به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۷:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۱۷۳۰۳۲

بر پیکر مدارس غیردولتی می‌تازند

گروه جامعه: رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش باتاکید بر اینکه قوانین اجازه نمی‌دهد آموزش غیردولتی را تحت عنوان خصوصی سازی تعبیر کنیم اظهار کرد: اتفاقا قوانین و سیاست‌های اعمالی بر مدارس غیردولتی سخت گیرانه‌تر است و تعجب می‌کنم روزانه علیه خصوصی سازی در نشریات مطالبی چاپ و بر پیکر مدارس غیردولتی می تازند.
بر پیکر مدارس غیردولتی می‌تازند
مجتبی زینی وند در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیردولتی و صنایع آموزشی وابسته که از امروز در مصلی تهران آغاز به کار کرد و تا هشتم اسفندماه در مصلی تهران ادامه دارد با بیان اینکه اگر بتوانیم سال آینده برای کل کشور نمایشگاه برگزار کنیم خیلی خوب است، گفت: انشاله این نمایشگاه از سال آینده باید سراسر کشور برگزار شود و دستورالعملی برای آن تهیه شود.زینی وند با بیان اینکه آینده از آن جامعه‌ای است که نظام آموزشی آن، نیروی جوان را به بهترین شکل آموزش و سامان دهد اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در امر آموزش از بهترین سرمایه گذاری هاست. منابع انسانی، مدیریت درست و آموزش پایه های اصلی یک کشورند و چگونگی آموزش به عنوان شاخص‌های توسعه یافتگی درنظر گرفته می‌شود.وی افزود: آموزش و پرورش کارآمد و جذب مشارکت صحیح مهمترین عامل در موفقیت یک کشور است. هیچ کجای دنیا همه هزینه ها بر عهده دولت ها نیست و طبق آخرین گزارش ها ۵۰ تا۷۰ درصد منابع را دولت ها و مابقی را مردم مشارکت می‌کنند.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش باتاکید بر اینکه قوانین اجازه نمی‌دهد آموزش غیردولتی را تحت عنوان خصوصی سازی تعبیر کنیم اظهار کرد: اتفاقا قوانین و سیاست‌های اعمالی بر مدارس غیردولتی سخت گیرانه تر است و تعجب می‌کنم روزانه علیه خصوصی سازی در نشریات مطالبی چاپ و بر پیکر مدارس غیردولتی می تازند.وی ادامه داد: زمانی که با فرمان امام بخشی از رسالت های تعلیم و تربیت به موسسان در قالب قانون تاسیس مدارس غیردولتی واگذار شد نشان دهنده اعتماد امام و نظام بود و آنها که وارد سرمایه گذاری شدند کسانی بودند که عمر خود را در خدمت به نظام تعلیم و تربیت صرف کرده بودند.زینی وند تاکید کرد: ما به اهداف و راهی که برای کمک به نظام تعلیم و تربیت انتخاب کرده‌ایم ایمان داریم و هیچ مانعی نمی‌تواند ما را از مسیرمان منحرف کند. مهمترین فلسفه مدارس غیردولتی پاسخگویی به تقاضای مردم، امکان انتخاب و کیفیت بخشی آموزشی است.رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تعداد قلیلی از مدارس غیردولتی با دریافت شهریه‌های اضافی هویت و ماهیت واقعی مدارس غیردولتی را خدشه دار می‌کنند عنوان کرد: سال قبل کل سازمان را بسیج کردیم و در کل کشور به سی و چند مورد مدرسه متخلف رسیدیم. شرمنده می‌شویم که می شنویم شهریه یک مدرسه یک میلیون تومان در یک شهر است. باید موسسان بی‌توجه را وادار به تبعیت از قانون کرد.
مرجع : ایسنا