به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۰۶:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۴۶۷۵۳۳

رکود بازار موبایل با کاهش قدرت خرید مردم

رکود بازار موبایل با کاهش قدرت خرید مردم
گروه اقتصادی:به گفته رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران به طور معمول با افزایش قیمت دلار تقاضا برای خرید گوشی موبایل افزایش پیدا می‌کرد اما در یک سال گذشته به دلیل کاهش قدرت خرید مردم این رفتار تغییر کرده و بازار در رکود فرو رفته است.
 
به گزارش ایلنا،سیدحسین سادات حسینی، رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران  اظهار کرد: در دو ماه گذشته بازار موبایل، بازاری راکد بوده و آنچه این اوضاع را رقم زده کاهش قدرت خرید مردم است. 
وی افزود: تا سال پیش اوضاع به گونه‌ای بود که با افزایش قیمت دلار تقاضای مردم برای خرید گوشی افزایش پیدا می‌کرد اما به تازگی این رفتار تغییر کرده و حتی موضوعی مانند افزایش قیمت دلار هم تقاضا را تحریک نمی‌کند، چون مردم توان خرید ندارند.

سادات حسینی ادامه داد: همین رویه در شب عید هم برقرار بود؛ بازار شب عید گذشته بازار داغی نبود و اکنون بیشتر خرید و فروش میان همکاران در صنف موبایل‌فروشی صورت می‌گیرد و خرید عموم مردم کاهش پیدا کرده است. 
رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران یادآور شد: با افزایش اخیری که در قیمت دلار اتفاق افتاده قیمت گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار حدود پنج درصد افزایش پیدا کرد زیرا این اقلام با ارز حاصل از صادرات وارد می‌شود اما موبایل‌هایی که قیمت آنها پایین‌تر از این رقم است با ارز نیمایی وارد می‌شوند، بنابراین این دسته از موبایل‌ها چندان از نوسانات ارزی تاثیری نمی‌پذیرند. 

وی تصریح کرد: آنچه بیش از هر چیز این روزها بازار موبایل را از خود متاثر کرده کاهش قدرت خرید مردم است، اتفاقی که از تمایل مردم برای تعویض گوشی موبایلشان کم کرده است. با این حال، این شرایط به تحریک بازار تعمیرات انجامیده و تقاضا برای تعمیرات افزایش پیدا کرده است.
برچسب ها: بازار موبایل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها