به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۳۰ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۴۲۵۴۴
اتوبوس معاینه فنی نداشت

گزارش واژگونی اسکانیا در آزادگان در شورا

گروه جامعه: رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گزارش این کمیسیون را که مجموع گزارش‌های پلیس، پزشکی قانونی و مجروحان حادثه اتوبوس اسکانیا در بزرگراه آزادگان بود قرائت کرد.
گزارش واژگونی اسکانیا در آزادگان در شورا
احمد دنیامالی به نیابت کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در شصت و ششمین جلسه علنی شورای شهر که با حضور تشکری هاشمی - معاونت ترافیک و حمل و نقل شهرداری تهران برگزار شد با اشاره به اینکه حادثه رخ داده برای اتوبوس اسکانیا که منجر به فوت هشت نفر از شهروندان در تهران شد در دستور بررسی شورای شهر قرار گرفت، گفت: در این گزارش مجموع گزارش‌های پلیس، پزشکی قانونی و مجروحان حادثه وجود دارد اما گزارش نهایی و تکمیلی مجددا ارائه خواهد شد. وی ابتدا با اشاره به کروکی مسیرحادثه خاطرنشان کرد: آنچه که مهم بوده بررسی شرایط خودرو و راننده است. راننده این اتوبوس اسکانیا آقای شجاعت کیانی بوده که گواهینامه پایه یک داشته و اتوبوس را در ساعت 8:46 از پایانه مترو چیتگر به همت اعزام کرده و در ساعت 09:01 دقیقه با ظرفیت کامل وارد بزرگراه آزادگان شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه اتوبوس حادثه دیده بر اساس اطلاعات ثبت شده در GPS، 50 کیلومتر در ساعت سرعت داشته است افزود: این سرعت قابل اتکا نیست چرا که GPS هر دو دقیقه یکبار اطلاعات را ثبت می‌کند و ما معتقدیم که سرعت اتوبوس در لحظه حادثه بیش از اینها بوده است. به گفته دنیامالی در طی این گزارش به سوالاتی از جمله اینکه چرا اتوبوس درون شهری باید با این شدت تصادف کند؟ چرا در قسمت بانوان صدمات بیشتری داشته‌ایم؟ چرا سرعت اتوبوس تا به این حد بالا بوده است؟ و نیز سوالهای اینچنینی دیگری پرداخته شده است.
مرجع : ايسنا