به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۱:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب : ۳۶۶۳۷۰

برد سیتی و بایرن و ناپولی در لیگ

برد سیتی و بایرن و ناپولی در لیگ
گروه ورزشی: سیتیزن ها در روزی که ارلینگ هالند را در اختیار نداشتند، با تک گل فوق العاده کوین دی بروینه از روی ضربه ایستگاهی برابر لستر به پیروزی رسید و به سه امتیاز حساس این دیدار دست یافت.
منچسترسیتی بازی را بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی و روی ارسال کوین دی بروینه و ضربه رودری می توانست به گل اول برسد، اما وارد با عکس العملی مناسب دروازه لستر را نجات داد. در دقیقه 17 و این بار با پاس رو به بیرون دی بروینه سیتی باز هم صاحب موقعیت گلزنی شد، اما این بار وارد ضربه برناردو سیلوا را مهار کرد.
دقایقی بعد لستر روی ضدحمله ای سریع و با ارسال جیمی واردی موقعیت گلزنی داشت، اما ضربه بارنز بعد از حرکت به سمت داخل از جناع راست، با واکنش مناسب ادرسون همراه شد و این فرصت از دست رفت.
در ادامه این بار حرکت دی بروینه باعث شد خولیان آلوارز در گوشه محوطه لستر صاحب فرصت خوبی برای گلزنی شود، اما ضربه این مهاجم جوان از زاویه مناسبی برخوردار نبود و در اختیار وارد قرار گرفت. در ادامه نیمه نخست اتفاق خاصی روی دروازه دو تیم رخ نداد و در نهایت 45 دقیقه اول با تساوی بدون گل به اتمام رسید.
سیتی در ابتدای نیمه دوم نیز هجومی ظاهر شد و این بار رودری در مرکز محوطه جریمه لسترسیتی می توانست دروازه این تیم را باز کند، اما ضربه این هافبک اسپانیایی دقیق نبود و با اختلاف کمی به بیرون رفت.


در دقیقه 50 سیتی به گل اول این دیدار دست یافت. با متوقف شدن جک گریلیش، این تیم صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و کوین دی بروینه با یک شوت استادانه و تماشایی، بالاخره موفق شد دروازه لستر را باز کند.
دقایقی بعد و روی حرکت جیمز مدیسون بود که یوری تیلمانس در گوشه محوطه جریمه سیتی صاحب موقعیت شده و می توانست گل تساوی را به ثمر برساند، اما ضربه او را ادرسون با واکنشی فوق العاده دفع کرد و این فرصت از دست رفت.
در ادامه این بار جیمز مدیسون در گوشه محوطه جریمه فرصتی خوب را برای گلزنی کیلیچی ایهیناچیو فراهم کرد، اما ضربه این بازیکن نیز دقیق نبود و با اختلاف کمی به بیرون رفت.
در دقیقه 86 و روی ارسال ایهیناچیو بود که لستر فاصله ای تا زدن گل تساوی نداشت، اما ضربه سر داکا در موقعیتی خوب دقیق نبود و در اختیار ادرسون قرار گرفت. در اوقات اضافی این بار ضربه سر روبن دیاز با فاصله ای کمی از کنار دروازه سیتی به بیرون رفت تا این تیم از یک گل به خودی جان سالم به در ببرد و در نهایت آنها با همان یک گل موفق به شکست لستر شدند.
بعد از کسب پیروزی بزرگ در خانه بارسلونا در لیگ قهرمانان، عملکرد درخشان بایرن مونیخ در بوندسلیگا نیز ادامه دارد و آنها امشب موفق شدند 2-6 ماینتس نگون بخت را مغلوب کنند.
بایرن مونیخ بازی را بهتر آغاز کرد و در همان دقیقه پنج به گل اول دست یافت. ارسال زمینی سادیو مانه در مقابل دروازه به سرژ گنبری رسید و این ستاره آلمانی موفق شد با ضربه ای دقیق گل اول را به ثمر برساند.

ماینتس خیلی زود و روی حرکت و ارسال ویدمر از سمت راست می توانست گل تساوی را به ثمر برساند، اما ضربه اونیسیوو را اسون اولرایش با عکس العملی تماشایی مهار کرد و دروازه بایرن را نجات داد.
بایرن مونیخ دوباره جریان بازی را در اختیار گرفته و در اواسط نیمه اول به گل دوم دست یافت. همکاری آلفونسو دیویس و اریک چوپو موتینگ از سمت راست و ارسال مدافع کانادایی به جمال موسیالا رسید تا او با ضربه ای به گوشه سمت چپ دروازه، برتری بایرن را دو برابر کند.


