به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۲۵۰۷۱

تلفات 19 هزار نفری تصادفات در سال جاری

گروه حوادث:​ رییس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای میزان تلفات تصادفات در جاده‌های برون‌شهری و درون‌شهری در سال جاری حدود 18 تا 19 نفر باشد.
تلفات 19 هزار نفری تصادفات در سال جاری
داوود کشاورزیان اظهار کرد: یکی از راهداران آذربایجان شرقی حین انجام خدمت به دره سقوط کرده و جان خود را از دست داده که به خانواده ایشان تسلیت می‌گویم و برای آن مرحوم علو درجات را مسئلت دارم. وی با بیان این‌که بیش از 200 هزار کیلومتر راه اعم از راه‌های روستایی، برون‌شهری و بزرگراه در کشور داریم که توسط شرکت‌های مربوطه نگهداری می‌شوند، گفت: همه کسانی که با موضوع راهداری آشنا هستند به موضوع واقفند که برای نگهداری مطلوب راه‌ها رقمی حدود چهار درصد ارزش آنها باید هزینه شود که حدود 5000 میلیارد تومان برآورد می‌شود. کشاورزیان با بیان این‌که در سال‌های قبل علی‌رغم تورم، اعتباری که در بخش راهداری داشتیم قابل قبول نبود، افزود: تلاش‌هایی که در این مدت انجام شد بدون نتیجه نبود و توانستیم برای سال 93 افزایش قابل توجهی در اعتبارات سازمان برای بخش راهداری داشته باشیم که امیدواریم از مساعدت نمایندگان مجلس بتوانیم اعتبارات بیشتری برای نگهداری راهها دریافت کنیم.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای با بیان این‌که در هشت سال گذشته میزان تلفات جاده‌ای علی‌رغم افزایش خودرو کاهش یافته است، گفت: انتظار مردم از ما این است که بتوانیم ایمنی را افزایش و تلفات را کاهش دهیم و به جایگاهی برسیم که در شأن مردم است و بدون تردید برای رسیدن به این هدف کارهای زیادی به لحاظ فرهنگی باید انجام شود و انتظارمان این است که انجمن‌هایی که در این زمینه فعال هستند بیشتر فعالیت کنند و در جهت ارتقای فرهنگ ایمنی با ما بیشتر همکاری کنند. وی با بیان این‌که در فرصت‌های آتی نشست‌هایی را با شرکت‌هایی که در زمینه‌ی اتوبوس‌ها فعالیت می‌کنند خواهیم داشت، اظهار کرد: انتظارمان این است که شرکت‌ها برنامه‌ای در رابطه با افزایش ایمنی وسائل نقلیه خود داشته باشند و نسبت به رعایت موارد ایمنی دقت بیشتری به خرج دهند چون از کسی نمی‌پذیریم که اتوبوسی در اتوبان قم و در حال تردد ناگهان دچار دو پوسته‌ شدن لاستیک و منجر به انحراف اتوبوس شود.
مرجع : ايسنا