به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۰:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۲۱۴۰۵

روزی 50 نفر در تصادفات کشته می‌شوند

گروه حوادث:​ علت 70 درصد تصادفات نیروی انسانی است که این موضوع ناشی از نبود فرهنگ صحیح رانندگی و نداشتن آگاهی لازم از برخی قوانین است.
روزی 50 نفر در تصادفات کشته می‌شوند
 مدیر کل اسبق ایمنی راه‌های کشور اظهار کرد: بیشتر تصادفات در 30 کیلومتری ورودی شهرها و در ساعات آغازین روز اتفاق می‌افتد. علی حقایق با بیان این‌که معمولا رانندگان سرعت خود را در نزدیکی ورودی شهرها افزایش می‌دهند، افزود: همین موضوع موجب افزایش تصادفات می‌شود. حقایق با بیان این‌که پیچ‌های تند و غیراستاندارد و دست‌انداز‌های موجود در برخی جاده‌ها از جمله عواملی است که منجر به بروز سوانح می‌شود، گفت: موضوع مهم در این زمینه گذاشتن علائم برای دست‌اندازها یا پیچ‌ها است چون در برخی مواقع شاهد هستیم که علائمی در این مکان‌ها وجود ندارد و راننده کنترل خود را از دست می‌دهد که این امر حوادث ناگواری را موجب می‌شود.

مدیر کل اسبق ایمنی راه‌های کشور نبود گاردیل ایمن یا خط کشی مناسب در جاده‌ها را از دیگر عوامل وقوع سوانح جاده‌ای عنوان و اظهار کرد: باید مسئولان مربوطه به این موضوع توجه کنند و اقدامات لازم را انجام دهند. حقایق با تاکید بر این‌که باید به موضوع فرهنگ‌سازی رانندگان بیشتر توجه شود، یادآور شد: فرهنگ‌سازی باید از سنین پایین آغاز شود و تا دانشگاه ادامه یابد و این بحث در دروس آنها منظور شود. به اعتقاد وی افزایش جریمه تخلفات رانندگی به منظور جلوگیری از تخلفات عامل موثری نیست. این کارشناس با بیان این‌که تصادفات در سال گذشته نسبت به سال 90 کاهش یافته است، گفت: افزایش فرهنگ رانندگی، اقدامات پلیس و مسئولان مربوطه منجر به کاهش آمار تصادفات شده که البته هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب دارد.

طی پنج ماهه ابتدای امسال 7719 نفر در تصادفات رانندگی کشته شده‌اند که هرچند این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9.6 درصد کاهش یافته است اما می‌توان گفت به طور میانگین روزانه 50 نفر در این تصادفات جان خود را از دست می‌دهند. از میزان کل تصادفات 72 درصد در جاده‌های برون شهری و روستایی و 28 درصد مربوط به درون شهری بوده است. همچنین از ابتدای امسال تاکنون بیش از 14 هزار فقره تصادف در جاده‌های کشور رخ داده که استان‌های گیلان، گلستان و آذربایجان غربی بیشترین میزان وقایع را داشته‌اند.
مرجع : ايسنا

رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۱:۲۴
خیلی بیشتر از 50 نفر است. چرا که پلیس راه اکثر آمار فوتی را جرحی رد میکند ( فردی که در بیمارستان فوت میکند از نظر پلیس راه جرحی محسوب می شود ) آمار واقعی را پزشکی قانونی اعلام میکند. (169857)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۱:۲۶
رانندگی ایرانی، یعنی «چپاندن خودرو یا موتور در اولین فضایی که خالی می‌شود»؛ یعنی «رفتن از هر راه ممکن نه از راه تعیین شده»... (169859)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۱:۲۹
جنگ اعلام نشده در جاده ها و خیابانهای ایران ؟ دنبال دشمن نگردید . دشمن
مردم همین جاست بدون جنگ میکشد و مسئوولین هیچ برنامه ای ندارند (169861)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۱:۴۹
ما ایرانیان فرهنگ رانندگی کردن رو نداریم. همون بهتر که مثل قدیما با اسب و شتر و الاغ و ... سفر کنیم. (169877)
۱۳۹۲/۰۸/۲۵ ۱۳:۱۷
اگر وسایل نقلیه ایمن باشند و استاندار داشته باشند با کوچکترین خطای راننده ، مرگ یا صدمات شدید اتفاق نمی افتد. لطفا به تصادم علی دایی دقت کنید. (169929)