به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۱:۰۰
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۲۰۴۸۲
منابع آمريكايي: ممکن است به توافقی چند مرحله‌ای با ایران برسیم

اوباما: در صورت توافق اوليه؛ تحریم‌ها را کاهش می‌دهیم

گروه بين‌الملل: رئیس‌جمهور آمریکا در گفتگو با ان بی سی اظهار داشت که مذاکرات ژنو در مورد کاهش مجازات های اقتصادی و محدودیت هایی که بر ایران اعمال شده نیست.
اوباما: در صورت توافق اوليه؛ تحریم‌ها را کاهش می‌دهیم
باراک اوباما افزود: مذاکرات در مورد چگونگی عمل ایران به تعهدات بین المللی و اطمینان حاصل کردن از آن است که این کشور سلاح هسته‌ای نمی‌سازد و برنامه آنها صلح‌امیز است. آنچه باید انجام دهیم، حصول اطمینان از توافقی خوب است. اوباما گفت: ممکن است در گام‌های آغازین توافقی احتمالی، تحریم‌‌های ایران کاهش یابد. وی افزود: این امکان وجود دارد که به یک توافق چند مرحله‌ای دست یابیم. به این صورت که ابتدا ایران هرگونه پیشبرد برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند و در عوض ما نیز تحریم‌ها را نسبتا کاهش دهیم.

لغو تحریم های موردی موقتی و محدود در صورت توافق

یکی از مقامات ارشد هیات مذاکره کننده امریکایی دیروز در حاشیه این مذاکرات با بیان اینکه وی با بیان این که اقدامات ایران آخرین و مهم‌ترین آدرس برای رفع نگرانی‌هاست تاکید کرد: در اولین گام توافق شده است که ایران برنامه هسته‌یی خود را دیگر به جلو پیش نبرد در مقابل ما نیز برخی از تحریم‌های موردی، محدود و موقتی را لغو می‌کنیم.

وی در ادامه خبر داد که این کشور در گام اول به هیچ وجه به دنبال لغو تحریم‌های اصلی علیه ایران نیست و اگر ایران نتواند به تعهداتش در گام اول پایبند بماند و دو طرف نتوانند به یک توافق جامع دست یابند تحریم اقتصادی دوباره از سر گرفته خواهد شد.

در همين حال، جي کارنی سخنگوی کاخ سفيد دیروز در پاسخ به پرسشی در باره تهدید تصویب تحریم های شدیدتری علیه ایران، در كنگره گفت: دیدگاه ما بر این بوده است که ما باید در اینجا مهلت و وقفه‌ای قایل شویم تا بتوانم ظرفیت بالقوه این مذاکرات جدی و اساسی را کشف کنیم. به گفته منابع کنگره آمریکا، در حالی که حمایت اندکی از هرگونه کاهش تحریم ها در این زمان وجود دارد، اعضا کنگره از تشدید تحریم های پشتیبانی زیادی می‌کنند.

خبرگزاری فرانسه نوشته است کاخ سفید از این موضوع هراس دارد که ایران تصویب لایه جدیدی از تحریم ها را به عنوان نشانه ای حاکی از جدی نبودن این کشور در مذاکرات تلقی کند. مقام های آمریکا همچنین از این موضوع هراس دارند که تصویب اقدام شدید توسط اعضا کنگره، موجب تقویت محافظه کاران در تهران شده و ابتکار دیپلماتیک روحانی را تضعیف کند.

کارنی تاکید کرد که اوباما در این وضعیت قصد کاهش ساختار اصلی تحریم ها علیه ایران را ندارد، اما وی گفت: واشنگتن سرگرم بررسی کاهش محدود، هدفمند و قابل تجدینظر در تحریم‌ها در مقابل برداشتن گام هایی از سوی ایران برای متوقف کردن پیشرفت در برنامه هسته‌ای خود است.

۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۱۲:۴۲
اول میزاشتید یه قلم از تحریم ها برداشته بشه بعد دنبال حذف کردن شعار مرگ بر امریکا میرفتید. (165248)
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۱۳:۵۸
حتی اگر تحریم ها هم لغو نشود باید شعار مرگ بر امریکا حذف شود، بسیار زشته که مردم یک کشور در خیابانها راه بیفتند و مرگ بر کشور دیگری بگویند فکر کنید مردم در کشور های دیگر روز های مشخصی به خیابان بیایند و شعار مرگ بر ایران سر دهند شما به عنوان یک ایرانی چه احساسی خواهید داشت.؟! مخالفت داشتن با سیاست های دولت یک کشور با شعار مرگ بر نام اون کشور دادن دو مسئله کاملا متفاوت هستند. (165297)
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۱۴:۰۴
مگه تحریم با فحش و ناسزا دان و توهین و مرگ گفتن حذف میشه و شما تو عصر فحش زندگی می کنید و خودتون هم حتما نفستون از جای گرم میاد (165298)
عبد الله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۱۵:۵۶
با عرض سلام هدف قیام امام حسین(ع) مقابله با استکبار زمان خودش بود ما هم اگه ادعا میکنیم شیعه هستیم باید پیرو اون حضرت باشیم و همه میدونیم الان امریکا سردمدار ظلم وستمه.
دوم باید این شعار همیشه زنده باشه تا تمام مردم ازاده و مظلوم بدونن ما تمام تلاشمون رو برا مقابله با ظالم میکنیم . (165332)
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۱۸:۴۳
کاش فلسفه قیام امام حسین (ع)رو می فهمیدین ...
امام حسین از خانواده خودشون گذشتن برای هدفی والاتر . قطعن امام حسین به خاطر یه مرگ بر امریکا گفتن ملتی رو بدبخت نمی کردن .
مداح ها چی تو مغز شما فرو کردن آخه؟ (165397)
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۱۹:۲۲
مگه امام حسین ، در ظهر عاشورا که دشمنان عزیزترین افراد خانواده اش رو شهید کرده بودندبه اونها توهین یا فحاشی کرد ، در حالی که سزاوار بدترین الفاظ بودند ، خوب این هم درسی است از ایشان ! (165428)
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۲۳:۲۹
شما بهتره زیارت عاشورا رو 1 نگاهی بندازی
و البته 1 تحقیقی کنید تا ببینید چه سفارشی برای مداومت بر این عمل شده.
بازم بهتره 1 مطالعه ای من باب تبری و تولی در اسلام بکنید (165509)
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۲۱:۲۱
با نظر شما موافقم ولی فکر می کنم اکثر مردم هم موافق باشند باید قبل از همه با مستکبرینی مانند چین و روسیه شروع کنیم که ظلم و استکبارشان قابل قیاس با امریکا نیست.

