به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۱:۵۹
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۲۵۲۸۰

سخنگوي کاخ سفید: اگر کنگره، تحریم‌هاي تازه علیه ایران وضع کند، اوباما همه آنها را وتو می‌کند

گروه بين‌الملل: در حاليكه ۲۶ سناتور آمریکایی طرحی را برای تحریم بیشتر صنعت نفت ایران آماده کرده‌اند، سخنگوی کاخ سفید گفت: باراک اوباما تحریم ایران در کنگره را در صورت تصویب وتو خواهد کرد.
سخنگوي کاخ سفید: اگر کنگره، تحریم‌هاي تازه علیه ایران وضع کند، اوباما همه آنها را وتو می‌کند
جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، به خبرنگاران گفت که اگر سنا تحریم‌های جدیدی علیه ایران به تصویب برساند، باراک اوباما، رئیس‌جمهور، مصوبه سنا را "وتو" خواهد کرد. او یادآور شد که دولت آمریکا بارها به کنگره گفته است که مقطع کنونی وقت مناسبی برای وضع تحریم‌های جدید نیست. او تصریح کرد در صورتی که گفت‌وگوی قدرت‌های جهانی با ایران به شکست بیانجامد، غرب می‌تواند بی‌درنگ تحریم‌های تازه‌ای علیه این کشور وضع کند.

جی کارنی این سخنان را در واکنش به اقدام اخیر ۲۶ سناتور از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه اظهار داشت. آنها قصد دارند با ارائه لایحه‌ای به مجلس سنا، تحریم‌های شدیدی را علیه صنعت نفت ایران و همچنین صنایع مهندسی، کانی و ساختمانی این کشور اعمال کنند. آنها تأکید دارند که این لایحه تنها زمانی به مرحله عمل در می‌آید که ایران از توافقات اخیر در ژنو سرپیچی کند، یا این که مذاکرات کنونی به نتیجه نرسد. رابرت منندز، رئيس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا، چارلز شامر، مقام سوم نمایندگان دموکرات در سنا و مارک کرک، سناتور جمهوری‌خواه، به همراه ۲۳ سناتور دیگر، امضاکنندگان طرح یادشده هستند. این سناتورها هنگام طرح لایحه در سنا گفتند که فشار تحریم‌های کنونی ایران را به میز مذاکره کشانده است؛ با تهدید این کشور با تحریم‌های شدیدتر، می‌توان ایران را واداشت که با صداقت به همکاری با جامعه جهانی روی آورد.

احتمال می‌رود که لایحه مزبور چند هفته دیگر برای رأی‌گیری به سنا ارائه شود، اما به نظر کارشناسان احتمال تصویب شدن آن بسیار ضعیف است، زیرا مقاومت در برابر آن، حتی در مجلس سنا که صد عضو دارد، زیاد است. سخنگوی "کاخ سفید" تصریح کرد: «ما فکر نمی‌کنیم که این اقدام ضروری باشد، ما فکر نمی‌کنیم که لایحه به رأی گذاشته شود و چنانچه به رأی گذاشته شد، پرزیدنت اوباما آن را وتو خواهد کرد.»

دولت اوباما و برخی از نمایندگان کنگره مخالفت خود را با اعمال تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند. به نظر دولت ایالات متحده در شرایط کنونی هر اقدام خصمانه‌ای علیه ایران، به فضای گفت‌وگوی قدرت‌های جهانی (گروه موسوم به (۱+ ۵) با این کشور آسیب می‌زند. به نظر کاخ سفید، تهدید ایران با تحریم‌های تازه می‌تواند موضع گروه مذاکره‌کننده‌ی ایرانی را تضعیف کند یا به ایران برای ترک میز مذاکره بهانه بدهد.

ده نفر از نمایندگان بانفوذ حزب دموکرات، که همگی رؤسای کمیته‌های سنا هستند، مخالفت شدید خود را با هرگونه تصمیمی مبنی بر وضع تحریم تازه علیه ایران اعلام کردند و گفتند که از آن جلوگیری خواهند کرد. آنها گفته‌اند که با سیاست کنونی "کاخ سفید" موافق هستند مبنی بر این که باید برای مناقشه هسته‌ای ایران "فرصتی به یک راه حل دیپلماتیک" داده شود. ظریف، وزیر امور خارجه ایران، گفته است که اگر کنگره آمریکا تحریم‌های تازه‌ای علیه کشورش وضع کند، این اقدام به معنای نابودی توافقی است که در ۲۴ نوامبر میان ایران و قدرت‌های جهانی در ژنو به دست آمد.

احتمال تصویب تحریم‌های جدید توسط کنگره در حالی مطرح می‌شود که برخی از دولتمردان ایران بر ادامه و حتی افزایش غنی‌سازی اورانیوم و همچنین تداوم فعالیت ‌تمام تأسیسات هسته‌ای سخن می‌گویند. با وجود این اختلاف نظرها، ایران و کشورهای ۱ + ۵ مذاکرات خود درباره برنامه هسته‌ای ایران را در سطح کارشناسی در ژنو از سر گرفتند. این دور مذاکرات برای روشن شدن روندهای اجرایی محدودیت برنامه هسته‌‎ای ایران و رفع بخش‌هایی از تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران است.

گفتگوهای ایران و قدرت‌های جهانی درباره شیوه‌های اجرایی توافق ژنو، پس از قرار گرفتن ۱۹ شرکت جدید در فهرست ‌تحریم‌های آمریکا متوقف شده بود. به نظر کارشناسان رسیدن به توافقی جامع با ایران "بسیار دشوار" خواهد بود. در ۲۴ نوامبر گذشته مذاکرات ده ساله‌ی ایران با شش قدرت بزرگ، موسوم به گروه ۱+ ۵ به توافقی انجامید که طبق آن، به ازای سبک شدن تحریم‌های بین‌المللی، جمهوری اسلامی برنامه هسته‌ای خود را به طور کامل زیر کنترل جامعه جهانی قرار می‌دهد.

در همین هفته ۲۸ وزیر خارجه کشورهای اتحادیه اروپا هم در بروکسل گرد هم آمدند و خواستار اجرای فوری توافقنامه ژنو شدند. این ۲۸ وزیر خارجه در نشست شورای اتحادیه اروپا که عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در این اتحادیه است، گفتند که به توصیه کاترین اشتون، در صورت تایید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تحریم‌های توافق شده اتحادیه فورا تعلیق می‌شود.

۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۲:۰۳
تو توئیتر وزارت خارجه آمریکا نوشته وقتی ما به توافقنامه پایبند نباشیم چطور انتظار خواهیم داشت دیگران باشن
کاش این توافق 4 سال زودتر انجام میشد (190234)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۳:۳۵
مرسی باراک (190259)
مرسی روحانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۴:۴۸
همینه که میگن ایرانی ها جوگیرند یه بار به مسی فحش میدیم یه بار به باراک مرگ می گیم یه بار جان مرسی خاتمی و عارف و روحانی فقط همین (190276)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۵:۰۲
روحانی سپاسگزاریم که با دیپلماسیت نتنها دنیایی رو که علیه ما متحد شده بود رو عوض کردی بلکه کاری کردی که دولت آمریکا هم علیه تحریمها موضع بگیره...
درود بر تو به این میگن سیاستمدار نه اونایی که..... (190279)
فاز 3
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۸:۱۶
الان دقیقا به خاطر چی از اوباما متشکری؟؟؟؟
شما وقتی به رانندگان تاکسی توهین میشه که از چیزی که سر در نمیارید اظهار نظر نکنید میگید حق بوده ولی خودتون که نمیدونید کیک زرده با کیک یزدی فرقش چیه راجعش نظر میدید !!!
اولا ایران اگر میخواست هم نمیتونست به سمت بمب بره تا 20 سال دیگه و شما تمام تحریم ها رو میندازید گردن ایران ؟؟؟؟
غیر قانونی ما رو تحریم کردن از روز روشن تره ، اونا از این میترسن که فردا همه کشورها بگن ما هم میخوایم مستقل بشم و قدرتمند مثل ایران ، اونوقت دیگه ابر قدرت معنی نداره و نمیتونن کشورها رو استعمار بکنن
عزیز سیاستهای اونها مثل ایران نیست و این کارهاشون فقط به دلیل جلب افکار عمومیه و کسانی هستش که مث تو سرشون رو کردن تو خاک

به خدا غیرت یه سری از شما خوانندگان این سایت مثال زدنیه و آدم به راحتی میفهمه که چطور انگلیس ستارخان و باقرخان و میرزا کوچک خان و امیرکبیرو .... رو بدست خود ایرانی ها از پا درآورد
مغز جان تو زمان خودشون هم به اونها میگفتن جنگ طلب میگفتن تندرو و ... (190346)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۹:۲۶
بر چه مبنایی میگی ایران قدرتمنده؟
فرق کله شق با قدرت فرق داره
آمریکا تو بسیاری از زمینه ها ابر قدرته جنبه نظامیش یکیشه،بهترین گوشی دنیا ساخت کدوم کشوره؟
بهترین رشد علمی ماله کدوم کشوره؟
من نمیخوام مثال بزنم
ما ادای مستقل بودن رو درمیاریم،چرا؟
چون وقتی نفت ما تحریم میشه اقتصادمون میخوابه،دوستان فک میکنن انرژی هسته ای بومی شده یعنی هرچی توش هست رو ماداریم با این توافق میدیم
ایران فقط تکنولوژی غنی سازی داره،شما میدونید اورانیوم غنی شده چقد خطرناکه؟چه هزینه ی هنگفتی نگهداری این مواد داره؟
ساده ترین استفاده انرژی هسته ای نیروگاه برقه؟
جناب فاز 3 چند ساله میگن نیروگاه بوشهر امروز فردا افتتاح میشه؟
ایران قدرتمنده که وقتی صنعت خودروسازیش تحریم میشه لوازم پراید رو هم نمیتونه تولید کنه؟
12 سال 206 تولید کردیم برید به آمار رجوع کنید ببینید سال گذشته چند تا از این خودرو تولید شده
ایران کشور مهم و استراتژیکیه اما مستقل نیست
اگه به ایران گندم نفروشن مردم میریزن خیابون
معنی مستقل در تمام ابعاد باید عینیت پیدا کنه نه اینکه تنها در سیاست (190373)
فاز 3
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۲۳:۰۵
درسته آمریکا ده ها برابر ما قدرتمنده ولی آمریکا از این روحیه پیشرفت و استقلال طلبی در کشورها هراس داره ، شما نگاه کن کل اروپا و آمریکا با هم متحد هستند // آمریکا با تفرقه انداختن در منطقه مانع از هم پیمان شدن کشورهای مسلمان شده // شما فرض کن تمام کشورهای مسلمان با هم متحد بشن و روحیه آمریکا ستیزی بیشتر ار زوحیه جنگ شیعه و سنی بشه
به نظرت اونوقت میتونن این کشورها رو تحریم کنن، یا این کشورهای مسلمان هستند که میتونن اونها رو تحریم نفتی و حتی اقتصادی بکنن؟؟؟
ایران داره به سمت قدرتمندی و استقلال پیش میره و تا ایده آل فاصله زیادی داره چه شما قبول بکنید چه نکنید میبینید که از کشورهای منطقه بسیار اقتصاد مستقل تر و صنعت مستقل تری داره و پیشرفته تر هست// اگر آمریکا تحریمهایی که بر ضد ایران انجام داده بر ضد هرکدوم از این کشورهای منطقه انجام میداد مطمئن باش حکومتشون بیش از چند هفته دوام نمیاورد // شما مراحل انتقال قدرت رو تو کشورهای بغل نگاه کن بعد تو ایران ببین چقدر ساده قدرت بین اصولگرا و اصلاح طلب جا به جا میشه //جالبه اونها همشون با آمریکا و اسرائیل به ظاهر بشر دوست و صلح طلب رابطه دارن// شما ببین توی منطقه ایران تا پارسال اول بود از لحاظ تولید علم و امسال دوم //
بعدش شما از کجا انقدر اطلاعات دقیق داری از فناوری هسته ایران ؟؟؟ دوما هنوز که هنوزه انرزی هسته ای پاکترین و به صرفه ترین انرزیه ، شما نگران زباله هاش نباش و کار رو به کاردان بسپار //آمریکا و ژاپن با اون همه پیشرفت هم و اینکه این همه انسانهاشون به دلیل استفاده از انرژی هسته ای مریض شدن ولی هنوز بیشترین استفاده کننده هاش هستن // ژاپن واسه نیروگههای با استحکام و تکنولوژی بالاتر برنامه ریزی میکنه و هیچوقت این انرژی رو کنار نمیزاره // آمریکا در جریان آزمایشهای اتمی جنگ سرد میلیونها نفر ازمردم خود آمریکا رو به بیماریهای رادیو اکتیو دچار کرد ولی قدرت رسانه ایشون بیشترین خطر انرزی هسته ایر رو ایران میدونن // جالبه هرسال بطور میانگین 10 آزمایش هسته ای بمب هیدروژنی دارن که 1000 برابر بمب هیروشیماست // (190406)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۲۳:۱۸
اگر ایران پیشرفته تر از کشورهای منطقه خاورمیانه است پس چرا نمی تواند در میادین مشترک نفتی از یک جزیره کوچک(قطر)بیشتر نفت استخراج کند و ثروت ملت ایران در حال غارت شدن است.
حرفهای شما بیشتر داستان سرایی و توهماتی است که بخصوص در صداوسیما می شنویم. (190408)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۲۳:۵۳
ایران در تولید علم اوله در منطقه در بکارگیری علم چندمه؟
