به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۷ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۲۹۴۷۰۳

چه اشكالی دارد روحانی محاكمه شود؟

چه اشكالی دارد روحانی محاكمه شود؟
گروه سیاسی: یك فعال سیاسی، با حضور در یکی از اتاق های کلاب هاوس به سوالاتی درباره فضای سیاسی کشور پاسخ داد.
 محمدرضا خاتمی گفت: از محاکمه نترسیم، به شرطی که عادلانه و علنی باشد. چه اشکالی دارد یک محاکمه علنی دادگاه برگزار شود و آقای روحانی بتواند حرفهایش را بزند؟!
 وی افزود: از جهانگیری مستقیما شنیدم که تمام واکسن ها در دولت سابق پیش خرید شدند. به جز ۵ میلیون دز واکسن آسترازنکا که دوستان (دولت جدید) آن از کارخانه ای در امارات به جای ۹ دلار، ۱۴ دلار خریده اند.
 خاتمی گفت:امروز همه نحله ها و تفکرات سیاسی درگیر «راه حل عملی» هستند. همه با یکدیگر درگیر هستند، اما وقتی نوبت راه حلی می رسد پاها می لنگد! همه می گویند «باید…»، اما باید پرسید چگونه؟! مردم حرف های اصلاح طلبان را می پذیرند، اما می گویند چگونه؟! باید درباره راهکار مشکلات کشور گفت و گو کنیم. مثلا اگر من می گویم «مشکل امروز کشور سیاست خارجی است»، بلافاصله باید بگویم چگونه می توانم سیاست خارجی را از این منجلاب نجات دهم. صریحا و صادقانه می گویم اصلاحات الان راهکاری برای حل مشکلات کشور ندارد؛ اما آیا به آن فکر می کند؟ آری!
محمدرضا خاتمی ادامه داد: ظاهرا قانونی که آقای جعفری دولت آبادی «شخصا» درباره محدودیت های آقای خاتمی ابلاغ کردند هنوز باقی است. باید دوران کرونا تمام شود تا بدانیم محدودیت رفت و آمدها در مورد ایشان هنوز باقی است یا خیر؟!  مردم از تغییرات سیاسی ناامید هستند و به دنبال رفع مشکلات اقتصادی هستند. ۵۲ درصدی که در انتخابات شرکت نکردند، فقط نه به اصلاح طلبان نبود؛ نه به چیزهای دیگر هم بود.
وی ادامه داد: یکسری مسایل برای دو جناح حیثیتی می شود. اگر از ابتدا قول هایی داده نمی شد و (به جای آن) حصر پیگیری می شد ماجرا حل شده بود، اما وقتی موضوع حیثیتی شود نمی توان آن را حل کرد و امتیازش را به نام خود ثبت کرد. این سه بزرگوار بیمارند و دایم از این بیمارستان به آن بیمارستان و از این طبیب به آن طبیب می روند. امیدواریم امروز که حاکمیت یکدست شده و برخی کارهایی که قبلا اجازه داده نمی شد، به دولت آقای رییسی اجازه داده می شود؛ موضوع حصر هم حل شود.

 
برچسب ها: روحانی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها