به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ساعت ۱۸:۵۶
کد مطلب : ۱۶۵۹۴

كشف‌علت فساد‌دولت گذشته‌مهم است

گروه سياسي: یك فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ممکن است افرادی بتوانند در بیت‌المال تصرف داشته باشند اما ساختار حقوقی در کشور به صورتی است که افراد صاحب قدرت در پیشگاه ملت باید پاسخگوی اعمال و رفتار خود باشند.
كشف‌علت فساد‌دولت گذشته‌مهم است
آذر منصوری با توجه به افشاشدن برخی از فسادهای مالی و حیف و میل بیت المال در دولت گذشته بیان کرد: در کشوری که قرار است میزان رأی ملت باشد حاشیه امنی برای کسانی که پست‌های کشوری را به عنوان امانت به عهده گرفته اند وجود ندارد. وی با بیان اینكه مهم‌تر از افشاگری پیدا کردن علت فساد در دولت گذشته است،گفت: به نظر من غلبه فضای امنیتی بر فضای سیاسی به عنوان اصلی‌ترین عامل باعث سوءاستفاده افراد صاحب قدرت از بیت المال و فساد اقتصادی شده است.

منصوری به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی اشاره کرد و توضیح داد: این اختلاس در نوع خود بی‌سابقه‌ترین جفاها در حق ملت بود. زمانی که فضای اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای در کشور محدود باشد و خط قرمزهای زیادی برایشان تعریف شده باشد تعهد اصلی آنها که پرسشگری و پیگیری مطالبات مردم است ممکن نیست.
وی شرط حاکم شدن مردم‌سالاری را فقط شمارش آرای مردم ندانست و ادامه داد: از لوازم دیگر مردم‌سالاری رسانه‌های مستقل است که وظیفه‌ آنها نظارت بر عملکرد حاکمیت می‌باشد و زمانی که با محدودیت مواجه شوند عملاً از انجام وظیفه خود باز می‌مانند. وی ادامه داد: حق مسلم مردم است که در مورد اتفاقات رخ داده در چهارسال گذشته آگاهی کامل داشته باشند و با روند ناصوابی که در کشور حاکم شده بود اگر مردم در جریان امور قرار گیرند مطالبات و توقعات خود از دولت را با توجه به وضعیت موجود پیگیری خواهند كرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ابراز داشت: دولت یازدهم در موقعیتی قرار گرفته که برای غلبه بر بحران‌های اقتصادی، کار سنگین و دشواری را پیش رو دارد و باید با تلاش فراوان نابسامانی‌های جامعه را متوقف کند. منصوری گفت: ممکن است افرادی بتوانند در بیت‌المال تصرف داشته باشند اما ساختار حقوقی در کشور به صورتی است که افراد صاحب قدرت در پیشگاه ملت باید پاسخگوی اعمال و رفتار خود باشند. آذر منصوری گفت: در هشت سال گذشته با روی کار آمدن احمدی‌نژاد با یک رویکرد محدود کننده بسیاری از مدیران توانمند، باتجربه و سالم از صحنه مدیریتی کشور کنار گذاشته شدند و افرادی با برچسب زدن فتنه به دیگران در این زمینه بسیار سوءاستفاده کردند. وی به دوران اصلاحات اشاره کرد که با توجه به فضای مطبوعاتی آزاد این سطح از فساد گسترده در کشور وجود نداشت و ادامه داد: اکنون با افشاگری‌های صورت گرفته مردم از دستگاه قضایی انتظار دارند که با افراد فاسد برخورد کند واگر حاشیه امنی برای افراد مفسد شکل بگیرد سبب ایجاد فضای بی‌اعتمادی، یأس و دلسردی در مردم و کشور می شود.

۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۱۹:۱۹
دولتمردان و دولت قبلی عدالت را به مسلخ بردند
البته با دوستی خاله... (131959)
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۲۰:۲۷
فعلاکه دارن راست راست تو خیابوناراه میرن. (132001)
بينام
Seychelles
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۲۱:۴۳
تا به حال كدومشون در پيشگاه ملت جوابگو بودند انها از خدا هم نميترسند چه برسه به ملت مظلوم (132045)
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۲۲:۱۵
تازه سر وصدای یک اختلاس ده هزار میلیاردی تو تامین اجتماعی هم در اومده که فعلا مدارکشو گم و گور کردن!
تو راه آهنم که گند اختلاس بلند شده!
می گم اگه مبلغ این دزدی ها رو با هم دیگه جمع کنیم میشه یک کشور رو با پولش اداره کرد! (132062)
گوگول
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۲۳:۰۸
چرا به پاکترین دولت که به قول بعضی ها معجزه هزاره سوم لقب گرفتند تهمت اختلاس میزنید ؟
اگه کل این اختلاس ها را هم جمع کنیدبه پانصد میلیارد دلار هم نمی رسد. خیلی هوچی بازی در میارید!!! (132116)
محسن
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۲۳:۵۴
دولت گذشته فاسد نبود،دروغ نگویید (132143)