به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۴:۴۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : ۱۶۳۸۷
سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی وعده داد:

بازگشت استادان بازنشسته با توان علمی بالا به علامه

گروه سياسي: مراسم معارفه سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی در غیاب شریعتی رییس سابق این دانشگاه علی‌رغم دعوتی که از وی شده بود، برگزار شد.
به گزارش ایسنا، در این مراسم تعداد زیادی از دانشگاهیان دانشگاه شرکت کرده بودند، به طوری که تالار شهید بهشتی دانشکده حقوق به طور کامل پر شده بود و تعداد زیادی از افراد حاضر به طور ایستاده این مراسم را دنبال می‌کردند. در ابتدای این برنامه محمدرضا ضیایی بیگدل، یکی از اساتید بازنشسته دانشگاه علامه طباطبایی ضمن ابراز خوشحالی از انتصاب سرپرست جدید دانشگاه علامه، گفت: در دوره آقای شریعتی من را به اجبار مفتخر به بازنشستگی و تدریسم را قطع کردند و دستور دادند در حریم مقدس دانشگاه و دانشکده خودم که خانه دوم من است، پا نگذارم و اگر هم بخواهم وارد دانشگاه شوم، با هماهنگی برخی نهادها باشد. وی افزود: با این برخوردها شاید قضاوت من در مورد دکتر شریعتی عادلانه و منصفانه نباشد، اما اجازه این سئوال را به خودم می‌دهم که آیا مدیریت آقای شریعتی منطبق با مدیریتی موفق در یک دانشگاه سرآمد بود.
همچنین دبیر مجمع صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه علامه، توفیقی را وزیر خطاب کرد و افزود: من توفیقی را شایسته‌ترین فرد برای وزارت علوم می‌دانم، به همین دلیل می‌خواهم او را وزیر خطاب کنم.همچنین زمانی که دکتر سلیمی، سرپرست جدید دانشگاه برای سخنرانی دعوت شد، لحظات حضور او بر روی سن با تشویق شدید افراد حاضر در مراسم همراه بود و حضار شعار «روحانی متشکریم» سردادند.در ادامه برنامه نیز که دکتر توفیقی برای سخنرانی دعوت می‌شد،‌ افراد حاضر در سالن با شعار «توفیقی توفیقی حمایتت می‌کنیم» و «توفیقی دوستت داریم»‌ از سرپرست وزارت علوم حمایت کردند.
همچنين دکتر جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر مدیریت اخلاق و عقلانیت در دانشگاه‌ها، گفت: مدیریت سیاسی در دانشگاه‌ها، مدیریتی شکست‌خورده است.

