به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ساعت ۰۱:۳۵
کد مطلب : ۳۰۰۴۴
نقل قول يك نماينده مجلس از رييس‌جمهور؛

روحانی: شیب افزایش قیمت بنزین تند خواهد بود

گروه سياسي: يك نماينده مجلس به نقل از رئیس‌جمهور در نشست دولت و مجلس گفت: در مواردی که به حوزه تولید ارتباط چندانی ندارد همانند بنزین، شیب تندتری در افزایش قیمت‌ها خواهیم داشت.
روحانی: شیب افزایش قیمت بنزین تند خواهد بود
حجت‌الاسلام حسن روحانی شب چهارشنبه در نشست مشترک دولت و مجلس که در بهارستان برگزار شد، به سخنرانی پرداخت. در همین رابطه، سکینه عمرانی نماینده سمیرم، با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در این نشست گفت: رئیس جمهور در این جلسه عنوان کرد که ما به دنبال تعامل با مجلس و خواهان نظارت مجلس هستیم چرا که این موضوع آرامش کشور را به دنبال داشته و موجب پیشرفت می‌شود.

وی افزود:‌ رئیس جمهور اظهار داشت که برخی گروه‌ها دلسوزانه درخواست مي‌کردند که فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را با توجه به شرایط فعلی کشور اجرا نکنیم اما ما سعی می‌کنیم در ارتباط با بحث تغییر قیمت‌ حامل‌های انرژی در مواردی که در امر تولید دخالت دارند، شیب ملایمی را داشته باشیم تا مانعی بر سر راه تولید ایجاد نشود اما در مواردی که به حوزه تولید ارتباط چندانی ندارد، همانند بنزین، شیب تندتری را در افزایش قیمت‌ها خواهیم داشت.  مسائل مربوط به بودجه، یارانه، محیط ریست و همچنین موضوعات بین‌المللی بویژه آمریکا و پیگیری حقوق ملت ایران از مهمترین محورهای سخنان رییس جمهور در این نشست بود.

یک عضو هیات رئیسه مجلس نيز با مثبت خواندن دومین نشست مشترک دولت و مجلس، گفت که در این جلسه بر این موضوع تاکید شد که نمایندگان به دولت کمک کنند و دولت نیز با تعامل بیشتر، زمینه کاهش استفاده از ابزارهای نظارتی همچون سوال را فراهم کند. حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا، با مثبت ارزیابی کردن این نشست مشترک، اظهار کرد: در این نشست دیدگاه‌های مجلس و دولت در مورد مسائل کشور و امور بین‌الملل مطرح شد و بر ضرورت همفکری دولت و مجلس در حل مشکلات و پیدا کردن راه‌های برون‌رفت از مشکلات تاکید شد.

این عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه "در این جلسه روسای بخش کمیسیون‌های مجلس به ایراد سخن پرداختند"، افزود: روسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه، اقتصاد، صنایع، عمران، فرهنگی، امنیت و سیاست خارجی و کشاورزی دغدغه‌هایشان را مطرح کردند و از طرف دولت نیز آقای ظریف وزیر امور خارجه مسائلی را در مورد شرایط بین‌الملل و اقدامات کلی انجام شده مطرح کرد. آقای روحانی در مورد موضوع هدفمندی یارانه‌ها و مسائلی در خصوص بین‌الملل و امور داخلی توضیحاتی ارائه کرد و بر ضرورت همکاری مشترک دولت و مجلس تاکید داشت.

وی به صحبت‌های رییس‌جمهور اشاره و اظهار کرد:‌ آقای روحانی در مورد اجرای مرحله دوم هدفمندی گفت که باید روال به گونه‌ای دنبال شود که اعطای یارانه‌ها بصورت هدفمند و در مسیر درست خود هدایت شود و در مراحل آینده به موضوع سلامت و بهداشت و درمان با اولویت نگاه شود و توجه شود. سبحانی‌نیا افزود:‌ آقای روحانی به موضوع توجه به بیمه درمانی و اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد اشاره و تاکید کرد که دولت بنا دارد در سال آینده به این سمت حرکت کند و یارانه‌ها بیشتر در این راستا اعطا شود تا اقدامات اساسی برای تامین نیازهای اصلی جامعه و توجه اقشار آسیب‌پذیر جامعه صورت گیرد.

