به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : ۱۸۹۴۷
امام جمعه موقت یزد: این درد را کجا ببریم؟

تبیین اسلام دست عده‌ای مداح بی خاصیت افتاده

گروه سياسي: نواده شهید صدوقی با ابراز تاسف از وضعیت تبلیغی فرهنگی جامعه گفت: اخلاق و معنویت و انصاف و یاد خدا و مرگ در جامعه ما افول گرده و تبیین حقایق اسلام بدست عده ای مداح بی خاصیت افتاده. این درد را کجا ببریم؟ در این آشفته بازار ادب و اخلاق که یک مداح در دعای عرفه برای یکی از ارکان نظام اسلامی ارزوی مرگ می کند، به چه احتیاج داریم؟ به آیت الله خاتمی و از کسانیکه از روش و منش خاتمی درس گرفته اند.
تبیین اسلام دست عده‌ای مداح بی خاصیت افتاده
به گزارش ایلنا از اردکان، بیست و پنجمین سالیاد معلم اخلاق، حضرت آیت ا.. حاج سید روح ا.. خاتمی(ره) نماینده امام خمینی (ره) و امام جمعه فقید استان یزد با حضور انبوه مردم قدرشناس استان یزد و شهرستان اردکان در محل مسجد کوشکنو پایگاه انقلاب اسلامی این شهرستان برگزار شد. حجت الاسلام معزالدینی امام جمعه موقت یزد در این مراسم گفت: هر چیزی اعم از جماد و نبات و حیوان و ملک که دارای نعمت وجود گردید باید هدایت شود زیرا چیزی که وجودش از خودش نیست و وجود به او افاضه مي‌شود باید برای استمرار حیات راهی جلویش قرار گیرد که به هدایت تکوینی تعبیر مي‌شود.

وی با بیان اینکه یک دانه گندم نیز وقتی در خاک قرار مي‌گیرد براساس همین هدایت باید از زمین بیرون بیاید و سیر تکاملی که برایش درنظر گرفته شده را پی بگیرد ‏،اظهار داشت: در انسان نیز همین مقوله وجود دارد. با این تفاوت که یک بخش دیگری از هدایت برای بشر مقرر است که بقیه موجودات از این هدایت محرومند، این هدایت تشریعی و هدایت قانون پذیری و پیمودن راه تکامل عقلانی است که چون در بقیه موجودات نعمت عقل وجود ندارد باید از یک الگویی بهره مند شود تا بتواند در کنار هدایت تکوینی به هدایت تشریعی ادامه دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: این انسان متکامل که با هدایت تکوینی اتفاقاتی در وجودش مي‌افتد باید راهی را انتخاب کند که برای تکامل نیاز به تئوری و الگو دارد.برای ارائه تئوری، خداوند حکیم قران را که نسحه شفابخش بشری است بر قلب پیامبر نازل کرده تا برنامه بشر را در این راه طولانی مشخص کند و این نسخه هدایت از افقی مافوق فیزیک و طبیعی نازل مي‌شود و پیامبر با اینکه انسان کامل است حق ارائه برنامه ندارد و باید برنامه را با روح عرشی خودش از عرش یگیرد و با روح فرشی خودش به فرشیان بدهد.

حجت الاسلام معزالدینی ادامه داد: بشر برای اینکه به آن مقصد و هدف برسد نیاز به الگو دارد،چون در بشر نیرویی وجود دارد که روانشناسان به تعبیر محاکات مي‌کنند و بسیاری از اتفاقات از طریق حکایت صورت مي‌گیرد.بطور مثال چرا اردکانیها لهجه اردکانی صحبت مي‌کنند و شیرازی صحبت نمی کنند؟! برای اینکه از اول هر چه حکایت کرده با این لهجه حکایت کرده. این قانون محاکات در بشر است. لذا خداوند برا ی هدایت بشر دست بالا را مي‌گیرد یعنی کاملترین عالمترین قویترین را انتخاب مي‌کند و هر یک از پیامبران تا حدی دست یشر را مي‌گیرند تا برسد به ختم رسل تا اصول ابراهیمی را بگیرد و با اضافاتی به انسان بدهد.

