به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۷:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۱۹۲۰۰

پرونده‌سازی در مورد احزاب ادامه دارد

گروه سياسي: یک عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار گفت: امروز برای خروج از بن‌بست‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، به مشارکت آحاد ملت احتیاج داریم و در این راستا، احزابِ ثبت شده باید نظرات خود را بیان کنند.
پرونده‌سازی در مورد احزاب ادامه دارد
به گزارش ايسنا، سهیلا جلودارزاده اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از احزاب اصلاح‌طلب و میانه‌رو در آستانه تعطیلی هستند یا شرایط اقتصادی به آنها اجازه نمی‌دهد که فعالیت کنند یا راه‌اندازی شوند؛ بنابراین دولت باید فضای مطلوبی برای فعالیت این احزاب فراهم کند. وی با بیان اینکه "باید برای فعالیت علنی و آشکار احزاب، اعتماد لازم ایجاد شود"، گفت: متأسفانه با پدیده‌ای روبرو هستیم که طی آن برخی افراد نفوذی از نهادهای مختلف انتظامی و امنیتی در احزاب وجود دارند که البته خودشان هم گاه با یکدیگر مشکل پیدا می‌کنند. هم‌اکنون دولت و شخص آقای رییس‌جمهور باید نسبت به این موضوعات موضع‌گیری داشته باشند و همانند زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری جایگاه احزاب و تشکل‌های سیاسی را مدنظر قرار دهند. وی در ادامه با بیان اینکه "متأسفم که هنوز پرونده‌سازی در مورد احزاب ادامه دارد"، اظهار کرد: به نظر من وزیر محترم اطلاعات باید با دبیران کل احزاب نشست داشته باشد و چالش‌هایی را که احزاب با آن روبرو هستند بشنود.

این عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار همچنین درباره ضرورت فعالیت NGOها گفت: این سازمان‌های غیردولتی و مردمی همواره کمک‌کننده انقلاب بوده‌اند اما برخورد مناسبی با آنها نشده است در صورتی که ضرورت وجودشان احساس می‌شود. مثلاً اگر NGOهای محیط زیست را حفظ کرده بودیم در حال حاضر اینطور نمی‌شد که هرکس هر کار دلش خواست انجام دهد و به آلوده کردن منابع طبیعی کشور بپردازد. جلودارزاده افزود: چطور است که به بچه‌ها آموزش همیار پلیس بودن می‌دهند و در واقع این سازمان انتظامی را تقویت می‌کنند ولی در سایر موارد که مردم می‌خواهند کمک کنند از این انرژی عظیم استفاده نمی‌شود؟ این فعال سیاسی در پایان با اشاره به نقش و وظیفه دولت برای تقویت احزاب و NGOها، تاکید کرد: این دولت می‌تواند احیاکننده سازمان‌های مردم‌نهاد برای کمک به خود در عرصه‌های مختلف باشد.