به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۸:۰۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۲۵۲۲۴
اعدام چهار تن از چهره های اصلی رژیم کره شمالی

اعدام‌ها به «شوهرعمه» خلاصه نشده‌است

گروه بين‌الملل: از کره شمالی خبر می‌رسد پس از اعدام «جونگ سونگ تک» شوهر عمه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، تمام سوابق او در تاریخ معاصر این کشور به سرعت حذف شده چنانکه نامی از او دیگر در هیچ کجا باقی نمانده است!
اعدام‌ها به «شوهرعمه» خلاصه نشده‌است
به گزارش خبرآنلاین، سونگ تک را عده‌ای حاکم اصلی کره شمالی پس از به قدرت رسیدن « کی جونگ» در 28سالگی می‌دانستند. اوژنرالی کار کشته و با نفوذ در ارتش و نیز حزب کمونیست و در عین حال اصلی ترین چهره اقتصادی این کشور بود. تنها راه ارتباطی «پیونگ یانگ» با جهان خارج در تمام سالهای گذشته «پکن» بوده است. چین یگانه متحد این کشور به شمار می‌رود و بنابراین مذاکرات مداوم با چین برای کره شمالی روز‌نه‌ای حیاتی و بسیار حساس است.

سونگ تک سالها مسؤولیت این مذاکرات را برعهده داشت. در تشییع جنازه رهبر پیشین کره شمالی، «کیم جونگ ایل»، او از اصلی ترین چهره‌های حاضر در کنار رهبر جدید و جوان این کشور بود. بعدها نیز او همه جا دیده می‌شد و همیشه همراه کیم جونگ اون بود، تا حدی که بسیاری وی را قدرت پشت پرده کره شمالی می‌دانستند. دو سال گذشته و پس از به قدرت رسیدن کوچکترین فرزندکیم جونگ ایل، کره شمالی حوادث و کشمکشهای بسیاری را تجربه کرده است. سال قبل آنها تا آستانه ورود به جنگ با همسایه جنوبی خود پیش رفتند.

در همین حال تصفیه‌های سنگین داخلی نیز ادامه داشته است. تا امروز حداقل چهار تن از چهره‌های اصلی و پرنفوذ در دوران رهبر پیشین به جوخه اعدام سپرده شده‌اند. اتهام تمام آنها «خیانت به کشور» عنوان شده است. جز چین که اعدام « سونگ تک» را «یک مسأله داخلی» اعلام کرده و روسیه که در قبال آن سکوت اختیار کرده است، دیگر همسایگان کره شمالی، یعنی کره جنوبی و ژاپن به شدت از این اقدام هراسان شده‌اند آمریکا این اقدام را یک عمل باور نکردنی و خشن خوانده و به شدت نسبت به آن هشدار داده است.

در کره جنوبی زنگ خطر به صدا درآمده و رئیس جمهور خانم «پارک گن هیه» پیش بینی کرده است روابط ناپایدار دو کره در پی این اقدام بدتر خواهد شد. ژاپنی‌ها نیز اعلام کرده‌اند؛ «به دقت آخرین وضعیت را زیر نظر دارند.» همه تحلیلگران برآن هستند که این اعدامها تداوم خواهد داشت. تکرار این نوع از ارعاب از یک سو می‌تواند بر شمار ناراضیان رهبر جوان حتی در سطوح بالای حزب افزوده و باعث گرایش پنهانی مقامهای ارشد کشور به ممالک رقیب شود.

اتفاقی که در صورت نهادینه شدن می‌تواند برای نخستین بار به برخی شورشهای مدنی و یا کودتا منجر شود. از سوی دیگر اگر کیم جونگ اون بتواند از بی‌اعتمادی دیگر مقامها در پی این اعدامها نسبت به خود بکاهد و باقیمانده چهره‌های پرنفوذ حزب را با خود همراه سازد، قادر خواهد بود تا چندین دهه بی هیچ دغدغه‌‌ای به حاکمیت بلامنازع خود ادامه دهد. اما به نظر می‌رسد تداوم بی تجربگی او در روابط سیاسی و اداره کشور و برخورد آهنین بامقامهای ارشد حزب حاکم عواقب ناگواری برایش به دنبال داشته باشد.

توابین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۴:۰۷
ایکاش کشور ما هم مثل اونها اقتدار داشت و همین کار رو با سران فتنه میکرد ولی امان از رافت نظام (189806)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۱:۴۱
خوب میشی گلم...فقط داروهاتو باید سر وقتش بخوری (190103)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۲:۵۶
حرف نزنی نمیگن لالی !!! (190140)
مهدی
United States
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۳:۱۹
این رافت با این کاراش مارو کشته پایان رافت (190157)
محمود دزفولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۳:۵۶
خجالت بکش به این میگن اقتدار که یک جوون برا محکم کردن پایه حکومت مستبدانه اش بیاد و در یک دادگاه تشرفاتی یه نفر از رقیبانش رو مثل پادشاهان قدیم ایران که شاهزاده ها را کور و یا می کشتند بکنه.به این میگن اقتدار؟اقتدار به آلمانی میگن که اینقدر اقتصادش رو تو دنیا بالا برد که 5 قدرت دنیا مجبور شدند اونو بعنوان یه عضو از خود قبول کنند آره انرژی اتمی اقتدار میاره مثل پاکستانی که امریکا تو اون جولان می ده اقتدار به کره شمالی میگن که یادمون نرفته چند ملیون نفر از ملتش تو قحطی مردند و یا الان که از گوشت سگ و گربه استفاده می کنند. (190187)
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۵:۰۵
ادم یاد کتاب 1984 جورج اورول میفته (189881)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۵:۲۳
خدایا مار را هم صف کره شمالی و چین و کمونیست ها قرار نده (آمین) (189898)
نکته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۱:۰۶
چرا اشتباه دعا میکنی؟ باید دعا کنی از این صف خارج بشیم (190080)