تمام کشورهای منطقه با توطئه آمریکا وضعشون اینطوری شده؟سخنان جان کری با مسئولان عربستان رو یکبار بخونید ببینید مشکل رو آمریکا بوجود آورده یا خود مسلمونا
وقتی کشورهای مسلمان به ابتدایی ترین اصل اسلام که همون برادریه پشت کردن تقصیر آمریکاس؟طالبان و القائده و گروه های ترروریستی زاده تفکر تفرقه افکن آمریکاس یا حاصل افراطی گری دینی؟
بله آمریکا بدش نمیاد رقیبی براش پیدا بشه،هر کشوری هم جای آمریکا بود باز این سیاست آمریکا رو دنبال میکرد یک امر طبیعیه اما همین آمریکا کمک های میلیارد دلاریش به امنیت افغانستان چه توجیهی داره؟
من اطلاع از ریز کارهای ایران در مورد انرژی هسته ای ندارم اما بخوبی از انرژی هسته ای باخبرم
پدر من قبل از انقلاب در نیروگاه اتمی بوشهر کار میکرد،بسیاری از کارها توسط شرکت زیمنس انجام شده بود که با انقلاب و شرایط اون موقع تعطیل شد،حتی در روزنامه جمهوری اسلامی اوایل انقلاب اعلام کردن نیروگاههای هسته ای بزرگترین خیانت در حق مردم ایران بوده،در دهه 70 ایران با روسیه همکاریشو شروع کرد اما بصورت مستمر با بدقولی روس ها مواجه شد،فناوری که در سال 57 زیمنس بکار برده بود دیگه در سال 70 نمیتونست دوباره مرود استفاده قرار بگیره،علتشم پیشرفت تکنولوژی بود،حالا بعد گذشت چندین سال هنوز نیروگاه بوشهر بهره برداری نشده،شما در مورد انرژی هسته ای ایران رو با ژاپن مقایسه نکن،زلزله ای که تو ژاپن میاد کشته هاش انگشت شماره چون اساس بر علم گذاشته شده نه پارتی
من مطمئنم که ایران همه انرژی هسته ای رو نداره چون دانش مهندسی در سلطه کشورهای غربیه،یک نگاه ساده به صنعت اینو روشن میکنه،من در رشته ای که تحصیل کردم به شما میگم تمام کتاب های مرجع استفاده شده برای رشته من همگی بلا استثنا دانشمندان آمریکایی نویسندشون هستن
دیگه مثال واضحتر اینکه ما یک نومنه خودکار با کیفیت تولید داخل نداریم
بله ایران صنعت داره اما به هیچ وجه تو دیای امروزی نمیتونه از هر لحاظ مستقل باشه انرژی هسته ای هم یکی از اون موارده (190414)
دقیق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۳:۴۶
البته این به خاطر بی اعتمادیه دو طرفه که طی این سالها به وجود اومده اما از طرف ما بیشتره.... (190263)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۴:۰۲
عنایت رهبر انقلاب با طرح نرمش قهرمانانه راه گشای تیم مذاکره کننده و در نهایت امضای توافقنامه شد.
توافقنامه ای که مورد رضایت ایشان قرار گرفته و آن را موفقیت دانسته اند.
در واقع روحانی و ظریف به گفته های رهبری عمل کردند و توافقنامه را امضا کردند. (190268)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۲۳:۴۵
این چه حرفیه . رهبر اصلا با این رویه موافق نبود و از سخنرانی های قبل از انتخابات
ایشون معلومه .صندوق رای بیت 80 درصد به نفع جلیلی بود .جو نده (190413)
معین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۴:۱۳
سلام بهار چرا این خبر رو نزاشتی ؟
برخورد بی‌ادبانه نماینده زن پارلمان اروپا با آیت‌الله هاشمی
لینکشم میخوای بدم بهت فیلمش هم هست
چرا به هاشمی بی احترامی کردن و تو چیزی ننوشتی از این عادتها نداشتی
چی شده (190270)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۷:۳۱
خوب کاری کرده (190328)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۲۳:۲۴
به این میگن فیلترینگ (190410)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۲:۰۵
بنده ی خدا شریعتمداری! تیترهای دو ماه آینده اش از بین رفت! (190236)
سینانسی
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۲:۵۲
دلت به حال اون نسوزه...
همچین میره میگرده یه نقطه ای مبهم پیدا میکنه و آنچان بزرگ و سیاه نمایی میکنه که همه چیزو بزنه بر.....ه توش !!! (190249)
یه ایرونی منقد از بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۲:۲۷
با تشکر از تیم مذاکره کننده که خواهان واقعی صلح و دوستی بودن :
من که امیدی به مذاکرات ندارم
شما بهاری ها که فقط تقصیر رو میندازین گردن افراطیون داخلی ولی اونها به جز حرف کاری نکردن و چیزهایی که باید انجام میشد طبق توافقنامه شده
بازدید ها انجام شده // چرخه هایی که باید متوقف میشد شده // فیلم ها و نقشه ها در اختیار آژانس قرار گرفته