وی با بیان اینکه باید گرایش‌های سیاسی را در مسئولیت‌های دانشگاهی کنار بگذاریم، اظهار کرد: مدیریت سیاسی، آفت توسعه علمی است و به خصوص افرادی که در دانشگاه مسئولیت می‌گیرند، باید گرایش‌های سیاسی خود را کنار بگذارند.
وی همچنین با تشکر از خدمات رییس سابق دانشگاه علامه در عین حال از دکتر سلیمی سرپرست دانشگاه نیز تشکر کرد که «قبول زحمت کرد.»توفیقی خاطرنشان کرد: همه شما شرایط من را برای تصمیم‌گیری‌ها می‌دانید؛ بنابراین خدا را شکر می‌کنم ما را به سمت این تصمیم هدایت کرد و این تصمیم نیز مورد استقبال دانشگاهیان دانشگاه علامه قرار گرفت؛ بنابراین به آقای سلیمی توصیه می‌کنم قدر حمایت شما را بداند.
سرپرست وزارت علوم در ادامه با بیان اینکه یکی از پیام‌های انتخابات این بود که مردم با برخی شیوه‌های مدیریت در هشت سال گذشته موافق نبودند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه فرمودند نقاط قوت دولت‌های قبلی را شناسایی کرده و ادامه دهید و نقاط ضعف را نیز برطرف کنید؛ بنابراین اولین درخواستمان این است که از این پس با پیام انتخابات 24 خرداد مدیریت کنید.به گفته توفیقی، یکی دیگر از پیام‌های این انتخابات، پیام اخلاق و عقلانیت است که دانشگاه‌ها امروز به آن نیاز دارند. وی با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبایی باید به داخل مردم برود و پاسخگوی مردم باشد، گفت: این دانشگاه باید در قبال امکاناتی که مصرف می‌کنند، پاسخگو باشد و مردم باید حضور دانشگاه و یا نبودش را در بین خود حس کنند.
توفیقی تاکید کرد: دانشجویان باید در فضای امن و بدون اضطراب، تفکر انتقادی خود را مطرح کنند و فضای دانشگاه، فضایی با نشاط باشد؛ چرا که خلاقیت و نوآوری از دل همین فضا به وجود می‌آید.
وی با بیان اینکه آرامش در دانشگاه‌ها خوب است، افزود: آرامش باید همراه با نشاط باشد، نه آرامشی همراه با سکوت، رکود و حاشیه‌نشینی.
در اين مراسم سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی گفت: برنامه‌های زیادی را برای دانشگاه علامه در نظر گرفته‌ام و نمی‌توانم آنها را به ترتیب اولویت نام برد زیرا هدف دانشگاه این است که چندین کار را با اولویت یکسان انجام دهد.
سلیمی تصریح کرد: هدف اصلی دانشگاه، انجام فعالیت‌های عمرانی دانشگاه است و دانشگاه قصد دارد دانشکده‌های مختلف را در یک جا تجمیع و به مشکلات آنان رسیدگی کند. وی با اشاره به اهمیت کارهای پژوهشی در دانشگاه علامه، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف من در دانشگاه علامه، انجام کارهای پژوهشی مهم و برقراری ارتباط نزدیک با دستگاه‌های اجرایی کشور برای کمک به حل مشکلات است. سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر ارتقای علمی دانشگاه، تصریح کرد: بالابردن سطح علمی دانشگاه و زمینه‌سازی برای ایجاد نظریه‌پردازی براساس اندیشه‌های اسلامی و ایرانی جزو برنامه‌های اساسی بنده در این دانشگاه است.

سلیمی با بیان اینکه حدود 35 نفر از اساتید در سال‌های گذشته علی‌رغم نظر خودشان بازنشسته شده‌اند، گفت: در حال حاضر سه - چهار نفر از اساتید اخراج شده به هر دانشکده بازگشتند و فعالیت خود را شروع کرده‌اند. سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: افرادی که خارج از هر گونه مشکلات سیاسی و عقیدتی، بازنشسته شده‌اند و توانایی علمی بالایی را دارند، به دانشگاه برمی‌گردند. وی در پاسخ به سئوال وضعیت 120 استادی که به طور نادرست در دانشگاه علامه استخدام شده‌اند، گفت: 102 نفر از این افراد از وزارت علوم مجوز داشتند، اما حدود 30 نفر از آنها اصلا مراجعه نکرده بودند.
سلیمی افزود: می‌توان گفت حدود 70 نفر از افرادی که جدیدا استخدام شده‌اند، مشکلی برای ادامه کار ندارند. چرا که آنها مدارک دکتری دارند و می‌توانند کار خود را ادامه دهند؛ اما تعدادی از این اساتید به دلیل اینکه هنوز فارغ‌التحصیل نشده‌اند، نمی‌توانند فعالیت رسمی خود را آغاز کنند و باید منتظر ماند تا مدرک خود را بگیرند و درباره استخدام آنها تصمیم‌گیری شود.
سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی درباره مسئله تفکیک جنسیتی در این دانشگاه نیز خاطر نشان کرد: موضوع تفکیک موضوعی نیست که دانشگاه علامه بتواند شخصا راجع به آن نظری بدهد. چرا که باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی در این باره تصمیم گرفته شود و هر تصمیمی را که به دانشگاه ابلاغ کنند، دانشگاه تابع آن تصمیم است.

