به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۴:۴۹
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۰ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : ۲۷۶۲۱

حمايت از روحاني؛ به مجوز كيهان نياز دارد!

حمايت از روحاني؛ به مجوز كيهان نياز دارد!
گروه سياسي- رسانه‌ها: سايت «انتخاب» نوشت: روزنامه کیهان که طی هشت سال گذشته و در زمان مفاسد اقتصادی بی سابقه در تاریخ ایران مشغول توجیه و ماله کشی و گاه کسب فیض از حضور افرادی چون مرتضوی در راس سازمان تامین اجتماعی و ... بوده است، با حمله به «انتخاب» مدعی ارتباط این سایت با شهرام جزایری شده و خواستار قطع ارتباط دولت با سایت «انتخاب» شد!

طی هشت سال گذشته که هزار میلیارد دلار درآمد نفتی کشور ناپدید شده است و خزانه خالی برای رییس جمهور به میراث مانده است، مطبوعات افراطی بویژه روزنامه کیهان که مدعی مبارزه با مفاسد اقتصادی بوده اند، روزه سکوت گرفتند - و البته از سر اختلاف سیاسی و تقسیم قدرت، مخالفتی نیز با تیم نزدیک به احمدی نژاد در سالهای آخر داشتند - اما نسبت به بزرگترین مفاسد اقتصادی تاریخ ایران واکنشی نداشتند که بزرگترین نمونه آن پرونده بابک زنجانی بود. این روزنامه طی حدود 15ماه گذشته که رسانه‌های داخلی به افشاگری درباره این پرونده پرداختند و هزینه سنگینی نیز پرداخت کردند، سوت زنان از کنار موضوع رد شده و همچنان مشغول پیگیری شدید اثبات جلسه خاتمی با سوروس بودند.

با این وجود کیهان بجای پاسخگویی درباره سکوت و حمایت ضمنی خود از مفسدان اقتصادی و کاسبان تحریم به حمله به مخالفین مفاسد اقتصادی مي‌پردازد. جهت اطلاع جناب شریعتمداری، مجموع پرونده‌هاي امثال شهرام جزایری - که بسیار مورد علاقه ی ایشان است - به اندازه خرده رقم پرونده چند ده هزار میلیاردی بابک زنجانی نمی شود که زنجانی از زمان تشدید تحریم ها، خرج رشوه ی یک پروژه اش مي‌کرده است اما نکته جالب در این حمله کیهان، عصبانیت جناب شریعتمداری از حمایت موثر و قدرتمندانه «انتخاب» از دولت اعتدال و شخص رییس جمهور است که آرزو کرده است روابط «انتخاب» و دولت ادامه نیابد!

جهت اطلاع جناب شریعتمداری و دوستانش، حمایت سایت انتخاب از دولت اعتدال حمایت گفتمانی بوده و از جنس حمایت کیهان از احمدی نژاد نیست که تا زمان حضور اعضای کیهان در دولت، حناب شریعتمداری از دست احمدی نژاد جایزه بگیرد و با عزل و اخراج آنها از دولت احمدی نژاد، از نوشته‌هاي کیهان ابراز برائت کند، شیرین تر آنکه کیهان در همین صفحه، حمله‌ای به روزنامه خبر و دو تن از مسئولین ارشد رسانه‌ای دولت داشته و دولت را به خاطر چنین حامیانی سرزنش کرده است. با این حال، مشخص نیست اگر «انتخاب» و «خبر» از نظر «کیهان»، نباید از دولت حمایت کنند، لابد کیهان و نسخه‌های سایتی و خبرگزاری افراطیون، باید حامیان واقعی دولت باشند که با آگاهی از میزان محبوبیت خود در افکارعمومی به دولت حمله مي‌کنند تا رییس جمهور و دولت اعتدال محبوبتر شوند!