به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۱:۰۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۳۶۹۵۴
رضايت اغلب سينماداران از فروش نوروزي فيلم​ها؛

آيا امسال رونق به گيشه​ها بازخواهد گشت؟

گروه فرهنگ و هنر:​ اغلب سینماداران از فروش فیلم‌های روی پرده در تعطیلات نوروزی احساس رضایت می‌کنند.
آيا امسال رونق به گيشه​ها بازخواهد گشت؟
مدیر سینما «آزادی» از رکورد فروش این سینما در روز 12 فروردین می‌گوید و مدیر سینما «شکوفه» نیز از فروش 140 میلیونی فیلم‌های نوروزی در سینمایش خبر می دهد. مدیر سینما «قدس» هم معتقد است؛ فروش امسال نسبت به سال گذشته بهتر بوده است. سعیدی پور در ارزیابی‌اش از اکران نوروزی امسال اظهار کرد: خوشبختانه سینماداران سال جدید را با فیلم‌های خوبی شروع کرده‌اند و اگر همین روند با برنامه‌ ریزی درست شورای صنفی پیش برود، فکر می‌کنم با فیلم‌های جدیدی که در جشنواره هم اکران نشده‌اند مانند «شهر موش‌ها»، اکران موفقی را نسبت به سال گذشته پشت سر بگذاریم.

مدیر سینما آزادی خبر داد: بالاترین فروش عید نوروز را در روز 12 فروردین ماه داشتیم. بسیاری به دلیل نیم بها بودن بلیت در روز سه شنبه به سینما آمدند، از طرفی چون این روز به مناسبت روز جمهوری اسلامی تعطیل بود، مردم اوقات فراغت بیشتری داشتند، بنابراین از سینما استقبال کردند. او افزود:‌ در روز 12 فروردین حدود 45 میلیون تومان فروش داشتیم و به عبارتی رکورد زدیم. حدود 15 میلیون تومان حاصل از فروش فیلم‌ها مربوط به فیلم «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، 15 میلیون تومان مربوط به فیلم «طبقه حساس» ساخته کمال تبریزی و مابقی آن مربوط به فروش فیلم‌های «معراجی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی، «خط ویژه» ساخته مصطفی کیایی و فیلم «با دیگران» ناصر ضمیری بود.

سعیدی پور همچنین گفت: مردم در روز 13 فروردین نسبت به سال‌های گذشته استقبال خوبی از سینماها داشتند، با توجه به اینکه بعد از اذان مغرب باید فیلم «چ» را نمایش می دادیم اما باز هم فروش نسبتا خوبی داشتیم و حدود 26 میلیون تومان فروش، حاصل فیلم‌های مربوط به این روز بود. فیلم «چ» در این روز به تنهایی حدود 12 میلیون و نیم فروش داشته است.

مدیر سینما عصرجدید-عبدالله علیخانی نیز از فروش نوروزی فیلم‌ها احساس رضایت کرد و گفت: فیلم «طبقه حساس» نسبت به دو فیلم دیگر فروش بیشتری داشته است. در روز 12 فروردین هم استقبال مردم از سینما خوب بوده است و هر سه فیلم حدود 5 میلیون تومان فروش داشته‌اند.

رضا نصیری- مدیر سینما «قدس» نیز درباره فروش نوروزی این سینما گفت: امسال فروش کل ما نسبت به سال‌های گذشته بهتر بوده است، در روز 12 فروردین حدود چهارمیلیون و 200 هزار تومان و در روز 13 فروردین به دلیل سالروز وفات حضرت فاطمه (س) و نمایش فیلم تا قبل از اذان مغرب، حدود یک میلیون و 500 هزار تومان فروش داشته‌ایم.

مدیر سینما «شکوفه» نیز آمار حاصل از فروش فیلم‌های «چ»، «معراجی‌ها» و«طبقه حساس» در تعطیلات نوروزی را جمعا 140 میلیون تومان بیان کرد و افزود: در روز 12 و 13 فروردین ماه نیز به ترتیب 15و 9 میلیون تومان فروش داشته‌ایم.
مرجع : ايسنا