به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : ۱۹۵۱۹

اولويت‌هاي OICدر حوزه​بهداشت​گردشگري

گروه اقتصادي: در حاشيه چهاردهمين نمايشگاه تجاري كشورهاي عضو سازمان همكاري‌هاي اسلامي، نشست تخصصي با محوريت بهداشت و درمان، گردشگري،‌ امنيت غذايي و نقش فناوري اطلاعات در صنايع غذا و دارو سه‌شنبه 7 آبان‌ماه برگزار شد.
اولويت‌هاي OICدر حوزه​بهداشت​گردشگري
به گزارش روابط عمومي اتاق ايران، در اين جلسه اولويت‌هاي سازمان همكاري‌هاي اسلامي در زمينه بهداشت،‌ بررسي وضعيت امنيت غذايي در كشورهاي OIC و چگونگي برخورد با اين مسائل مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. محمد جهانگيري،‌ نايب رئيس انجمن گردشگري سلامت و معاون سازمان نظام پزشكي در خصوص مركز اطلاعات سلامت كشورهاي اسلامي (HICOIC) گفت: «اين مركز با رويكرد ايجاد بستري مناسب براي اطلاع‌رساني،‌ ارائه خدمات،‌ برآورد نيازها، پژوهش و آموزش به منظور ايجاد يك بسته كامل خدماتي در زمينه سلامت در كشورهاي اسلامي طراحي و ايجاد شده است.»

وي ادامه داد: «مشاوره از راه دور، نوبت‌دهي اينترنتي، پي‌گيري خدمات بيماران، مراقبت از راه دور و آموزش مجازي قسمتي از خدمات اين مركز به حساب مي‌آيد.»
جهانگيري ارائه خدمات ويژه به هتل‌داران و تورگردانان را از ديگر خدمات اين مركز دانست. معاون سازمان نظام پزشكي در پايان سخنان خود مهم‌ترين اقدام اين مركز تشكيل پرونده سلامت بر خط برشمرد كه در هر نقطه‌اي از جهان دسترسي به آن امكان‌پذير است. در ادامه شبنم بهرامي،‌ رئيس كميسيون گردشگري اتاق ايران،‌ گردشگري را يكي از بزرگ‌ترين و پرسرعت‌ترين صنايع رو به رشد جهان قلمداد كرد و گفت: «طبق آمار سازمان جهاني جهان‌گردي تا پايان سال 2012 ميلادي، تعداد گردشگران بين‌المللي از مرز يك ميليارد و 35 ميليون نفر گذشت و پيش‌بيني مي‌شود اين ميزان تا پايان سال 2013 ميلادي به بيش از يك ميليارد و 800 ميليون نفر افزايش خواهد يافت.»

وي با اشاره به اهميت حضور زنان در اين حوزه تشريح كرد: «در راستاي اهداف هزاره، سال 2007 ميلادي از سوي سازمان جهاني جهانگردي به نام «گردشگري درها را به سوي زنان باز مي‌كند» نام‌گذاري شد و مقرر گرديد تا تحقيق و پژوهش در ارتباط با حضور زنان در حوزه‌هاي گردشگري با همكاري كشورها در پنج قاره جهان صورت گيرد.» بهرامي افزود: «زنان بخش بزرگي از نيروي كار رسمي گردشگري را تشكيل مي‌دهند. اما در حوزه‌هاي مديريتي و سطوح بالاتر و حتي سرمايه‌گذاري حضور كم‌رنگ‌تري دارند. از طرف ديگر درآمد زنان در اين حوزه 10 تا 15 درصد در مقايسه با مردان كم‌تر است.» رئيس كميسيون گردشگري اتاق ايران با بيان اين نكته كه صنعت گردشگري فرصت‌هاي رسمي و غير رسمي را براي اشتغال زنان ايجاد كرده است عنوان كرد: «اين موضوع تأثير قابل توجهي در كاهش فقر به خصوص در مناطق و جوامع روستايي داشته است.»