به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۹ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب : ۳۱۲۶۴

تایم و مقایسه "روحانی کِر" با "اوباما کِر"

گروه سياسي: نشریه "تایم" با ابراز شگفتی از اعلام خبر برنامه دولت "حسن روحانی"مبنی بر ارائه "بیمه خدمات درمانی همگانی" این طرح را با طرح مشابه "باراک اوباما"تحت عنوان "اوباما کر" مقایسه کرد.
تایم و مقایسه "روحانی کِر" با "اوباما کِر"
به گزارش "تدبیر"، نشریه "تایم" ضمن اعلام این خبر افزوده است: "دولت تصمیم دارد در ابتکار عملی تازه تمام شهروندان ایرانی را تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار دهد. حسن روحانی رییس جمهوری ایران این خبر را در توئیترش اعلام کرده است."

نشریه "تایم" در ادامه با اشاره به متن منتشر شده در توئیتر روحانی می نویسد: "در متن این پیام آمده است که دولت ایران ارائه بیمه درمانی به تمام ایرانیان را گسترش خواهد داد. نخستین گام در این مورد ارائه بیمه به 5 میلیون شهروند ایرانی است که به بیمه خدمات درمانی دسترسی ندارند. این کار از طریق شبکه سلامت اجتماعی (روحانی کر) انجام خواهد شد."

"تایم" در پایان با اشاره به اداره کنندگان حساب کاربری "روحانی" در شبکه اجتماعی "توئیتر" می نویسد: "حساب کاربری "روحانی" در توئیتر" مستقیم توسط او اداره نمی شود اما نزدیکان و اطرافیان او بر آن نظارت دارند و معمولا اخبار منتشر شده توسط آن موثق است. شاید شباهت برنامه "روحانی کر" با برنامه "اوباما کر" نشانه ای از تقویت نشان دادن شاخه زیتون یعنی نماد صلح دو کشور ایران و امریکا به یکدیگر پس از توافق موقت هسته ای اخیر باشد."

البته حسن روحانی در گفت و گویی که چهارشنبه شب از شبکه یک تلوزیون دولتی ایران پخش شد هم بر این طرح تاکید کرد. روحانی گفت در قدم نخست حدود پنج میلیون نفر تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار می گیرند. نشریه "تایم" با اشاره به ذکر لزوم حمایت دولت ایران از حوزه بهداشت عمومی و همگانی می نویسد: "ایران شبکه گسترده ای از مراکز خدمات درمانی و سلامت را در این کشور فراهم کرده است. لزوم توسعه این شبکه در قانون اساسی ایران قید شده است."