به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۰۱:۱۵
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب : ۲۵۷۷۳

آش شور شد؛ صداي اصولگرايان هم درآمد!

گروه سياسي: 12 نفر از نمایندگان اصولگراي مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه ای سرگشاده به رؤسای قوای مجریه، مقننه و قضائیه خواستار برخورد قاطع با فساد اقتصادی و پیگیری قاطعانه پرونده بابک زنجانی شدند. متن کامل این نامه سرگشاده بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
برادران ارجمند سران محترم سه قوه
حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر روحانی
آیت الله آقای آملی لاریجانی
آقای دکتر علی لاریجانی

سال ها مماشات با فساد مالی، متاسفانه امروز کشور را به فساد سیستمی رسانده است. ویژگی این مرحله از فساد آن است که دستگاه ها و نهادهای مسئول مبارزه با فساد، خود گرفتار مراتبی از فساد مي‌شوند. فساد مالی مزمن، به فساد سیاسی و جرائم یقه سفیدها دامن زده است. بدین معنا که سوءاستفاده از قدرت عمومی برای مقاصد شخصی، تباری و گروهی گسترش یافته و به رشد شگفت آور زراندوزان بی آزرمی منجرشده است که به عنوان مجرمان یقه سفید خریدار کالای سیاه از فروشندگان تکیه زده بر مصادر دولتی و حکومتی هستند. این عناصر مشئوم که مرتبا تکثیر مي‌شوند، در زمان‌هاي نسبتا کوتاه به ثروت‌هاي افسانه ای دست مي‌یازند. این پدیده بدون همکاری دو طرف میز و در بستری از ساختارهای مستعد، قوانین و مقررات ناشفاف، سیاست‌هاي نامناسب و محدودیت‌هاي بی وجه رسانه ای، ممکن نیست.

یک مصداق که این روزها رنج مردم شریف را دوچندان کرده است، "بابک زنجانی" است. بابک زنجانی 43 ساله که راست و دروغ، آغاز کار خود را به یکی از مقامات جمهوری اسلامی که به رحمت خدا پیوسته است، منتسب مي‌کند، امروز به عنوان ثروتمندی همه فن حریف در صحنه‌هاي مختلف در جولان است و با تکبر و تبختر همه چیز را "خریدنی" نشان مي‌دهد. این نمونه ای از پدیده شگفت آوری است که تمامی نظام را به فساد متهم مي‌کند و عجیب این است که رسانه ملی نیز خواسته یا ناخواسته با نحوه برخوردش با این زرسالار، به "آدم شویی" مشغول است.

بزرگواران!
الان هرسه قوه نزد کثیری از مردم متهمند. تعجبی ندارد؛ زیرا وقتی این فرد به تصریح مکاتبات نظارت بانک مرکزی با مدارک سجلی مجعول در بانک‌هاي مختلف حساب باز کرده ولی نه تنها مانعی نمی بیند، بلکه از آنها تسهیلات مي‌گیرد؛ هنگامی که وزارت اطلاعات و نهادهای اطلاعاتی دیگر به پشتیبانی از زنجانی متهم مي‌شوند ولی به جای توضیح به مردم سکوت مي‌کنند؛ وقتی با داشتن پرونده‌هاي متعدد قضایی که لااقل در دو مورد به محکومیت منتهی شده ولی حکم حبس اجرا نمی شود؛ هنگامی که چنین عنصری، امین وزارت نفت شناخته شده و پول نفت فروخته شده را برای مدت ها پس نمی دهد و کسی هم با او کاری ندارد؛ وقتی آشکار مي‌شود که وی با مفسد دیگری که مدیرعاملی سازمان بزرگی را غصب کرده، برای معامله ای چهار میلیارد یورویی به شکل غیرقانونی تفاهم نامه امضا مي‌کند ولی صدایی از هیچ دادگاهی بلند نمی شود؛ هنگامی که رئیس کمیسیون اصل نود که به معرفی هیئت رئیسه و رأی مجلس برگزیده مي‌شود، چنان موضع مي‌گیرد که گویی در دفاع و تطهیر بابک زنجانی تلاش مي‌کند؛ و ... چرا متهم نشویم؟

بر اساس اطلاعات موثق موجود، دلایل کافی برای تعقیب این فرد به اتهام فساد و افساد در دست است، چرا شما مسئولان محترم سه قوه که به امر رهبری خبیر در این مبارزه مسئولیت دارید، تحرکِ درخور به خرج نمی دهید؟ تعلل در برخورد با جرثومه‌هاي فساد به شیوع ببشتر آن منجر مي‌شود. اگر در همان سال‌هاي اول دوره سازندگی که جرائم یقه سفیدها، با سوءاستفاده معدودی از سیاستمداران آغاز شده بود، به هشدارهای دلسوزان توجه مي‌شد، حالا به اینجا نمی رسیدیم که اعتماد مردم به نهادهای مسئول به حضیض برسد و افرادی با بی پروایی همه نظام و ارزش‌هاي آن را به سخره بگیرند.

