به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۰۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۱۸ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۱۴۰۶۲۴

ما هم حسادت می‌کنیم؛ یامینی‌پور!

ما هم حسادت می‌کنیم؛ یامینی‌پور!
صادق صدرایی- روزنامه بهار
مجری پرحاشیه شبکه افق سیما که از وقایع۸۸ به این سو با مواضع افراطی خود در برنامه‌های مختلف صداوسیما محبوب بخش سیاسی این رسانه انحصاری شده است این بار در برنامه تلویزیونی‌اش از حسادتش نسبت به مردم یمن گفته است. او با اشاره به مرگ علی عبدالله صالح می‌گوید به یمنی‌ها حسودی می‌کند که می‌توانند سیاستمداران خائن خود را از میان بردارند و امیدوار است که روزی مردم ایران هم بتوانند چنین کاری کنند.

با نگاهی به پیشینه اظهارنظرهای این مجری و اقلیت تندرو همفکر او می‌توان به راحتی حدس زد که در نگاه او مقصود از «سیاستمداران خائن» چه کسانی هستند. تفکری که برجام را «بدتر از‌ ترکمانچای» می‌خواند و آنچه پس از انتخابات۸۸ رخ داد را طراحی آمریکا، اسرائیل و انگلیس برای سرنگونی نظام سیاسی تصور می‌کند بدیهی است که دست‌اندرکاران برجام (افرادی همچون روحانی، ظریف، علی لاریجانی و...) و همچنین سران اعتراضات ۸۸ (محصوران، خاتمی و...) را مصداق «سیاستمداران خائن» بداند!

پرسشی که می‌توان در خصوص آرزوی تندروها برای نیست و نابود کردن برخی سیاسیون پرسید آن است که آیا رسانه حاکمیتی کشور که بر اساس تفسیر خاص شورای نگهبان در این میدان رقیبی هم ندارد باید به صورت یکطرفه در اختیار چنین تفکر خطرناکی قرار بگیرد؟ آیا فجایعی همچون قتل‌های زنجیره‌ای که همین اندیشه‌های افراطی ریشه به وقوع پیوستن آن بوده است و هنوز دو دهه هم از آن نگذشته است برای عبرت گرفتن کافی نیست؟!

نکته دیگر در خصوص آنچه این مجری دستورات بخش سیاسی صداوسیما گفته است اینکه آیا دست‌اندرکاران پشت صحنه صداوسیما از وضعیت امروز کشورمان در منطقه و در سطح بین‌الملل بی‌خبرند؟ آیا آنان نمی‌دانند که امروز بیشتر از هر زمان دیگری به وحدت نیاز داریم؟ این شکل نفرت پراکنی‌ها آن هم از طریق رسانه‌ای که از نگاه بخش‌هایی از جامعه صدای نظام سیاسی است و آرزوی حذف بخشی از خانواده انقلاب چه نسبتی با شرایط این روزها دارد؟ مطلب آخر آنکه اگر قرار بر حسادت کردن است ما هم به خواهران و برادران افغان‌مان در کشور افغانستان حسودی می‌کنیم که با وجود شرایط سختی که سال‌هاست در آن گرفتار آمده‌اند از جهت آزادی رسانه‌ها چندین پله از ما جلوترند و حداقل صداوسیمایی انحصاری ندارند!
 

حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۹/۱۸ ۱۶:۱۴
با سلام
آیا احمدی نژاد هم مشمول این حکم خواهد بود یامینی پور؟ (356416)
توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۹/۱۸ ۱۸:۳۶
کو گوش شنوا و منطق و اعتدال و میانه روی و...؟؟؟؟ (356417)
ساجده رهرو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۹/۱۸ ۲۱:۳۷
باید به قای یامی پور عرض کنیم که اتفاقا این آرزوی ما هم هست که خائنین به ملک و ملت به سزای اعمالشان برسند. یعنی آن روز فرا می رسد که پدیده هزاره سوم با همه اعوان و انصارش نتایج خطاهای خود را بگیرند؟ بی صبرانه منتظر آن روز هستیم. (356420)