به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۶:۵۱
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۱۶۷۴۵
مشخص نشدن هویت دو نفر از فوت‌شدگان

ابعاد تازه‌ای از حادثه تصادف در اتوبان قم

گروه جامعه: نماینده قم در مجلس با بیان ابعاد تازه‌ای از دلایل حادثه تصادف اتوبوس در اتوبان قم و به دنبال آن کشته شدن 44 نفر از هموطنان گفت که هنوز هویت دو نفر از فوت‌شدگان مشخص نشده است.
ابعاد تازه‌ای از حادثه تصادف در اتوبان قم
احمد امیرآبادی اظهار کرد: از بین 44 نفر از فوت‌شدگان حادثه تصادف در جاده قم دو جسد هنوز شناسایی نشده‌اند و هویت آنها مشخص نیست. وی با اشاره به نحوه بروز حادثه تصادف اتوبوس اسکانیا گفت: بنده با تعدادی از مجروحان صحبت‌هایی داشتم که آنها گفتند که قبل از بروز این حادثه وقتی که اتوبوس در زمان نماز مغرب و عشاء در یکی از استراحتگاه‌ها توقف کرده بود به راننده تذکر داده بودند که ماشین ایراد دارد چون به گفته آنها ماشین در حال حرکت همچون گهواره‌ای تکان می‌خورد. ظاهرا تعدادی از مسافران به راننده اعلام خطر کرده و گفته بودند که ماشین دارای اشکال است اما راننده توجهی نکرده است این نشان می‌دهد که ماشین ایراد فنی داشته و متاسفانه راننده به حرف مسافران گوش نداده است. در این شرایط وقتی راننده به حرف مسافر گوش نمی‌کند مسافر باید به چه کسی حرف را بگوید. پلیس راه و مسوولان شرکت مسافربری نیز پاسخگو نیستند که طبیعتا باید این مسائل حل شود. وی یادآور شد: راننده و کمک راننده در جریان حادثه کشته شده‌اند.

نماینده قم همچنین به نحوه کشته شدن برخی از مسافران در جریان بروز سانحه تصادف و به دنبال آن آتش گرفتن اتوبوس اشاره و اظهار کرد: حوادث بسیار تلخی برای مسافران رخ داده است به طوری که یکی از مجروحان که پسرش در جریان حادثه فوت کرده است برایم تعریف می‌کرد که پسرش تازه پزشک شده بوده و می‌خواسته او را به زور از زیر صندلی درآورد که نتوانسته و سرانجام فرزندش جلوی چشمانش سوخته است. وی افزود: یکی دیگر از مجروحان نیز همسر خود را در جلوی چشمانش از دست داده و متاسفانه همسرش مقابل او به دلیل بروز سانحه سوخته است. این اتفاقات بسیار نگران کننده است ما مسوولان باید فکری اساسی برای جلوگیری از بروز این حوادث کنیم. امیرآبادی در خصوص آخرین وضعیت مجروحان نیز گفت: اکثر مجروحان از بیمارستان‌های قم به بیمارستان‌های تهران، اصفهان ویزد منتقل شده‌اند هیچ کدام از آنها در بیمارستان قم فوت نکرده‌اند و تمامی فوتی‌ها در صحنه تصاف جان خود را ازدست داده و سوخته‌اند.

نماینده قم همچنین در تبیین پیشگیری از تکرار این حوادث گفت: متاسفانه خودروهای ما استاندارد نیستند که ما مشکل استاندارد و کیفیت داریم و لازم است مسوولان مربوطه دراین رابطه اقدامات لازم را انجام دهند. وی افزود: موضوع دیگر مشکل جاده اتوبان تهران - قم است که دیگر این اتوبان ظرفیت تردد این حجم از خودروها را ندارد. پیشنهاد ما این است که قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان راه‌اندازی شود و همچنین جاده قدیم قم‌ تهران تعریض شود. نماینده قم با تاکید بر پاسخگو شدن شرکت‌های مسافربری گفت: در حال حاضر قوانین نقص داشته و حتی قانون فعلی نیز به خوبی اجرا نمی‌شود. باید در زمینه آموزش رانندگان، کنترل وسیله نقلیه و سلامت رانندگان توجه ویژه‌ای شود که متاسفانه در حال حاضر به این مسائل توجه نمی‌شود.