ما از موضع خیرخواهی هشدار مي‌دهیم که عدم برخورد با این عناصر شوم همه تلاش‌هاي شما و مدیران و کارکنان پاکِ هر سه قوه را برای خدمت به مردم و اسلام و ایران، ابتر مي‌سازد و آبروی نظام جمهوری اسلامی را مشوه مي‌کند. همه مي‌دانیم شرط نخست پیشرفت و تأمین عدالت، به تأیید دین و علم، مبارزه با فسادی است که نه تنها رشد اقتصادی و عدالت اجتماعی را به شدت عقب مي‌راند؛ بلکه دین و اخلاق مردم را نیز برباد مي‌دهد. جا دارد دو نکته بدیهی را نیز ذکر کنیم: نخست آنکه این برخورد باید بدون تبعیض، سریع و قاطع صورت گیرد؛ دوم آنکه برای ریشه کن ساختن این بلیه باید برخورد قاطع اداری و قضایی، با اصلاح ساختارها و روش ها، حمایت بیشتر از رسانه‌هاي آزاد و اعمال سیاست‌هاي عاقلانه و سازگار با مبانی اعتقادی و اقتضائات ملی تکمیل گردد تا زمینه‌هاي پیدایش این پدیده نامبارک تنگ شود و مصادیق مشابه بیش از این تکثیر نگردد. آرزومند توفیق شما بزرگواران برای خدمت به ملت شریف ایران

۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۱۹:۰۸
من اسامی اینها رو درسایت فرارو دیدم یکیش الیاس نادران بود که خودش باید دردادگاه جوابگوی تهمت هایی که به اقای دکتر صالحی امیری زده رو بدهد
سالک نماینده اصفهان وذوالانوار که چندین بار از اعدام رهبران معترض در سال 88حرف زده اند
نباید گول این نامه ها رو بخوریم به فکر مجلس بعدی هستند (191585)
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۲۰:۴۹
چه منطق آبکی!!

چون قوه قضاییه به اتهامات نادران رسیدگی نکرده پس بی خیال

غارت بیت المال بشه؟؟؟!! (191636)
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۲۰:۵۳
مهم نیست چه کسانی گفتند مهم اینه که چی گفته اند

این نامه مورد تایید ملت ایران (مالباختگان) است (191641)
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۱۹:۱۸
حالا این 12 نفر چه کسانی هستند؟؟؟؟ (191592)
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۱۹:۲۳
چه جالب فقط بابك زنجاني!!!
پس مرتضوي چي؟
پس هدايا چي؟
پس بيمه ايران چي؟
كاملا معلوم است كه درد مردم دارند (191594)
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۲۳:۲۰
اونا مهم نيست ، زماني مهم مي شه كه خودشون توش نقش نداشته باشند. (191709)
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۱۹:۳۰
میدونم ثروت بابک مال خودش نیست واون فقط یک کارگزاراست!

این ثروت افسانه ایی متعلق به یک مافیای قدرت و ثروت است که

در پشت بابک قایم شده است!!

خیلی دوست دارم مشخص بشه کدوم مافیا وچه کسانی پشت

بابک و در واقع صاحب ثروت بابک هستند؟؟!! (191599)
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۱۹:۳۱
توی این نامه نکات خیلی مهمی به چشم می خوره

جای تقدیر داره (191600)
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۱۹:۴۰
فقط بابک زنجانی نیست،
حامیها و کسایی اونو به اینجا رسوندن قبل از خودش باید محاکمه بشن. (191606)
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۱۹:۴۲
نمیدونم این آقایون مجلسی 8 سال خواب بودن و دزدی ها و چپاولها رو نمیدیدن. (191608)
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۱۹:۴۷
حواسمون باشه گول این نامه هایی که کوثری احمد توکلی نادران سالک مینویسند زا نخوریم این افراد خودشون مداوم تهمت میزنند (191610)
مممممممممممممممممم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۲۱:۳۸
دوست عزیز هر کسی که از احمدی نژاد و افراطیها خودش رو جدا کنه دارای وجدان و روح پاکه پس در مورد توکلی که 8 ساله تنهایی در مجلس مقابل احمدی نژاد واستاده قضاوت اشتباه نکن (191655)
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۲۱:۴۲
از کارهای بابک وشاگردش ضراب تو کشور بغل دستمون

یک دولتی در حال سرنگونی است !