همین چند رو پیش خبرش اومد که چینی ها امر فرمودند 22 میلیارد دلار ملت ایران را پس نمی دهیم شاید اومدیم سرمایه گذاری در ایران کردیم که همه می دانیم آخر سرمایه گذاری چیست.! (165467)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۲۱:۴۷
عبدالله مواظب باش فریب قرآن روی نیزه را نخوری ..
امام حسین(ع) برای این جنگیدند که
1- حقانیت دین اسلام و تشع را اثبات کنند
2-اسلام را از دست نااهلانی همانند افراطیون کنونی نجات دهند (165479)
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۲۲:۰۳
شما که شیعه حسین هستید اول خودتان را اصلاح کنید بعد حرف از مبارزه بزنید. من موندم چرا تو بقیه چیزها الگوی شما امام حسین نیست!!!؟ تو برخورد با دیگران و دشمنان، امام حسین به کدام یک از دشمنانش فحش و ناسزا گفته است!!!!؟ (165484)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۱۴:۵۴
اونهایی که از تعامل با دنیا ناراحت هستند به قول استاد بزرگ اخلاق جناب اقای احمدی نژاد : آب بریزن همونجایی میسوزه (165320)
یگانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۲۲:۳۴
استاد اخلاقو خوب اومدی :)) (165491)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۱۵:۲۷
ماها اگه خدا بخواد مسلمانیم
مسلمان فحش میده؟مسلمان کورکورانه هرچی تو بلندگو بگن تکرار میکنه؟
قرآن خوبه اما جاهایی که به نفع شماس؟قرآن از مهربانی حرف نزده ؟
از ادب صحبت نکرده؟
اصلاً قرآن به کنار یک ایرانی با این تمدن بزرگ باید خواسته هاشو بافحش بیان کنه؟
به خودتون بیاید،آمریکا به فکره منافع خودشه ما هم همینطور و اصولاً همه کشورها اینطورین اما منافع ما با کشورهایی مثل توگو مالی و مالت تأمین نخواهد شد اینو مطمئن باش (165326)
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۱۶:۰۴
یکی از دلایل تحریم ها همین فحش و بد و بیراه هایی هست که به این و آن می دهیم. کجای نامه حضرت محمد به خسرو پرویز و سزار روم فحش و ناسزا بود؟ (165334)
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۲۳:۳۸
شما با این نظرات باید تئورسین میشدیا (165511)
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۱۳:۰۷
آب قند بیارید حال جلیلی خوب نیست (165270)
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۱۵:۵۹
اقا شما بهتره واقعآ چند کتاب اخلاقی بخونید (165333)
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۱۳:۳۲
کسی که الان مثلا 50 ساله هست . در عنفوان جوانیش انقلاب شده و اون شلوغ پلوغیاش . دهه 30 از زندگیشو در جنگ سپری کرده دهه 40 زندگیش هم که با محمود آقا. . . . شد وارد دهه 50 شده همش حرف از تحریمه , برمیدارن یا بر نمی دارن ... (165278)
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۱۸:۴۵
واقعا دلم برای خودمون می سوزه ... (165398)
صدای ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۱۳:۴۲
روحانی سپاس (165286)
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۱۳:۴۵
جلیلی کیه این فدر بزرگش نکنید.. (165289)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۱۳:۵۱
نتانیاهو: ایران هرآنچه می‌خواست گرفت و هیچ چیز نداده است/این توافق بسیار بدی است
این یعنی روحانی ، ظریف ، عراقچی مچکریم (165291)
عیسی
France
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۱۴:۱۶
بابا جلیلی و نجات سکته کردئن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (165302)
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۱۴:۵۵
صدا و سیما گفت که آقای اوبا فقط گفته تحریمها و گزینه نظامی برای ایران روی میز است ولی حرفی از لغو تحریمها در صورت توافق نزد خدایا از دست این صدا وسیمای خصوصی میلی (165321)
ابوذر غفاری
United States
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۱۵:۲۴
جالبه اخبار ساعت در ر صدا و سیما شبکه 1 (اوباما : نه تحریم ها کم می شود نه گزینه جنگ از روی میز برداشته می شود) (165325)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۱۸:۴۸
امروز بیشتر از هرروزی چهرها ی دلسوز مردم در نظام جمهوری اسلامی مشخص می شودوخیانت و بدخواهی بسیاری دیگر نیز هویدا میشود...زنده باد روحانی،هاشمی،وخاتمی عزیز (165400)
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۲۳:۰۹
قطعا" اون گرگ هاي انسان نمايي که در صورت رفع تحريم ها، ديگه نمي تونن اجناس و اقلام مورد نياز مردم رو در کمال امنيت بصورت قاچاق وارد کرده و ده برابر به خلق ا... بندازن، از توافق ايران با گروه 5+1 بسيار هراسان و وحشت زده اند! (165504)