌کنید، بخش سرویس‌ها و ابزارهای نوکیا تنها به تولید ابزارهای مبتنی بر ویندوز فون اقدام می‌کند، اشتباه می‌کنید! مایکروسافت با این توافق، صاحب سری تلفن‌های ارزان قیمت و غیرهوشمند Asha و پتنت‌های مختلف بسیاری خواهد شد. حال باید منتظر ماند و دید آیا مایکروسافت می‌تواند از دانش نوکیا برای ساخت محصولات قدرتمندتر بهره ببرد، یا نام نوکیا برای همیشه به همراه ویندوز فون به خاطره تبدیل خواهد شد.
مرجع : زومیت

afsaneh
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۴:۰۷
نوکیا تکی!!! (120948)