در دقیقه 32 ماینتس تا آستانه زدن گل اول خود پیش رفت، اما به شدت بدشانس بود که دو بار ضربات متوالی بورکاردت و لی به دیرک دروازه بایرن مونیخ برخورد کرد و این فرصت های فوق العاده از دست رفت.
در دقیقه 43 بایرن مونیخ صاحب یک ضربه پنالتی شد. ابتدا زنتنر ضربه سادیو مانه را مهار کرد، اما در ریباند خود این ستاره سنگالی موفق به گلزنی شد و بایرن 0-3 از حریفش پیش افتاد.
در اوقات اضافی نیمه اول این ماینتس بود که به یک پنالتی دست یافت، اما ضربه بورکاردت را اسون اولرایش مهار کرد. اما لحظاتی بعد ویدمر توپ ارسالی مارتین را تبدیل به گل کرد و در نهایت نیمه اول با برتری 1-3 بایرن مونیخ به اتمام رسید.
بایرن مونیخ نیمه دوم را نیز هجومی آغاز کرد و در همان دقیقه 53 اریک چوپو موتینگ می توانست گل چهارم را به ثمر برساند، اما ضربه او از زاویه ای دشوار به دیرک دروازه برخورد کرد و این فرصت از دست رفت.
در دقیقه 58 بایرن مونیخ بالاخره به گل چهارم رسید. ارسال دقیق سادیو مانه از سمت چپ در مقابل دروازه به لئون گورتزکا رسید و این ستاره آلمانی با ضربه سر محکم خود موفق شد گل بعدی بایرن مونیخ را به ثمر برساند.
در ادامه جمال موسیالا با حرکتی انفرادی در مرکز محوطه جریمه تا آستانه زدن گل پنجم بایرن مونیخ نیز پیش رفت، اما ضربه او به دیرک افقی برخورد کرد و این موقعیت با بدشانسی تبدیل به گل نشد.
در دقیقه 78 بایرن مونیخ به گل پنجم دست یافت. روی پاس مارسل سابیتزر، ماتیس تل تازه وارد با ضربه ای تماشایی از فاصله ای قابل توجه موفق به گلزنی در این دیدار شد.
چهار دقیقه بعد پاس عجیب و اشتباه اسون اولرایش در مقابل دروازه به بورگ زورگ رسید و این بازیکن به راحتی و با استفاده از گاف دروازه بان بایرن، موفق به گلزنی شد.
این پایان کار نبود و در دقیقه 86، این بار اریک چوپو موتینگ موفق شد ارسال کینگزلی کومان را تبدیل به گل کرده و گل ششم بایرن مونیخ را به ثمر برساند تا در نهایت آنها 2-6 در این بازی به برتری برسند.
ناپولی از ابتدای فصل جاری تا به حال نمایشی درخشان را در لیگ برتر و لیگ قهرمانان ارائه کرده است.
آنها در لیگ ایتالیا پس از برگزاری 11 بازی و با سه امتیاز اختلاف نسبت به میلان در صدر جدول قرار دارند و در لیگ قهرمانان نیز صدرنشین گروهی هستند که لیورپول و آژاکس در آن حضور داشتند و صعودشان به مرحله یک هشتم این رقابت‌ها قطعی شده است.

درخشش این تیم توجه بسیاری از کارشناسان و فوتبال‌دوستان را جلب کرده است اما به نظر می‌رسد که رمز موفقیت این تیم در رقابت‌های فص 23-2022 تا به این جای کار به خوبی در صحبت‌های سرمربی این تیم مشهود است.

اسپالتی چند هفته قبل در یکی از نشست‌های خبری‌اش گفته بود:« سیستم‌ها دیگر در فوتبال وجود ندارند. همه چیز مربوط به فضاهایی است که از سوی حریف ایجاد می‌شود. شما باید به قدر کافی سریع باشید که این فضاها را شناسایی کنید و بدانید که لحظه درست برای حمله چه زمانی است، سپس جسارت شروع حرکت حتی وقت تحت فشار هستنید را داشته باشید.»
این روندی است که ناپولی در فصل جاری پیش گرفته است و علیرغم بازی برابر حریفانی که از پرس سنگین استفاده می‌کردند نیز به خوبی از این سبک بازی بهره گرفته است.

اسپالتی در گفتگوی دیگری که با خبرنگاران انجام داده بود نیز اظهار داشت:« دیگر هیچ طرح تاکتیکی وجود ندارد. فضاها دیگر بین خطوط نیستند، بلکه بین بازیکنان هستند. این مهارت در پیدا کردن فضا بین بازیکنان است. من به تکامل طرح تاکتیکی اعتقاد دارم اما باید بگویم که مهارت اصلی باید در فریب دادن رقبا باشد تا بتوانید فضاهایی را برای خودتان ایجاد کنید، به جای این که صرفا به دنبال فضاهایی که وجود دارد باشید.»

ناپولی هفته گذشته با سه گل برابر گلاسکو به پیروزی رسید تا صعودش به مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان را قطعی کرده باشد و اسپالتی پس از این بازی گفت:« این تیم هیچ پست مشخص و قطعی‌ای ندارد. رابطه بین بازیکنان این جو را ایجاد کرده است که این فضاهای را باز کند. وقتی بازیکنی حرکتی را شروع می‌کند، کل تیم او را دنبال می‌کنند.»

این نکته‌ای است که به خوبی در عملکرد ناپولی در زمین مشخص است و همین باعث شده است که بازی آنها بسیار متفاوت و چشم‌نواز باشد و در عین حال مقابله با این تیم را دشوار کرده است.
این سبک جدید به کار گرفته شده از سوی اسپالتی تا اینجا به خوبی جواب داده و بازیکنان ناپولی را با خود همراه کرده است اما باید دید که آیا در ادامه این فص سخت و پرفشار نیز همچنان به سود آنها کار خواهد کرد یا خیر.
برچسب ها: فوتبال اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها