به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۰۴ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۱۸۶۱۸۰

نظر لیندزی گراهام درباره سفر ظریف به بیاریتز

گروه بین‌الملل: یک سناتور جمهوریخواه می‌گوید: شنیدن این خبر که اروپایی‌ها دارند بار دیگر با ایرانی‌ها مذاکره می‌کنند مایه آرامش خاطر من نیست.
نظر لیندزی گراهام درباره سفر ظریف به بیاریتز
سناتور جمهوریخواه لیندزی گراهام روز یکشنبه سوم شهریور با فرستادن یک رشته توئیت، نسبت به این مسئله که آیا دولت فرانسه از قبل موضوع سفر وزیر خارجه ایران به محل برگزاری نشست گروه هفت را با آمریکا در میان گذاشته باشد، ابراز تردید کرد. این عضو ارشد سنا گفت که اگر فرانسوی‌ها واقعا بدون مشورت با آمریکا، ظریف، وزیر امور خارجه ایران، را به گروه هفت دعوت کرده باشند، این نشانه ضعف زیاد ایران و بی‌احترامی به پرزیدنت ترامپ است.  وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهوری ایالات متحده همچنان عزم راسخ خود را در مقابله با تهاجم ایران حفظ کند.

این سناتور جمهوری‌خواه نوشته است: «شنیدن این خبر که اروپایی‌ها دارند بار دیگر با ایرانی‌ها مذاکره می‌کنند مایه آرامش خاطر من نیست. آقای رئیس‌‌جمهوری، به ایستادگی قاطعانه‌‌تان در برابر تجاوزگری [رژیم] ایران ادامه دهید.» سناتور گراهام در ادامه یادآور شده است: «تنها توافق خوب [توافقی است که از طریق آن] بتوان مطمئن شد که ایرانی‌ها هرگز نمی‌توانند سوخت هسته‌ای خودشان را تولید کنند.... زیرا از آن طریق است که آنها می‌توانند به یک بمب دست یابند.» یک مقام کاخ سفید یکشنبه به خبرگزاری رویترز گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از قبل در جریان سفر وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به محل نشست گروه هفت و دیدار با وزیر خارجه فرانسه قرار نگرفته بود.
عصر یکشنبه اعلام شد که وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به شهر بیاریتز محل برگزاری نشست رهبران گروه هفت سفر کرده است. همزمان خبرگزاری فرانسه گزارش داد، وزیر خزانه داری ایالات متحده در واکنش گفته است که پرزیدنت ترامپ قبلا هم گفت اگر ایران بخواهد مذاکره کند، او پیش شرطی نخواهد گذاشت. فرانسه از مدتی پیش به دنبال میانجیگری بین ایران و آمریکا است. با این حال ترامپ چندبار گفته است که فرانسه نماینده آمریکا در این مذاکرات نیست و «آمریکا مسیر خود را در قبال مسئله ایران دنبال می‌کند.»