به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : ۱۵۵۱۳

عوارض تداوم اقامه نمازجمعه در دانشگاه

گروه سياسي: سیدحسین شریفی، نماینده اسبق مجلس، در نامه ای از رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، خواسته است در پی عملی نمودن انتقال مکان اقامه نماز جمعه از دانشگاه تهران به مصلی باشد.
در این نامه آمده است: در نظام جمهوری اسلامی ایران نگاه مناصب حاکمیتی به مردم، نمی تواند جدای از اصول کلی حاکم بر حقوق متقابل حکومت و مردم باشد و گاهی غفلت از این امر، موجب ایجاد این شبهه می شود که مبادا برای دستیابی به یک هدف به هر وسیله ای ولو تضییع حق الناس متوسل شد. هدف راقم این سطور طرح مسأله ادامه اقامه نماز جمعه در دانشگاه تهران و غفلت از عوارض سوء ناشی از آن است که هفت سال قبل با مشاهده صحنه ای در بلوار کشاورز در ضلع جنوبی پارک لاله به این مسأله ورود پیدا کردم و ماجرا به اینصورت بود که خانمی فرزند خود و دو فرزند همسایه اش را از ساعت ۱۰ صبح برای گردش به پارک آورده بود و ساعت ۱۲ که به خودرو خود مراجعه می کند با پارک دوبله خودرو نمازگزاران مواجه می شود و ساعت یک و نیم بود که نماز تمام شده بود و به محل صحنه رسیدم دیدم فریادهای این خانم باعث تجمع مردم و پلیس به دور او شده و پلیس هم قادر به آرامش ایشان نبود تا اینکه با یک عبارت حق دادن به ایشان آتش او کم کم خاموش شد و خودروها هم به تدریج حرکت کردند و... .

از فردای آن روز تصمیم گرفتم اساساً علت عدم انتقال نماز جمعه را به مصلی تهران جویا شوم با دو طرف(دست اندرکاران مصلی و مسئولین ستاد نماز جمعه تهران) جداگانه صحبت کردم. در اظهارات آنها هیچگونه مانع اساسی( جز مسائل داخلی فی مابین آنها) که در مقابل تحمل هزینه های ادامه وضع موجود اصلاً قابل ذکر نیست مشاهده نکردم و به این ترتیب در تصمیم خود مصمم تر شدم و به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مراجعه و در آنجا طرح موضوع کردم .

اعضای محترم کمیسیون در مهلت معقولی رسیدگی کردند اما پاسخ قانع کننده ای از آنها نیز نشنیدم. در ادامه پیگیری به رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری مراجعه کردم، توضیحات ایشان هم مرا قانع نکرد و دیگر موضوع را رها کردم تا اینکه هفته گذشته یکی از اساتید دانشگاه تهران ماجرای دیگری را دال بر آثار ادامه اقامه نماز در دانشگاه برایم نقل کرد که مجددا باعث نگارش این سطور شد.

از آنجاییکه جنابعالی را به عنوان فردی دلسوز به مردم و آگاه به مسائل اجتماعی می شناسم و تعجب می کنم چرا تا کنون با نگاه کارشناسی به ارزیابی نفع و ضرر ادامه اقامه نماز جمعه در دانشگاه تهران نپرداخته اید. میلیاردها تومان در مصلی تهران هزینه شده و فضاهای بسیار خوبی آماده است پس چرا استفاده نمی کنید؟ پیشنهادی را هم در پایان ارائه می دهم و آن این است یک پروژه تحقیقی پژوهشی با عنوان «آسیب شناسی ادامه برگزاری نماز جمعه تهران در دانشگاه» از ابعاد اجتماعی(ساکنین اطراف دانشگاه، نمازگزاران، عابرین غیرنمازگزار، مسائل بهداشتی و...) و دیگر آثار آن به فوریت سفارش دهید آنگاه متوجه خواهید شد که هزینه ادامه این وضعیت بسیار فراتر از منافع مورد نظر آن خواهد بود.

۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۲۱:۱۹
نه بذار باشه این امر معنوی (121650)
مهرداد
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۲۲:۰۲
احسنت ، پيشنهاد فوق العاده اي بود !
اما متاسفانه پيشنهادات و كارهاي خوب و سازنده در كشور ما سالهاست كه فداي سياست بازيها و منافع عده اي خاص قرار ميگرد ! و مدتهاست كه براي اين عده" حق الناس " فداي "حق الخاص" ميشود!!!!!!!!!! (121660)
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۲۲:۱۷
جالبه امیدوارم این آقا برای تمام خق الناسا این چنین عمل کنن.؟؟؟ (121666)
afsaneh
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۲۲:۳۳
بعد 35سال خوبه از خواب بیدارشدید (121671)
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۲۲:۴۴
«میلیاردها تومان در مصلی تهران هزینه شده و فضاهای بسیار خوبی آماده است پس چرا استفاده نمی کنید؟ »
واقعا! کسی نیست جواب بده؟! (121680)
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۲۳:۵۲
خد ا خودش به داد این ملت بدبخت برسد از دست این اشخاصی که برای عواقب کارشان فکری نمی کنند . پول فراوان بیت المال برای احداث مصلی سالها هزینه می شود ولی فقط نمایشگاه کتاب را در آن برگزار می کنند و نماز جمعه را در دانشگاه . که فضای آن سخت مورد نیاز دانشگاه است آیا این نمی تواند غصبی باشد ؟ (121711)