حالا چون نویسنده این نامه نماینده های خاصی بوده اند پس کل ماجرا دروغ است ؟؟

البته مطمئن هستم این 12 نفر نماینده برای احقاق حقوق از دست رفته ملت این نامه رو ننوشتند بلکه بیشتر برای باز گرداندن ابروی خودشان ودیگران این نامه را نوشتند!

به هر حال تمام بدبختیهای کشور ما زیر سر مافیاهای قدرت و ثروت است که پشت پرده دارند کشور رو می بلعند وملت رو به روز سیاه نشانده اند! (191656)
قربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۲۰:۳۶
برادران اصولگرا خسته نباشند...کمی صبر می کردید .زود نیست؟!! (191627)
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۲۰:۵۱
نمی خواهم از این 12 نفر دفاع کنم

اما وقتی مسولین به وظیفه ذاتی وقانونی خودشان عمل نمی کنند

یه عده ایی که اجازه صحبت کردن دارند

از مسولین التماس کردند که به وظیفه شون عمل کنند!! (191639)
علی
United States
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۲۱:۰۶
اصولگرا نه افراطییون (191646)
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۲۱:۰۶
گول این نامه ها را نخوریم (191647)
عاشق ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۲۱:۳۸
این افراد شاید بخوان بعضی چیزارو بپوشنن مثل هدایای که خودشون گرفتنو غیره رو اما بابک زنجانی مثل بقیه ادما که اگر این فرصت هارو داشتن استفاده میکردن بوده باید بازخواست مالش بشه ام بعضی افراد که رانت دادن که دولت قبل و اصول گرایان پاک دست هم دستشون گیره گویا این افراد میخوان سر نخو ازبین ببرن تا کسی دستش به کلاف سردرگم نرسه!!!!!! (191654)
وحید
United States
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۲۲:۱۷
به به چه جالب. همه این ها که گفتن هم به دکتر روحانی مربوطه چون 4 ماهه رییس جمهور شده!!!!!!!!؟
بعدشم شما نماینده ها که الان هی زرت زرت دنبال مچ گیری و استیضاح از وزرای این دولتید، چرا دوره ی قبل ک این آقای زنج... دلال نفت بود صداتون در نیومد، و وزیر پیشین نفت رو استیضاح نکردید!؟ بـــــــــگم چرا ...!؟
به نظر من در که هیچ شغلی بهتر از نماینده مجلس بودن نیست، چون فقط بقیه ی مسولین رو ملزم میکنی به انجام دادن کاری و خودتم هیچ کاری نمیکنی!!!
لطفا نظرم رو کامل بذارید. (191682)
احمداحمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۲۲:۱۸
ایابهترتبودنمایندگان محترم اول ازمجلس شروع میکردند؟؟؟؟ (191685)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۲۲:۵۷
امام علی ع میفرمایند
بنگر که چه میگوید و نه که میگوید (191694)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۲۳:۱۱
ولی نباید غافل باشی از اینکه برای چه می گوید!!! (191700)
۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ۲۳:۵۷
بابک زنجانی مورد حمایت کامل دولت احمدی نژآد بوده و هست و باز تیم احمدی نژاد مورد حمایت بی دریغ همین نماینده هایی بود که ادم و علم تهمت های بسیار ناروایی زدند حالا که گند دولت گذشته درامده و تا خرخره در فساد غرق بوده و اقایان هم دیدند اینهمه خبر منتشر شده و مردم هم بسیار ابراز نارضایتی کردند خواستند بگویند ما هم درد دل شما را میدانیم اما حالا چرا ؟؟؟ بجز اقای مصباحی مقدم که نظر کامل" خیر خواهانه داشته و دارد بقیه بجرات میتوانم بگویم که این نامه برای خالی نبودن عریضه نوشته اند والا همین اقایان در فرار خاوری هیچ عکس العملی نشان ندادند و حالا که قافیه را تنگ دیده اند دست بکار شدند!! تازه در همین نامه تیغ تیز همین اقایان باز متوجه دولت هاشمی شده والا چه دلیلی داشت که دولت احمدی نژاد که تا بیخ گلو در فساد و اشرافی گری غرق شده بود و این اقایان دقیقا" میدانستند که در دولت گذشته چه گذشته و همین اقای کوثری بارها اعلام کرد حتی اگر دولت احمدی نژاد بد ترین هم باشد بهتر از دولت خاتمی و هاشمی بود؟؟؟؟ اما حالا چی شد گه به رگ اقایان برخورده الله اعلم؟؟ (191728)