به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۱۷۷۷۴
روحانی نباید خود را درگیر مواجهه با تندروها کند

تندروها خدمات شایانی به اسرائیل کردند

گروه سياسي: يك عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، تحرکات اخیر افراطیون داخلی، همزمان با توطئه‌های اسرائیل در صحنه بین المللی علیه جمهوری اسلامی، را ناشی از عدم درک شرایط زمانی از سوی آن‌ها دانست و گفت: افراطیون در طول سالیان اخیر خدمات بسیار شایانی به اسرائیل کرده‌اند و اسرائیل الآن عزادار است که چرا آن نعمت بزرگ افراطیون را از دست داده است؛ برای اینکه این افراطیون می‌رفتند با یک جمله کاری می‌کردند که اسرائیل بتواند حرف‌هایش را در مجامع بین المللی پیش ببرد و همه دنیا را همراه و همنظر خودش کند، اما الآن این ابزار بسیار مهم از او گرفته شده است و یک دولت منطقی و عقل گرا در ایران روی کار آمده است.
تندروها خدمات شایانی به اسرائیل کردند
حجت الاسلام عبدالرحیم سلیمانی با اشاره به هجمه‌های اخیر افراطیون علیه آیت الله هاشمی رفسنجانی و دکتر حسن روحانی اظهار داشت: انتخابات اخیر نشان داد که افراطیون، اقلیتی محدود در جامعه بوده و مطرود مردم هستند. وی به سرمقاله یكی از روزنامه‌ها علیه آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیت بسیار بزرگی است و تاریخ روشنی دارد و این افرادی که دوباره به تخریب این یار امام خمینی (ره) روی آورده‌اند، سابقه و کارشان در حدی نیست که بتوانند در مورد آیت الله هاشمی و شخصیت ایشان سخن بگویند. وی افزود: به هر حال شخصیت بزرگ و موفقی مثل حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی سنجیده حرکت کرده و سنجیده سخن می‌گوید و مصلحت ملت و مملکت را در نظر می‌گیرد، و به همین دلیل علی القاعده افراطیون، یک شخصیت معتدل و مصلحت اندیشی مثل آیت الله هاشمی رفسنجانی را بر نمی‌تابند و طبیعی است که مواضع عقلی و منطقی ایشان مطابق میلشان نیست و به ایشان حمله می‌کنند. سلیمانی خاطرنشان کرد: البته ممکن است افراطیون به دلیل اینکه نمی‌توانند در این برهه از زمان به شخص رئیس جمهور حمله کنند، به قصد کوبیدن همزمان آیت الله هاشمی و آقای دکتر روحانی، به تخریب آیت الله هاشمی رفسنجانی اقدام کنند، اما این نکته را هم باید در نظر داشت که تخریب شخصیت منطقی و اعتدالی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی از سوی افراطیون، همیشه بوده و این فقط برای امروز نیست.

وی یادآور شد: اگر بخواهیم تاریخ حملات به آیت الله هاشمی رفسنجانی را بررسی کنیم باید برگردیم به دوران ریاست جمهوری ایشان که در آن دوران هم به شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی حمله می‌شد. حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی بوده که از ابتدای حرکت سیاسی خود به دنبال اعتدال بوده و به همین دلیل افراطیون ایشان را بر نمی‌تابند. این استاد حوزه علمیه قم، با انتقاد عدم درک شرایط زمانی از سوی افراطیون داخلی که همزمان با توطئه اسرائیل در صحنه بین المللی برای دولت جمهوری اسلامی ایران، در عرصه داخلی برای کشور مشکل ایجاد می‌کنند، به سخنان اخیر نیتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: افراطیون در طول سالیان اخیر خدمات بسیار شایانی به اسرائیل کرده‌اند و اسرائیل الآن عزادار است که چرا آن نعمت بزرگ افراطیون را از دست داده است؛ برای اینکه این افراطیون می‌رفتند با یک جمله کاری می‌کردند که اسرائیل بتواند حرف‌هایش را در مجامع بین المللی پیش ببرد و همه دنیا را همراه و همنظر خودش کند، اما الآن این ابزار بسیار مهم از او گرفته شده است و یک دولت منطقی و عقل گرا در ایران روی کار آمده است. وی گفت: توصیه من به دولت آقای دکتر روحانی و شخص رئیس جمهور محترم این است که نباید خود را درگیر افکار افراطیون داخلی کنند، بلکه باید با قوت و قدرت کار کرده و اهداف مور نظرشان را به پیش ببرند.

سلیمانی با بیان اینکه انتخابات اخیر نشان داد افراطیون در نزد مردم مطرود شده‌اند، گفت:واقعیت این است که شخص رئیس جمهور محترم و دولت آقای روحانی، نباید وقت و انرژی خود را صرف پاسخ گویی و درگیری با این افراطیون کنند؛ باید از کنار این حرف‌ها بگذرند و حتی شاید پاسخی هم ندهد بهتر باشد.

آباندخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۱۷:۴۱
چرا خبر خزعلی بسته؟؟
خواستم بگم اگه اشتباهم زیاد کرد ولی حالا خوب سر عقل اومده،همین (143773)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۱۹:۱۳
خدا پدر ومادر تو بيامرزه (143817)
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۱۹:۴۹
لعنت بر تاجران حرامزاده تحریم (143827)
روشن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۰۰:۰۲
نکند پایبندی محکم و استوار دوستان انقلاب به مواضع و گفتمان امام (ره) را افراطی گری میدانید؟
لازم است یکبار وصیت نامه سیاسی الهی امام را مطالعه نموده و اظهارات اخیر آقای هاشمی را با آن مقایسه کنید. (143936)