حالا هم که خود سنا یک سری تحریم تصویب کرده
آمریکا داره تو دنیا خودش رو صلح طلب نشون میده و میخواد نقض توافقنامه رو برگردن ایران بندازه و تو حرف میگه تحریم ها لغو میشه ولی عملش چیز دیگه ای رو نشون میده بهار هم نقض های عملی رو نمیگه بلکه حرفهای باد هوای اونها رو منعکس میکنه !!!
حرف واسه من نون و آب نمیشه مرد هستن همون پولهای بلوکه شده رو چرا آزاد نمیکنن؟؟؟؟
مذاکرات هر بدی که داشت این خوبی رو واسه من نوعی داشت که واقعا فهمیدم اروپا و آمریکا شاید در ظاهر خوی استکباریشون کم شده باشه ولی همچنان خواهان عقب مونده بودن کشورها و استعمار هستند. (190240)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۴:۱۵
چطور میگید چرخه ها متوقف شده؟ هنوز دارن بر سر ساز و کار اجرایی کردن برنامه اقدام مشترک مذاکره میکنن. بازدید ها هم برنامه ای بوده که ایران با آژانس داشته و ربطی به برنامه اقدام مشترک نداره. (190271)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۷:۵۵
حالا به قول شما چرخه متوقف نشده ولی بازرسان نوبت اول رو اومدن

نقشه ها و فیلمها هم مقداری در اختیارشون گذاشته شده (190335)
آنتی دجال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۸:۲۲
مطمئن باش از طرف ایران شاید حرف زیاد زده بشه ولی همه دوست دارن تحریم ها برداشته بشه حتی تندروها به قول شما و مشکلی در بازدید و اطلاعات دادن و کلا پایبندی های ایران وجود نخواهد داشت

ولی غرب نیازی به این نداره که تحریم ایران برداشته بشه و مشکل همین جاست

مخصوصا اگر بفهمن تکنولوژی ما در حد بمب اتمی تا سالهای دیگه نیست اونقدر صبر میکنن تا سر بزنگاه با ایران کنار بیان و تا آخرین زورشون برای تغییر حکومت در ایران رو میزنن
مطمئن باش اونها دبه در خواهند آورد همونطوری که در دوره اصلاحات ایران هنوز غنی سازی رو شروع نکرده بود خودشون دستگاههایی به ایران دادن که اثرات غنی سازی 64 درصد رو داشت و با همین مواد بر روی دستگاهها ایران رو به نقض تعهد نامه های اون زمان محکوم کردن
رسانه های دنیا هم که دستشونه هرچی بگن همه باور میکنن (190350)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۲۳:۰۸
چرخه تولید متوقف شده عزیزم و قراره دیگه 20% تولید نشه
این رو دکتر صالحی گفتن
چرخه انهدام و تبدیل سوخت 20% شروع نشده (190407)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۷:۱۵
ایرونی بدم میاد ازین کلمات لوس (190323)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۲:۵۲
یعنی از این واضحتر نمیشه از توافقنامه دفاع کرد حالا ببینید اخبار چی میگه
یعنی یه عده جمع شدن اونجا اصلاً نه با اخلاق کار دارن نه میدونن شعور مخاطب یعنی چی،اونروز برگشته از تولید پراید حمایت میکنه
کلاً جامعه به کدوم طرف بره مثلاً مهندس ضرغامی که اسم مهندس هارو هم خراب کرده 180 درجه مخالف اون مسیر خواهد رفت (190248)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۳:۵۲
میترسم از روزی که اوباما دیگه رئیس جمهور نباشه (190265)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۷:۱۴
نترس بعد از ریاستش نه سایتش فیلتر میشه نه بچه شو زندان میکنن نه خودشو حصر میکنن نه منوع الخروجش میکنن نه ... از بس زیاده حال ندارم باقیشو بنویسم (190321)
مهدي1313
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۴:۳۷
خيلي عجيبه.جبهه پايداري توي مجلس سناآمريكاهم شعبه داره!!!جل الخالق (190274)
ماریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۵:۱۲
اینها همه اش قسمتی از سیاست هویج وچماق غرب است.فعلا هویج رانشان میدهند.... (190283)
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۶:۰۲
بازی پلیس خوب وپلیس بد که بین کنگره واوباما ویا اسرائیل وامریکا یا امریکا وفرانسه وعربستان اجرا میشه برای فریب و فقط برای نابود کردن عزت ماست . . . (190296)
فرزند کوروش
Romania
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۸:۰۲
از بهار سپاس گزاریم که خبر رو بدون هیچ گونه سانسوری منتشر می کنه دوستان فردا شب 20:30 رو ببینن که چطور تقصیر ها رو به گردن کل جامعه آمریکا می اندازه بعید می دونم از وتو باراک اوباما حرفی زده بشه چون 20:30 همیشه دروغه دروغ (190340)
خشی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۲۱:۲۰
به این سخن توجه کنید:پرزیدند اوباما آن را وتو خواهد کرد"این یعنی قدرت رای ملت این یعنی قدرت رییس جمهور واقعا آدم لذت میبره (190390)