انتقاد لاریجانی از فعالیت کم معاونان پارلمانی وزرا


نماینده شاهین شهر در مجلس هم در تشریح جلسه مشترک مجلس و دولت گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه اعلام کرد سئوالات نمایندگان از وزرا ناشی از ارتباط کم وزیران با مجلس است. حسینعلی هادی در گفتگو با مهر، در حاشیه جلسه مشترک دولت و مجلس گفت: در ابتدای این جلسه روسای کمیسیونهای انرژی، بهداشت و درمان، امنیت ملی، اقتصاد، برنامه و بودجه، کشاورزی، صنایع، فرهنگی و عمران سخنرانی کردند. پس از آن ظریف وزیرامورخارجه مطالب کلی را در خصوص توافقنامه ژنو مطرح کرد. وی با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در این جلسه گفت: رئیس جمهور مشکلات آب شرب، توسعه میادین مشترک نفت و گاز، مشکلات بهداشت و درمان، رکود اقتصادی، مشکلات بخش تولید را تشریح کرد.

وی گفت: رئیس جمهور اعلام کرد دولت و مجلس در یک کشتی نشسته اند و ما نیازمند حمایت و نظارت دقیق مجلس هستیم و از مجلس مي‌خواهیم که از خطاهای دولت جلوگیری کنند. عضو کمیسیون تلفیق گفت: رئیس جمهور تاکید کرد نمایندگان با نظارت اجازه ندهند دولت به خطا برود. هادی، لاریجانی رئیس مجلس را سخنران پایانی جلسه مشترک دولت و مجلس خواند و گفت: لاریجانی معتقد بود رئیشه مشکلات به عدم اجرای دقیق قوانین و سوءتدبیر و عدم استفاده از عقل جمعی برمی گردد وگرنه تحریم ها اثر آنچنانی ندارد.

وی اظهار داشت: لاریجانی تاکید کرد ادعای آمریکایی که مي‌گویند تحریم ها بر اقتصاد ایران اثر گذاشته اشتباه است تحریم ها اثرگذار نیست و ظرفیت‌هاي بزرگی در کشور برای حل مشکلات وجود دارد. لاریجانی با ابراز خرسندی از اظهارات رئیس جمهور در خصوص اینکه ما مصمم به اجرای قانون هستیم و از نظارت مجلس استقبال مي‌کنیم اظهار داشت، نگرانی نمایندگان از سر دلسوزی است به جهت اینکه در حوزه‌هاي انتخابیه مردم به نمایندگان دسترسی دارند و آنها در جریان مشکلات مردم قرار دارند. رئیس مجلس از وزرا خواست تدابیری بیاندیشند که ارتباطشان با نمایندگان افزایش یابد.

وی یادآور شد: لاریجانی معتقد بود معاونین پارلمانی وزرا باید در مجلس فعال تر باشند. هادی با اشاره به اظهارات لاریجانی در خصوص مذاکرات هسته ای تصریح کرد: رئیس مجلس معتقد بود نظام در فرایند تصمیم گیری صحیحی قرار دارد که در راس آن تصمیمات کلان مقام معظم رهبری قرار دارد. دولت نیز باید به موقع به مجلس در خصوص مذاکرات اطلاع رسانی کند و حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی در جلسات مذاکرات هسته ای و در فرایند تصمیم گیری ضروری است.

عضو کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: رئیس مجلس اعلام کرد وجود آرا و سلایق مختلف در مجلس حسن و ظرفیت خوبی است. لاریجانی با اشاره به گلایه‌هاي رئیس جمهور و وزرا در خصوص سئوالات نمایندگان اعلام کرد این سئوالات ناشی از ارتباط کم وزرا و نمایندگان است که باید این ارتباطات بیشتر شود تا مسائل حل شود. لاریجانی خطاب به نمایندگان نیز گفت نمایندگان باید سعی کنند که از ابزارهای نظارتی به نحوی استفاده کنند که مراحلی مثل استیضاح در مراحل پایانی نظارت قرار داشته باشند. وی گفت: رئیس مجلس معتقد بود سئوال نمایندگان از وزرا یک مرحله راحت است و از حقوق نمایندگان مي‌باشد.