امام جمعه موقت یزد عنوان نمود: پیغمبر اصول را از انبیا مي‌گیرد و با اضافاتی که لایق مردم است ارایه مي‌دهد،اصول رفتار سعادتمندانه، انسانی، زندگی خردمندانه و عقلانی را در طی 23 سال تبیین کرده و خودش نیز در کنار برنامه های ارائه شده حضور دارد. پیامبر با آن روحی که از رب است و امده مردم را هدایت کند مي‌خواهد از بین مردم برود، باید برای مردم تدارک تئوری و الگوی عملی بدهد، تئوری که همان قران و بیاناتشان است موجود است ولی باید تدارک عملی نیز دیده شود که نسخه ثانی پیغمبر اکرم باید به مردم معرفی کند و این به اختیار خودش نیست، او باید به امر خداوند به حج برود،علی را با یمنی ها به حج بیاورد، وقتی به غدیر خم رسید فرمان ایست بدهد، لذا پیامبر انسان کامل دیگری را به مردم معرفی مي‌کند.

وی با بیان اینکه انسان بدون هدایت، عصبیت قابل تکثیر و از هر درنده ای درنده تر است گفت: تاریخ را ببینید! انسان بی تربیت و فاقد هدایت و اسیر هوای نفس چه بر سر بشر اورده است؟ پیغمبر خواست بگوید از انسانی پیروی کنید که نه هوای نفس بر او غالب است و نه فقط عقل. بلکه بر او رضای خدا حاکم است،او باید ولایت شما را به دست بگیرد،پیامبر برای هدایت مردم تا دامنه قیامت کار دارد لذا باید کسی انتخاب شود که تا قیامت پاسخگوی همه نیازهای مربوط به هدایت و سعادت بشر در بعد علمی و عملی باشد وفردی با این خصوصیات بغیر از امام علی(ع) احدی نیست.

حجت الاسلام معزالدینی اظهار داشت: ببینیبد خودمحوری ها و خدا را در نظر نگرفتن ها چه بلایی بر سر جامعه آورده؟ شما به احترام مرحوم ایت ا.. خاتمی(ره) اینجا هستید، شما ببینید که برکات و خیرات حضور فیزیکی ایت ا.. خاتمی چه بود؟ به تعبیر رهبر معظم انقلاب "اقای خاتمی کسی بود که انسان وقتی نگاه به او مي‌کرد یاد معاد و قیامت مي‌افتد "این بالاترین تعبیر است زیرا همه امامان و پیامبران امده اند که بگویند معاد و قیامتی است و باید پیش خدا بروید.

این روحانی اضافه نمود: زندگی ساده و مبارزه با هوای نفس از خصوصیات ایت ا.. خاتمی بود. اوهیچ وقت درصدد مطرح کردن خودش نبود. این زندگی انسانی و اسلامی است. حال اگر حقایق دین خدا بوسیله کسانی مثل ایت ا.. خاتمی تبیین شود چطور باید تبیین شود و چه چهره ای از اسلام نشان مي‌دهد واگر بدست عده ای هوا پرست بیافتد با دین خدا چه مي‌کنند؟ بی جهت نبود که امام ره در تعریف ایت ا.. خاتمی فرمود در مبارزه با خرافات و انحرافات و تحجر و در نمایاندن اسلام ناب اگر نگویم او بی نظیر بود کم نظیر بود.حقایق دین را امثال ایت ا.. خاتمی ها باید در این عصری که همه گرفتار هوای نفسیم به مردم معرفی کند. جامعه تشنه حضور افرادی همچون خاتمی هاست. اخلاق و معنویت و انصاف و یاد خدا و مرگ در جامعه ما افول گرده و تبیین حقایق اسلام بدست عده ای مداح بی خاصیت افتاده. این درد را کجا ببریم؟

