به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۱۹:۱۹
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ساعت ۲۱:۳۶
کد مطلب : ۱۷۳۸۶

ماهواره‌ها‌نمی‌گیرند، جمع‌آوري‌هم‌مي‌شوند!

گروه جامعه: در حالی که حدود 90 درصد مناطق تهران از چند ماه گذشته به شبکه‌های ماهواره‌یی دسترسی ندارند، جمع آوری آنتن در مناطق مختلف از طرف نیروی انتظامی ادامه دارد.
ماهواره‌ها‌نمی‌گیرند، جمع‌آوري‌هم‌مي‌شوند!
به گزارش انصاف نیوز، در ابلاغیه‌ی «برابر دستور نیروی انتظامی» که در یکی از مجتمع‌های مسکونی تهران نصب شده، آمده است: «با سلام. احتراما با عنایت به قانون ممنوعیت نصب و استفاده از تجهیزات ماهواره، خواهشمند است حسب ابلاغ مقامات مسوول از تاریخ 12 شهریور 92 حداکثر ظرف یک هفته راسا بدون تاکید مجدد نسبت به جمع آوری تجهیزات دریافت ماهواره اقدام فرمایید. بدیهی است در غیر این صورت برابر قانون برخورد خواهد شد. مدیریت مجتمع ...».

این در حالی است که یکی از نصب کننده‌های آنتن ماهواره که فعالیتی غیر قانونی دارند گفت: از سه چهار ماه پیش، شبکه‌های ماهواره‌یی در تهران تقریبا قابل دریافت نیست؛ شاید در 90 درصد تهران این مشکل را دارند. به گفته‌ی وی، البته این شبکه‌ها در همین مناطق که مشکل دارند، از حدود ساعت 2 نصف شب تا ساعت 9 صبح وصل هستند. هر چند تعدادی از شبکه‌های ایتالیایی اصلا قطع نیستند و همیشه قابل دریافت هستند. برای دریافت برخی شبکه‌ها نیز کسانی با چرخاندن آنتن به سمت‌هایی مثلا افغانستان مشکل خود را برطرف می کنند! با توجه به اینکه نظرسنجی‌های رسمی نشان از بالا بودن آمار استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای در تهران و سایر شهرها و حتی روستاهای کشور دارد؛ یکی از مسایلی که در تبلیغات انتخاباتی مورد توجه بود، اظهارات کاندیداها درباره‌ی همین موضوع بود.

واکنش روحانی در نیویورک درباره آزادی ماهواره

در سفر نیویورک، در انجمن آسیا و اندیشکده شورای روابط خارجی نیویورک از روحانی سوال شد که آیا در ایران ماهواره ممنوع است؟ روحانی با خنده جواب داد: در ایران همه به راحتی به شبکه های ماهواره دسترسی دارند حتی روی پشت بام های هر روستایی آنتن ماهواره می بینید.

واکنش ناجا به نظر روحانی
سردار سعید منتظرالمهدی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا در واکنش به سخنان روحانی، گفت: قانون استفاده از ماهواره تاکنون تغییری نکرده البته ممکن است برخوردها متفاوت یا تعدیل شده باشد. اما به طور کلی ناجا موظف به اجرای برنامه‌ای است که به آن ابلاغ شده است. به گفته معاون اجتماعی ناجا، پلیس به دنبال این است که مسائل فرهنگی و اجتماعی را از طریق اجتماعی حل کند و علاوه بر آن مسائل انتظامی را نیز تا حد ممکن به شکل اجتماعی برطرف کند. بنا بر این گزارش، پیش از انتخابات با افزایش پارازیت‌ها، دریافت شبکه‌های ماهواره‌ای در اکثر مناطق تهران دچار اختلال شدید شده بود که موضوع انتخابات بیشترین گمانه زنی‌ها درباره‌ی علت آن بود اما این روند همچنان ادامه دارد؛ همزمان جمع آوری آنتن‌ها در مناطقی که این شبکه‌ها قابل دریافت نیستند هم ادامه دارد.

۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۲۱:۴۸
محدودیت هیچوقت سازنده نبوده و نخواهدبود! (140203)
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۲۲:۲۹
کسی که خودشو زده به خواب رو نمیشه بیدار کرد. (140227)
۱۳۹۲/۰۷/۱۱ ۰۱:۵۴
اگر ماهواره فقط به دلیل اطلاع رسانی استفاده بشه هیچی
ولی کسانی که ماهواره رو میگیرن به خاطر سریالها و .... مطمئن باشن آینده زناشویی خودشون و بچه هاشون رو به خطر میندازن (140359)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۲۲:۰۰
دوباره داریم عقبگرد می کنیم (140206)
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۲۲:۱۱
اراکم همش پارازیته شدیده مسخره کردن خودشونو (140211)
shahab
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۲۲:۱۷
این حرفا دروغه بابا. ملت غیور ایران اصلا سمت دیش ماهواره نمیرن که حرامه بنیان خانواده رو سست میکنه ههههههههههه (140219)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۲۲:۲۱
جناب آقای روحانی در نیویورک می گویند:در روستاهای ایران هم از ماهواره استفاده می کنند،اما نمی گویند پارازیت ها مانع دیدن برنامه های ماهواره و به گفته دکتر ابتکار همین پارازیت ها باعث اختلال در ایمنی بدن هستند.
تورم ازیک سو ،آلودگی هوا از سوی دیگر،مواد مخدر ، بیکاری ....و هزار بدبختی دیگر تنها تفریح این مردم همین ماهواره است ، این را هم دریغ می کنند.
اونوقت می گویند:چرا آمار مهاجرین ایرانی به استرالیا توسط قایق در دنیا بی سابقه است،برای شخص من مردن از تین زندگی بهتر است. (140221)
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۲۲:۲۸
یه کشور درست کردین که به هزار سختی میشه ازش بیرون رفت و دنیا رو دید هیچ خارجی هم رقبت نمیکنه بیاد اینجا .بعدم میگن هرچی ما گفتیم رو فقط باید نگاه کنی.آقـــــــــــــــــــــــا خستــــــــــــــه شدیم مگه اومدیم زندان. (140226)
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۲۲:۳۷
هدف وسیله را توجیه نمی کند!
از آقای روحانی انتظار داریم راستش را بگوید و در عین حال تلاش کند تا محدودیتها را برطرف کند. مگر برای اعتمادسازی مجبور به دروغ نمی شوید؟ اینطوری که بیشتر اعتماد ار بین می رود! (140230)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۱ ۰۷:۲۰
آفرين. حرف حسابي همينه با دروغگويي اعتماد سست فعلي نيز از بين مي رود (140387)
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۲۳:۰۴
افغانستان ماهواره ازاده.استادمون امروز چيز خوبي گفت تنها کشور جهان چهارم ايرانه (140251)
استوکولو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۲۳:۱۰
پس چرا حسن خان به خبرنگار امریکایی اونجور گفت؟! (140256)
۱۳۹۲/۰۷/۱۱ ۰۵:۴۴
خب خالی بست پسرم این که اشکالی نداره . ماهم خالی میبندیم میگیم نداریم واستفاده نمیکنیم. . . (140375)
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۲۳:۲۷
آخه دولتی که نتونه به یکی از خواست های مهم مردم پاسخ بده و تبادل آزاد اطلاعات رو که حق مردم هست بهشون بده دیگه چه قدرتی داره؟!! (140281)
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۲۳:۴۴
به کسی ربطی نداره که من میخوام ماهواره داشته باشم یا نداشته باشم این امواج از اسمان داره میاد شما هم پولشو نمیدید که بخواید برای کسی تعیین تکلیف کنید مثل ایم میمونه که بگید کسی حق نداره از نور خورشید استفاده کنه که متاسفانه در این مورد هم دخالت میکنید (140293)
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۲۳:۵۰
هر کس نخواد تو خونش نذاره،چکار مردم دارین (140299)
فرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۱ ۰۰:۰۳
من فکر میکنم این 700میلیارد دلار که در دولت احمدی نژاد نفت فروختن یک مقدارش خرج اینجور تجهیزات شده که همه این تجهیزات رو هم از چین خریدن فروش این تجهیزات در دنیا غیر قانونی هستش ولی این چینی ها برای پول هر کاری میکنن این در حالی هستش که دولت احمدی نژاد در پیشرفت صنعت و علم زیاد ادعا میکرد دولتی که میگفت ما فضایی شدیم یک تجهیزات ساده را از چین وارد میکرد اگر هم خراب میشد یک دستگاه نو را جایگزین میکردند حتی توانایی تعمیر ان را هم نداشتند مملکته داریم! (140308)
۱۳۹۲/۰۷/۱۱ ۰۱:۰۴
این بابا از فامیلیش معلومه چقدر...................... (140335)