مرتضی
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۳:۲۸
دو روز دیگه همه موضوع رو فراموش می کنند و باز روز از نو و روزی از نو...
هزار بار هم از این قسم اتفاقات بیافته اقدام خاصی صورت نمی گیره.
چی از جون مردم بی ارزش تر !!! (133049)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۳:۳۲
این حرفا هیچ فایده ای نداره
جان مرد کلا بی ارزش شده به برکت ..... (133051)
علي
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۳:۳۶
شركت اسكانيا يا همسفر از خجالت كي دراومده كه دارين تقصيرا را ميندازين گردن راننده؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (133054)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۳:۵۰
ما با این خودرو ها و جاده های کشور و فرهنگ بد رانندگی راه به جایی نمی بریم . بهتره همون صنعت ریلی تو کشور گسترش پیدا کنه چون ایمنترین سفرها با قطار است. (133065)
شهروندي از استان خوزستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۳:۵۱
با سلام به عرض اين نماينده عزيز و ساير نمايندگان ميرسانم دلسوزي براي مرد م شعاري نيست بلكه مرد عمل ميخواهد و ديگر اينكه مشكل اين ملت و كشور غير استاندارد بودن خودرو نيست مشكل اين مملكت و مردم آن غير استاندارد بودن نمايندگان آن است چرا كه بدليل غير استاندارد بودن اكثريت نمايندگان باعث ميشود كه چنين فجايعي بر سر مردمش بيايد وقتي نمايندگان بخاطر منافع شخصي خود از هر كس و ناكسي حمايت ميكنند تا بر كرسي مديرت جلوس كنند بايد منتظر عواقب آن نيز بود خود بهتر ميدانيد براي منافع شخصي از چه افراد بي تدبير غير متخص و نالايقي حمايت كرده ايد كه دودش را به چشم مردم كردهايد در هفته دفع مقدس هستيم همين مردم مظلوم آبادان و خرمشهر چقدر بخاطر سوئ تدبير شما زجر كشيده و ميكشند پس كو خدمت (133067)
احمد
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۴:۲۹
اینکه گفته پیشنهاد ما این است جاده قم تهران تعریض شود چه ربطی به ترکیدگی لاستیک و انحراف اتوبوس از یک سمت اتوبان به سمت دیگر دارد ؟ بهتر است مسئولان قبل از سخنرانی !! قدری توجه ومطالعه داشته باشند تا کمتر دچار سوتی دادن شوند . (133124)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۷:۴۱
باسلام.به نظرمن اکثرراننده های اتوبوس توجهی به حرف مسافر ندارند.درمحوراصفهان خرم اباد(کوهدشت تعاونی4)چندین بار برای اتوبوس اتفاقاتی افتادکه خوشبختانه تلفات جانی نداشت،به پلیس،تعاونی گزارش دادیم انگارنه انگار،حتی یه شب ترمز بریده بود،یه شب باوجود برف سنگین اتوبوس بدون داشتن بخاری این مسیر روطی کرد (133227)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۷:۴۷
وی افزود: موضوع دیگر مشکل جاده اتوبان تهران - قم است که دیگر این اتوبان ظرفیت تردد این حجم از خودروها را ندارد. پیشنهاد ما این است که قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان راه‌اندازی شود
بیا این هم از نماینده مناطق خوش نشین کشور از آب گل آلود استفاده میکنه برای حوزه نمایندگی خودش فرصت میخره.
آقای نماینده محترم فکر کردی این اتفاقا فقط برای جاده های شما روی میده؟ استانهای بدبختی هم هستند که حتی نمیدونن بزرگراه چیه و قطار تو عمرشون ندیدن چه برسه به اتوبان و قطار سریع السیر. در ضمن فکر کردی شلوغی مسیر تهران قم فقط به خاطر استانهای شماست؟ نه جانم
هر مسافری از استانهای شمال و جنوب بخواد به جای دیگه تردد کنه تهران تو مسیرشه لاجرم باید از اتوبان تهران قم هم بگذره. خوب من یه راه حل دیگه دارم بهتره که کلا مسیری برای تردد در مرکز ایران در نظر بگیرین که مسافرای شمال و جنوب مجبور نباشند از ترافیک خسته کننده و وقت گیر حاشیه شهرای تهران و قم عبور کنند مثلا جاده های آذربایجان به خوزستان یا هرمزگان به خراسان رو طوری در نظر بگیری که خودشون مسیری جداگانه باشن نه وابسته به کریدور قدیمی تهران قم اصفهان (133229)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۷:۴۸
همين اتوبان را از پمپ بنزين كنار درياچه نمك تا نزديك فرودگاه درست كنيد (كه هر لاستيك و زيربند كم مياره) قطار سريع السير پيشكش واقعا كه خيلي رو داريد (133230)
بنده خدا
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۲۱:۴۶
پلیس راهور؛ شرکت سازنده؛سازمان راه و شهرسازی و شرکت مسافربری بایستی پاسخ گو بوده و به غیر از راننده به آنان سهم تقصیر داده شود. (133316)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۲۳:۳۴
تبلیغ شرکت مسافربری اسکانیا: حادثه و هیجان را با ما تجربه کنید؛ شاد بروید شادروان برگردید... (133360)