حامی روحانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۰۷:۴۶
روحانی دمت گرم
بنزین رو بکن 3000 تومن هر ننه قمری یه ماشین نندازه زیر پاش
عوضش سیستم حمل و نقل رو بهبود بده و به شهرداری ها در تاسیس بی آر تی و مترو کمک کن
خفه شدیم از این هوا//
پ ن: من که ماشین ندارم اونی هم که داره نتونه سوار بشه (202771)
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۱۱:۰۵
ریس کمسیون بهداشت مجلس : 80 درصد الودگی تهران از خودروهای تک سرنشین است.
ایران به نسبت جمعییت خود بالاترین مصرف سرانه بنزین و گاز و گازوییل و برق جهان را دارد، چرا؟ تا موقعی که ناوگان عمومی قویا تقویت نشودو فرهنگ استفاده ازان با آموزش و واقعی کردن قیمت سوخت نهادینه نشود و تا بعضی خانواده ها با 2-3 خودرو در خیابانها جولان دهند، روز به روز ترافیک و الودگی و بیماریهای فراوان مردم بیشتر خواهد شد چون سالیانه حدود یک میلیون خودرو به ترافیک فعلی اضافه میشوند. (202784)
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۱۱:۰۷
برای اینکه بدانی قیمت سوخت وبنزین ارزان است یا گران انرا با قیمت ابمعدنی ( قیمت متوسط بنزین لیتری 550 تومان ولی ابمعدنی 1000 تومان! ) در خود ایران مقایسه کن و به خاطر اینکه اطمینان حاصل کنی به تعداد خودروهای تک سرنشین و ترافیک شهرها توجه کن، و ببین که اتوبوسهای شهری حتی اگر یک ساعت در مبدا استراحت کنند اتوبوس را خاموش نمیکنند چون گازوییل هم خیلی ارزان است و کلا در ایران به علت ارزانی سوخت مصرف ان بی رویه بوده و از علل مهم الودگی هوا و بیماریهای فراوان مردم است که همه را بیمار خواهند کرد (202786)
امین
France
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۲۲:۴۰
میشه اینهایی که منفی دادند دلیلشو بگن؟ (202884)
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۱۱:۲۱
قیمت بنزین در ترکیه 7000 تومان و در امریکای نفتخیز و ثروتمند 3000 تومان و اروپا بالای 4000 تومان است ایا انها نمی فهمند که نمی گذارند مردم دلار بسوزانند و خود را بیمار کنند؟ ولی در عوض انها درمان را رایگان و خودرو را ارزان می کنند دولت هم باید این کار درست را با قاطعییت انجام دهد و ولی نظارت بر قیمتها را تشدید کند، در عوض با پول حاصله مشکلات مهمی مثل درمان را حداقل در بخش دولتی رایگان کند و بیکاری را حل کند و ناوگان عمومی را تقویت کند (202787)
آمریکا
United Kingdom
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۱۸:۵۵
میشه بگید تو کجا درمان رایگان هست>>>>
هزینه های یه سرما خوردگی تو آمریکا نزدیک 100 دلاره (202852)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۱۱:۲۲
برادر بزرگوار اولین کسایی که ضربه میخورن قشر فقیر جامعه با ماشینهای مدل پایین شون اند ، یعنی اینا از نظر شما ننه قمرن ، اونی که ماشین حداقل پونشد میلیونی انداخته زیر پاش با 3000 بنزین ککش میگزه ، مراقب حرف زدنهامون باشیم هیچ چیز ساده تر از حرفها قلبها رو نمیشکنه . (202788)
امین
France
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۲۲:۴۳
اتفاقا اگه شما یه سری به بی آ تی و مترو بزنید متوجه میشید که قشر متوسط و فقیر از ای وسیله ها استفاده می کنند. پس چرا پول بنزین یک خانواده ای که 3 تا ماشین داره رو دولیت از جیب فقرا باید بده؟
اتفاقا حرف شما قلب رو میشکنه که نشونه عدم آگاهی از حق فقراست! (202885)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۱۴:۱۶
هروقت کیفیت سوخت (یورو6 نه یورو 4 اونم با منت) بالا بردن و گذاشتن ما ماشین(نه ارابه های مرگ سایپا و ایران خودرو) رو سوار شیم اونوقت بنزین هرقیمتی خواستن ببرن بالا.بنزین بی کیفییت سرطان زا ک مفت هم نمی ارزه!والله این دزدیه! (202816)
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۱۴:۲۸
باید پیشنهاد عملی داد نه شعاری، تغییر کیفییت بنزین و خط تولید خودروسازها سالها وقت میبره، و بودجه فراوان میخواد که قطعا بعد از واقعی کردن قیمت بنزین با درامد حاصله در درازمدت باید کیفیت بنزین هم اصلاح شود وقتی که قیمت بنزین واقعی شود خودروساز مجبور است در یک بازار رقابتی خودروی با مصرف کم ارایه دهد، وقتی برا مردم میزان مصرف بنزین خودرو مهم نباشه ( چون بنزین ارزونه ) و خودروهای پر مصرف میخرند مگه کارخونه دیونه ست که با کلی هزینه تولیدشو عوض کنه ؟ (202820)
عمو نفتی
United Kingdom
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۱۸:۵۷
راست میگه
واردات خودرو آزاد بشه
بنزین بشه 4 تومن (202853)
شفق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۰۹:۳۲
امیدوارم سانسور نکنی بهار جان.
چطور ممکنه جناب روحانی در عرض دو سال با وجود داشتن حداقل 5 شغل رسمی و مسولیتهای جانبی تونسته باشه دکترا بگیره؟
دانشجوهای نخبه ما تو دانشگاه های سطح بالا و بدون داشتن شغل و مسولیت، حداقل 4 سال نیاز دارن تا برای دفاع آماده بشن!
لطفا دولت راستگویان پاسخ بده. (202777)
ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۱۱:۵۱
مهمتر اینکه سال 78 دکترا گرفته و از 58 خودشو دکتر می دونسته و ما هم دوبار قبل از اون به اسم دکتر روحانی در مجلس بهش رای دایم (202793)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۱۲:۰۴
اینکار فقط با داشتن تدبیر و امید امکان پذیره جانم (202795)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۱۲:۱۶
وقتی دانشگاه مربوطه درستی مدرک روحانی رو تایید کرده تمام ادعاهای شما رد میشه، مهم اینه که تو همین چند ماه سایه جنگ بر ایرانو دور کرده ، 800 تومان دلار رو کم کرده، وجهه ایرانو بالا برده، برا صندلیهای خالی حرف نمی زنه، هاله نور ندیده و اختلاسهای تاریخی ایجاد نکرده ، اینها هزارتا مدرک امثال محمود رو می ارزه که با صلواه از پایان نامه اش دفاع کرده و اون همه فاجعه تو هشت سال ایجاد کرد (202798)
فلق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۱۱:۰۶
شفق جان شما خودشون را ناراحت نکن ، بگو محمود دزدگیر بره آمارش را در بیاره ، به نظرت اگر چیزی بود دوستان محمود تا حالا صبر میکردن؟! (202785)
مير مهنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۱۱:۵۴
عليرغم اينكه اصلا قبول ندارم روحاني رو ولي بايد بگم بايد يه فكر اساسي براي ""آب"" اين سرزمين كرد....به عنوان يه كارشناس منابع آب عرض مي كنم كه اين آب هست كه بايد به قيمت هاي جهاني برسه....متاسفانه كمتر توجه ميشه به اون.
بنزين و ساير مسايل هم بايد طبق قانون رفتار بشه.
همچنين در بخش كشاورزي بايد به سرعت سيستم هاي آبياري نوين اجرا و به بهره برداري برسه وگرنه طي چند سال اينده فاجعه واقعي رخ خواهد داد
ممنوم از انتشار (202794)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۱۴:۱۹
احسنت بر شما.خودمون هم باید کاری بکنیم جای فعالیتهای مدنی و NGO ها خیلی خالیه متاسفانه .درحالیکه اینجور ارگانها با بسیج کردن مردم مطالبات ملی رو پیگیری میکنند.چون از دولت نمیشه فقط انتظار داشت.دولت فعلا مشغول جواب پس دادن به ی سری از عاغا زاده هاست ! (202818)
شفق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۱۲:۵۹
تبریک میگم به بهارنیوز به خاطر این آزادی در انتشار نظرات که مطمئنم به خاطر جناب دکتر عارفه. گر چه یه چندتایی از نظرات رو که در مورد نکات توافق ژنو بود و احتمالا به اعتدالیون برمیخورد رو منتشر نکرد.
