به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۲۲:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۱۶۴۸۸

آخرین فیلم فرهادی درشبکه‌ نمایش خانگی

گروه فرهنگ وهنر: فیلم «گذشته» جدیدترین ساخته‌ی اصغر فرهادی در هفته‌ی جاری به شبکه‌ی نمایش خانگی می‌آید.
آخرین فیلم فرهادی درشبکه‌ نمایش خانگی
این فیلم توسط «رسانه‌ی فیلم‌سازان جوان» دوشنبه اول مهر ماه عرضه خواهد شد. علی سرتیپی پخش‌کننده این فیلم درباره‌ی ویژگی‌های این دی‌وی دی گفت:این نسخه کیفیت فوق‌العاده خوبی دارد و در عین حال هم نسخه‌ی دوبله شده و هم نسخه‌ی زیرنویس در آن هست که مخاطب می‌تواند به دلخواه هرکدام را ببیند. به گفته‌ او؛ در این نسخه‌ای که عرضه می‌شود، یک پشت‌صحنه‌ی جذاب از فیلم «گذشته» که در فرانسه فیلمبرداری شده است هم وجود دارد.برای فیلم «گذشته» برنیس بژو در جشنواره‌ی کن جایزه‌ی بهترین بازیگری را گرفت و در ادامه جایزه‌ی بهترین فیلم‌نامه هم در جشنواره‌ی فیلم «دوربان» به جدیدترین ساخته‌ی اصغر فرهادی اهداء شد.

در خلاصه داستان «گذشته» آمده است: «احمد (علی مصفا) 4 سال پس از جدایی از همسر فرانسوی‌اش به در خواست او راهی پاریس می‌شود تا مراحل اداری طلاقشان را طی کرده و ثبت کنند. او در مدت اقامت کوتاهش متوجه آشفتگی «لوسی» دختر همسر سابقش می‌شود. تلاش او برای کمک به «لوسی» پرده از رازی در گذشته بر می‌دارد.»
علاوه‌بر «برنیس بژو» (بازیگر نامزد اسکار و گلدن‌گلوب و برنده‌ سزار و برگزیده کن) و همچنین «طاهر رحیم» (برنده جایزه سزار)، بازیگران دیگری چون «علی مصفا»، «پائولین بورلت»، بازیگر بلژیکی فیلم معروف «زندگی صورتی»، «الیس آگویس»، «ژان جستین» ،«سابرینا وازانی» و«بابک کریمی» در این فیلم، مقابل دوربین محمود کلاری رفته‌اند.

افشين
Europe
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۲:۵۹
ميگن شمقدري واسه دادن جايزه اسكار به فيلم (گذشته) داره لابي ميكنه! (131137)
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۴:۴۲
و البته احتمالا همزمان تلاش می کنند که اجازه ندهند که فیلم در نمایش خانگی پخش شود، قشنگ ترین قسمت داستان اینکه در حین ساخت جدایی نادر از سیمین که برنده اسکار شد همین آقایان در دولت احمدی نژاد برای مدتی جلوی ساخت ان را گرفتند بعد ادعا می کنند برای اسکار گرفتنش لابی کردند؟! (131175)