به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۳۳۵۹۴

شکایت وكيل محمدرضا رحیمی از منبع آگاه!

گروه سیاسی: «محمدرضا نادری»، وکیل «محمدرضا رحیمی»، معاون اول رئیس ­دولت سابق درباره خبر صدور قرار مجرمیت برای موکل خود گفت:« محتویات پرونده هر متهمی محرمانه است و هیچ­ کس حق ندارد درباره آن اظهارنظر کند. من می‌دانم که منبع این اخبار کیست، افرادی که خبر صدور قرار مجرمیت آقای رحیمی را منتشر کرده‌­اند، تخلف کرده ­اند و من به سرعت از منبع آگاه اعلام کننده این خبر شکایت می­‌کنم.»
شکایت وكيل محمدرضا رحیمی از منبع آگاه!
خبرگزاری «ایرنا»، دوشنبه پنج اسفند به نقل از یک منبع آگاه از صدور قرار مجرمیت علیه رحیمی، معاون اول دولت دهم خبر داد. این منبع آگاه گفته است: «شعبه پنجم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت برای آقای رحیمی قرار مجرمیت صادر کرده است.» حالا وکیل رحیمی در گفتگو با سايت «تدبیر» درباره صحت این خبر گفت: «من می ­دانم که این قرار چیست ولی اگر کسی خلاف می­ کند من که نباید خلاف او را تکرار کنم. محتویات پرونده محرمانه است و هیچ ­کس حق ندارد درباره صدور قرار مجرمیت یا قرار منع تعقیب حرف بزند. من هم نمی ­توانم این خبر را تایید یا تکذیب کنم. اصلا نمی­توانم هیچ اظهارنظری در این ­باره داشته باشم.»

او در پاسخ به این سوال که آیا منبع آگاه خبرگزاری جمهوری اسلامی را می شناسد که بخواهد از او شکایت کند هم گفت:«ما بلدیم چگونه منبع آگاه را پیدا کنبم. این منبع آگاه باید مشخص شود. منبع آگاه نمی تواند پاسخگوی اتهام زدنش نباشد.آقای رحیمی هم مثل دیگران شهروندان است و براساس قانون محتویات پرونده همه شهروندان محرمانه است و تنها وکیل فرد می تواند از آن باخبر باشد.»

نادری همچنین اعلام کرد:« براساس قرار وثیقه ­ای که قبلا برای آقای رحیمی صادر و تودیع شد، ایشان آزاد است.» او در ادامه افزود:« یک پرونده وقتی از بازپرسی به دادستانی می‌رود دو حالت دارد یا قرار مجرمیت صادر می ­شود یا قرار منع تعقیب. ولی کسی نباید در این مرحله درباره پرونده اظهارنظر کند زیرا اگر قرار مجرمیت رسانه ­ای شود افکار عمومی فکر می ­کنند که فرد محکوم و پرونده بسته شده است. اگر هم قرار منع تعقیب صادر شود مردم فکر می ­کنند که فرد تبرئه شده و پرونده به انتها رسیده است. درصورتی­ که بعد از صادر شدن قرار مجرمیت یا منع تعقیب باید در دادگاه از وکیل خودم دفاع کنم.» رحیمی، معاون اول احمدی­ نژاد یکی از متهمان پرونده بیمه ایران است که با صدور قرار وثیقه از سوی دادستانی و تودیع آن در حال حاضر آزاد است. پیش از این چند نماینده مجلس تیز از آزادی او انتقاد کرده بودند.