وی عنوان نمود: بسیاری از دعاها را حاج شیخ عباس قمی از سید بن طاووس یکی از مورخان و فقهای گذشته نقل کرده. حال ببینید اگر بیان حقایق دین به دست افرادی چون او بیفتد چه مي‌شود؟ سید بن طاووس نوشته یکی از اعمال در شب بیست و سوم ماه رمضان دعا برای کفار است برای هدایت. این دین را اگر سید بین طاووس معرفی کند جذاب است. همین دین را بدست مداح بدهید. ببینید که در دعای عرفه برای یکی از ارکان نظام اسلامی ارزوی مرگ مي‌کند! در چنین اشفته بازار ادب و اخلاق به چه احتیاج داریم؟ به خاتمی و از کسانیکه از روش ومنش خاتمی درس گرفته اند. آمده ایم به علم و اخلاق و ساده زیستی و مردمداری و روشن بینی خاتمی ادای احترام کنیم حوزه های علمیه باید تلاش کنند تا امثال خاتمی ها پرورش یابند. حجت الاسلام معزالدینی تاکید کرد: امیدوارم با تحولی که در جامعه رخ داده و امیدی که در مردم زنده شده و روحیه گشاده ای که مردم پیدا کردند ان شاا.. در دو سیستم حوزه ها و دانشگاهها تحول و جهش معنوی ایجاد تا جامعه مد نظر ایت ا.. خاتمی تربیت شود.

گفتنی است عصر پنجشنبه نیز مراسمی برای یادبود این عارف ربانی در گلزار شهدای اردکان و بر سر تربت پاکش با حضور بیت مکرم ایشان و آیت الله صدوقی(ره) و اقشار مختلف مردم استان یزد و شهرستان اردکان برگزار شد. همچنین در مراسم مسجد کوشکنو اردکان، جمعی از مدیران کل و معاونین استاندار،نماینده سابق یزد و صدوق،شخصیت های فرهنگی و سیاسی استان، ائمه جمعه و جماعات شهرستان و روسای ادارات شهرستان حضور داشتند.

۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۶:۳۶
ای قربونه دهنت. حرف دل مردمو زدی (155121)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۱:۲۲
شما هم حرف ما را گفتید متشکریم (155321)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۲:۱۴
این مداح ها خیلی هم خاصیت دارند! آزادی را معنی میکنند. تهدید به قتل میکنند و بعد فقط چندر غاز جریمه میشن. کجای دنیا اینقدر آزادی هست؟ روشون هم به سنگ پای قزوین میگه زکی! اینهمه خاصیت را چرا ندیده میگیرین؟ (155377)
نفرین به سیاست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۲:۴۲
این که چیزی نیست ...تازه نماز جمعه های ما شده تعیین تکلیف کردن برای دولت و گوشه کنایه زدن به دولت و کابینه!!!!!!! ای محمد پیامبر بزرگ ما کجایی نماز جمعه ی تو که جای پندها ونصایح اخلاقی و صلح بود شده جای........................................ (155389)
محمود دزفولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۳:۱۸
در همین سایت خوندم که سعید حدادیان آقای فرجی دانا را تایید کر!!!!!
خواستم ببینم ایشون چه ... هستند که تایید بکنند یا نه! (155407)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۶:۳۶
بی خاصیت! واقعا تعبیر بجایی بود (155122)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۳:۵۱
بهار چرا در قسمت اظهار نظر حداديان راجع به هسته اى فقط داغ كنيد گذاشتى! مشكوك ميزنيا! (155445)
سید کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۶:۵۵
بسیار خوب بود (155142)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۸:۴۰
بدا به حال افرادی که پای صحبت های این مداحان به ظاهر متدین مینشنند. ودرافعال وافکار اینان خوب نمی اندیشن، درکجای مکتب ناب محمدی(ص) خوانده اید که طرفداران واقعی اهل بیت زبان به دشنام گویی نسبت به مسلمانی راسفارش کنند. . . . (155222)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۸:۴۶
نقش حکومت را در شکل دادن اعتقادات مردم نمی توان کتمان کرد. ما فراموش نمی کنیم کسانی را که نقشه عبور امام زمان از تهران را می کشیدند و کسی با آنها بر خورد نکرد و حتی تشویق هم شدند . آن زمان است که ما نیاز به عالمان دینی داریم که وارد شوند و بایستند و از انحراف جلوگیری کنند. اما متاسفانه سیاست زدگی دست همه را بسته است و بازار تهمت و دروغ داغ است. (155229)
یه ایرونی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۸:۵۳
این ضعف روحانیت ماست که در نبودشون مردم رجوع میکنن به مداحایی که ارتزاقشون از این راهها ست و نقل قول های اشتباهشون. (155235)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۸:۵۷
حرف حساب زدی ولی دیگه نمیتونی بزنی.یا خلع میشی یا تبعید.بنده خدا امام جمعه تربت حیدریه هم یه همچین حرفی زد یه بار..... (155236)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۱:۲۴
تاریخ قضاوت خواهد کرد بگذار برکنار شود از دل مردم که برکنار نمیشود (155323)
این منم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۹:۰۶
ارزوی مرگ کردن کار ناشایستی است (155243)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۹:۱۰
آفرین به این روشن بینی دینی. اسلام دین رأفت و مهربانی است نه فحش و جنگ و دشمنی. امثال منصور ارضی باید بدانند که فقط ظاهر دین را می شناسند و دینداران واقعی هیچ ارزشی برای امثال ایشان قائل نیستند. خوب است توبه کنند تا شاید مورد رحمت الهی قرار بگیرند. کسی نیست که به ایشان بگوید که تو چکاره ای که تکلیف مرگ و زندگی افراد را تعیین کنی؟ پیرمرد از قیامتت بترس و استغفار کن. روز عرفه روز آمرزش و دعا و مهربانی است نه نفرین و فحش. (خدایا از گناهان ما بگذر) (155244)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۹:۲۱
وقتی تفکر و علم و دانش جای خود را به آواز خوش بی دانشی بدهد ... (155246)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۹:۲۵
واقعا" استفاده از واژه بی خاصیت برای این اشخاص خیلی بجاست . (155250)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۹:۳۴
جانا سخن از زبان ما میگویی (155256)
kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۹:۵۰
آخه اینا (منصور ارضی ، سعید حدادیان)که مداح نیستن. . . (155271)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۰:۰۹
درود بر شرفت که شجاعت انتقاد از افرادی که دین مردم را بهانه مطامع سیاسی خود قرار داده اند را دارید. (155288)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۰:۲۷
گل گفتی ای شیخ.قربون دهنت.ولی کو گوش شنوا.نمیدونم این جاعت کی میخوان بفهمن که دیگه حنای این جماعت پیش مردم رنگی نداره...........؟ (155303)
سید عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۰:۲۹
فعلا مدحان درآمد های آنچنانی دارند وایام کاسبی شون نیاز به افزایش داره وبعضیهاشون داشتند محرم به تاریخ هجری شمسی را رواج میدادند که خوشبختانه خیلی نگرفت (155304)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۱:۲۸
خداوند طول عمر با عزت به چنین اشخاصی مرحمت فرمایند.آمین (155326)
فرزین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۲:۲۱
این هارو آدم های مثل منصور ارضی باید بخوانند.واقعا که یه مشت مداح دارن تومسائل سیاسی دخالت میکنن ببین کارمون به کجا رسیده.قربون دهنت به خاطرکلمه بی خاصیت (155382)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۳:۰۲
متاسفانه برخی این مداحان به اصطللاح اهل بیت درمورد همه چیز اضهار نظر میکنند.باورکنید خود مردم مامقصرند که چقدر به اینها بها میدن ،خبردارم چه پولهایی که برا ایناخرج میکنن،بنرها وتبلیغاتی که برااینا میزنن که چی....بسسسه دیگه.اینا نون به نرخ روز می خورند.اسلام دین پاکی،سادگی ،رافته اونوقت اینا.... (155394)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۳:۱۰
جاناسخن اززبان مامی گویی (155397)
سینا از شیراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۳:۲۷
یزد دیار قنات و قنوت و قناعت.
راست گفتی دلاور. (155418)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۳:۳۰
خدا را شکر که طالقانی سوم هم از راه رسید هر کس که زبان گویایش مثل مالک اشتر تیز وبرنده باشد و بجز خدا ازکسی نترسد مورد تاءیید همه ازادیخواهان خواهد بود. علت اینکه رتبه علمی دانشگاه تهران بین 500 دانشگاه ممتاز دنیا قرار نداره چون همه کاره اش سعید حدادیان است.؟؟؟ (155421)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۰۰:۴۱
احسنت (155490)