سه خط قرمز برای ایجاد فضای باز

سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به سه خط قرمز دانشگاه در زمینه ایجاد فضای باز و پرنشاط، گفت: باید آبروی همه دانشجویان، اساتید و اعضای هیات علمی و حتی مخالفان ما حفظ شود.
دکتر حسین سلیمی در مراسم تودیع رییس و معارفه سرپرست دانشگاه علامه که در غیاب شریعتی، رییس سابق این دانشگاه برگزار شد، اعضای هیات علمی این دانشگاه را فرهیخته‌ترین و پاک‌ترین اعضای هیات علمی خواند و گفت: افتخار می‌کنم در بین دانشجویانی هستند که پاک‌ترین، پرمطالعه‌ترین، پرشورترین و بهترین دانشجویان مملکت ما هستند.
وی با بیان اینکه دکتر شریعتی نیز خدمات ارزنده‌ای به این دانشگاه داشته‌ است، گفت: احیای برخی از املاک دانشگاه، ارتقای تعداد دوره‌های تحصیلات تکمیلی و نشریات پژوهشی از جمله خدماتی است که دکتر شریعتی در زمان حضورش به این دانشگاه داشته است، بنابراین از دانشگاهیان این دانشگاه نیز تقاضا دارم که حرمت او را نگه دارند، چرا که وی هنوز از اعضای خانواده علامه است.وی تاکید کرد: ما نیز برای همین مبارزه می‌کنیم که کسی به روی کسی آب نبندد.

لاله
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۸:۴۷
به دانشجوهای دانشگاه علامه صمیمانه تبریک میگم. (130053)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۳:۱۵
بهار عزیز لطفا گزارش و نحوه انجام شکایت رو در این کمیته به خصوص برای افرادی که امکان حضور در وزارت علوم را ندارند را منتشر کنید تا بتوانند از طریق فکس، ایمیل، تلفن و .... شکایت و مستندات خودشان را به این کمیته بفرستند چون افرادی را می شناسم که به دلیل اینکه معتقدند این کمیته کاری نمی تواند بکند شکایت نمی کنند، اگر بشود از راه دور شکایت و اعتراض کرد قطعا این افراد نیز شکایت خود را برای این کمیته ارسال خواهند کرد تا برای همه مردم مشخص شود چه ظلم هایی در این 8 سال به اقشار دانشگاهی رفته است. (130275)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۹:۳۰
محمدرضا ضيايي بيگدلي يكي از اساتيد برجسته حقوق است كه كتاب حقوق بين الملل ايشان يكي از منابع كارشناسي ارشد و يكي از كتاب هاي مهم دوره كارشناسي حقوق ميباشد و متاسفانه آقاي شريعتي...... (130070)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۰۲:۰۷
ایشان حجت من بود در گرایش به این رشته... (130362)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۹:۳۴
احمدی نژاد همیشه می گفت من یک دانشگاهی هستم، بماند که هنوز پایان نامه دکتری ایشان در هیچ کجا یافت نشده ولی بیشترین ظلم در دوره ایشان به اقشار دانشگاهی و دانشجویان شد، فقط بخاطر اینکه می فهمیدند و درک می کردند و تاب نمی آوردند. (130074)
مهدی 92
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۹:۴۸
امیدوارم به فکر دانشگاههای شهرستانها هم باشند. (130083)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۱:۴۱
ضمن تبریک به دانشجویان علامه از اقای توفیقی می خواهم به دانشگاه های دیگر هم برسد (130201)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۲:۱۳
اقای توفیقی از خدا بترسید که روسای دانشگاهها را با هزار تهمت و افترا برخی رسانه های خاص تغییر میدهید این دولت اعتدال است نه دولت افراطی ها (130227)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۰۲:۰۸
به قول مرحوم مغفور!! فرهاد دانشجو : هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت!!! (130363)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۲:۵۹
آقای دکتر روخانی/توفیقی
تکلیف رئیس دانشگاه پیام نور را کی معلوم می کنید؟ دانشگاه نابود شده است ! (130265)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۰۰:۳۶
دانشگاه امام خميني را دريابيد كه در ركود كامل است. (130337)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۰۱:۴۰
فکری به حال داغون دانشگاه تبریز هم بکنید لطفا!! (130354)