هر چی باشه از سایت انتخاب بهتره که تقریبا همه نظرات مخالف خودشو سانسور میکنه. (202807)
SAM
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۱۵:۱۳
سکینه عمرانی عضو هیات رئیسه !!!!؟
کی گفته بابا این....... (202823)
مهم مهم مهم مهم مهم مهم مهم مهم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۱۶:۰۱
این دوستانی که میگویند سوخت در ترکیه 7000 تومان است اولا که ترکیه هیچ منبع انرژی مثل کشور ما ندارد و بیشتر منابع خود را از طریق توریست و صادرات واردات انجام میدهد در مورد سوخت آمریکا که 3000 تومان است هم باید تو ضیح بدم که ظرف دو سال گذشته ارزش پول ملی کشورمون یک سوم شده یعنی سوخت در واقع در آمریکا 1000 تومان بوده که در اثر افت ارزش پول ملی کشورمان به 3000 تبدیل شده آن هم بدای یک فرد آمریکایی که ماهیانه چند هزار دلار حقوق میگیره نه مثل ما که پایه حقوق اداره کاریمون 480 هزار که به دلار تبدیل کنیم (202832)
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۱۶:۵۴
من امریکای نفتخیز رو هم مثال زدم که کسی نگه اونا نفت ندارن، اصلا هدف اینه که نباید بنزینی که 3000 تومان مشتری خارجی داره رو با قیمت 400 تومان داد تاخودروهای تک سرنشین اونو بیرویه بسوزونن و ترافیک و
الودگی و بیماری ایجاد کنن، ایا این حرف نادرستیه ؟ با پولش بیان درمان و تحصییل و کالاهای اساسی رو ارزون کنن و اشتغال ایجاد کنن یعنی ایرانی که کار مفید اداراتش 20 دقیقه در روزه باید بنزین ارزانتری مصرف کنه از امریکایی با انهمه پیشرفت و تولید ؟ یعنی اونا نمی فهمن که بنزین ارزان نمی دن یا ما ؟ (202836)
حمید
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۱۷:۱۴
سلام قیمت بنزینو تو امریکا با تومان پرداخت میکنن مگه 3000تومان چند دلار میشه!!! (202839)
A R A M I S
Romania
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۱۷:۲۰
والا من حاضرم تو آمریکا زندگی کنم شرایط بیمه و کار اونجا رو داشته باشم و بنزین رو لیتری 10000 تومان بخرم... لطفا دوستان با در نظر گرفتن همه جوانب نظر بدن. (202840)
گياه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۱۸:۳۲
در اكثر مناطق تهران و ايران سيستم حمل و نقل عمومي بطور فني و علمي چيده نشده است و مثلا شما بايد چندين بار خط عوض كنيد و براي يك سفر داخل شهري بايد چندمسير را با تاكسي و چندمسير را بااتوبوس و گاهي پياده طي مسير كنيد. اين وضع باعث دردسر، تاخير و ازدهام و شلوغي بويژه در شهرهاي بزرگ مثل تهران مي شود. لذا با وجود افزايش قيمت بنزين مردمي كه مجبور هستند به محل كار خود برسند بازهم همان ماشينهاي پرمصرف را سوار خواهند شد و مثل اوايل گراني اول بنزين در دولت محمودجون ابتدا شايد كمي كاهش خودرو ديده شود ولي خيلي ... (202850)
حافظ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۱۹:۴۳
خوبه بنزین بشه قیمت واقعی
ولی حقوقم بشه قیمت واقعی (202857)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۲۱:۳۱
حالا این شیب کدوم وری میره؛ گارد ریل بزنید از خط خارج نشه!!! (202876)
neda
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۲۲:۳۶
ye dafe zeyad neshe kam kam akhe...................... (202882)
اننت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۲۲:۳۹
یهو زیاد نشه سخته (202883)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۲۳:۰۹
خوب است بر گردد به تبلیغات انتخاباتیش که چه قولی دادند با گران کردن بنزین وضعیت معیشت مردم متوسط و فقیر بد و بدتر می شود کو اون همه وعده ها (202887)