به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۱:۵۷
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ساعت ۰۰:۴۴
کد مطلب : ۲۷۹۲۸

اوباما: تحریم‌ جدید عليه ايران را وتو می‌کنم

گروه بين‌الملل: رئیس‌جمهور آمریکا با صدور بیانیه‌ای از توافق برای اجرای طرح اقدام مشترک استقبال کرده و از نمایندگان کنگره این کشور خواسته است از تصویب تحریم‌های تازه دست بردارند.
اوباما: تحریم‌ جدید عليه ايران را وتو می‌کنم
باراک اوباما افزود: من از این گام رو به جلو و مهم استقبال می کنم. اکنون بر روی افدامات جدید برای دستیابی به راه حلی جامع در خصوص برنامه هسته ای ایران تمرکز خواهیم کرد. در بخش دیگری از این بیانیه خطاب به اعضای کنگره آمده است: تحریم های بیشتر علیه ایران تنها تلاش ها برای حل مسالمت امیز این مسئله را به خطر می اندازد و من هر مصوبه ای در مورد تحریم ایران در طول مذاکرات را وتو می کنم. در ادامه این بیانیه آمده است: به خاطر امنیت ملی آمریکا و صلح و امنیت جهانی، اکنون زمان فرصت دادن به دیپلماسی برای موفقیت است.

وزیر خارجه آمریکا نيز در پی مشخص شدن تاریخ اجرای توافقنامه ژنو اعلام کرد که اکنون زمان استفاده از علم سیاست است. جان کری، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به تاریخ 20 ژانویه به عنوان زمان اجری توافق ژنو گفت: " اکنون زمان دیپلماسی است. اکنون به خاطر صلاح کشورمان، منطقه و دنیا زمان علم سیاست و سیاستمداری است." وزیر خارجه انگلیس هم اعلام کرد که ایران و 3+3 به توافقی برای اجرای گام اول توافق‌نامه هسته‌یی رسیدند. ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس در توییتر خود نوشت: تایید می‌کنم که ما در گروه کشورهای 3+3 به توافقی با ایران برای اجرای موقت توافق هسته‌یی با ایران دست یافتیم.