به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۱۸ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۱۸۲۱۵۹
فریدون مجلسی:

توقیف نفتکش‌ها مقدمات محاصره دریایی است

توقیف نفتکش‌ها مقدمات محاصره دریایی است
گروه سیاسی: یك کارشناس روابط بین‌‎الملل درباره توقیف دو کشتی ایرانی در جبل الطارق و بندر جده عربستان و عدم مجوز برای ترخیص آن هم گفت: این کار‌ها مقدمات محاصره دریایی ایران و ادامه فشار است. تهدیداتی از این دست پیش از این هم در مورد لیبی انجام داده شد، اکنون ایران را قدم به قدم به پای محاصره دریایی می‌کشند و منتظر یک واکنش خشمگینانه‌ای هستند. در همین رابطه، یکی از سرداران بازنشسته هم گفت که «باید یک نفتکش انگلیسی را در تنگه به انتقام توقیف کنیم» و آن‌ها هم دقیقا در انتظار همین کار به سر می‌برند.
 
به نوشته سایت دیدار، فریدون مجلسی درباره بهترین واکنش ایران در این خصوص ابراز کرد: ایران باید درک کند که قدرت مقابله را دارد یا خیر، در صورتی که از قدرت مقابله برخوردار است، عمل مقابل به مثل انجام دهد، اما اگر فاقد این امر است، در حد یک کشور قواره خود، تلاش کند در مسیر از میان برداشتن موانعی که موجب این سرانجام شده، اقدام کند و موانع اصلی را به تدریج از سر راه بردارد.
 
این کارشناس روابط بین‌‍الملل در ادامه بیان کرد: زمانی در هرات، پایتخت دوم ایرانی‌ها حضور داشتیم، کشتی‌های انگلیسی، بوشهر را به توپ بستند و ما هم گفتیم زور با کسی که توپش قوی‌تر است و از آنجا برگشتیم. الان هم دنیا به همان شکل است. مجلسی در خصوص احضار سفیرانگلیس از سوی ایران اظهار داشت: ایران توانایی انجام شکایت در این خصوص را دارد، اما در نهایت به نتیجه‌ای نخواهد رسید، اما با این وجود نباید دست به اقدامی زند که عرصه بین‌المللی حساس شود. ما نمی‌توانیم به دنیا اعلام جنگ دهیم و خواهان صلح باشیم. باید در تفکر جنگ دائمی، تجدید نظر کنیم و پیش از اینکه در شرایط ضعف مذاکره کنیم، اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی در ادامه اضافه کرد: تمام دنیا در حال معامله هستند، شخص شروری هم در آمریکا تمام قوانین را برهم زده است، ولی او هم بهانه‌ای دارد و مطرح می‌کند که در مقابل من کسان دیگری قرار دارند که تمام مقرارت را به هم زده‌اند و قوانین را قبول ندارند.
برچسب ها: فریدون مجلسی