به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۳۷۲۶۱

«کاپیتان آمریکا» درصدر گیشه​هاي جهاني

گروه فرهنگ و هنر:​ فیلم «کاپیتان آمریکا» با رساندن مجموع فروش جهانی‌اش به بیش از 303 میلیون دلار، پرفروش ترین فیلم هفته گیشه جهانی نام گرفت.
«کاپیتان آمریکا»  درصدر گیشه​هاي جهاني
 فیلم «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» محصول کمپانی دیزنی با فروش 96 میلیون دلار در آخر هفته گذشته در آمریکا و کانادا فروش جهانی خود را به 303 میلیون دلار رساند و بر صدر گیشه جهانی تکیه زد. به گزارش هالیوود ریپورتر، این فیلم طی 10 روز گذشته در خارج از منطقه آمریکای شمالی حدود 207 میلیون دلار فروخته و در حال حاضر در 3938 سالن سینما در سراسر جهان در حال نمایش است.

«کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» فیلمی ابرقهرمانی است که بر پایه شخصیت کاپیتان آمریکای کتاب‌های مارول کامیکس و به کارگردانی برادران روسو ساخته شده است. این فیلم، دنباله «کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو» است. کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون، ساموئل ال. جکسون، رابرت ردفورد، سباستین استن، آنتونی مکی، کوبی اسمالدرز و فرانک گریلو در این فیلم که به صورت ۳بعدی و ۲بعدی در حال اکران است، حضور یافته‌اند.

پس از کاپیتان آمریکا فیلم «نوح» ساخته دارن آرونوفسکی با بازی راسل کرو که از هفته گذشته اکران آن در منطقه آمریکای شمالی آغاز شده، با فروش 170 میلیون دلاری در جایگاه دوم گیشه جهانی در آخر هفته گذشته قرار گرفت.این فیلم که نمایش آن در بسیاری از کشورهای اسلامی ممنوع اعلام شده و در برخی دیگر نیز با اعتراضاتی همراه بوده، در حال حاضر در 50 کشور جهان در حال نمایش بود و بخشی از گیشه 170 میلیون دلاری‌اش را مدیون فروش 39 میلیون دلار در سینماهای چین‌، پرجمعیت‌ترین کشور جهان است.

در این فیلم راسل کرو در نقش حضرت نوح (ع) ظاهر شده و اما واتسون، جنیفر کانلی، لوگان لرمن، ری وینستون، مارک مارگولیس و مدیسون دیون‌پورت از دیگر ستارگان نام‌آشنایی هستند که در آن حضور دارند. آنتونی هاپکینز، بازیگر پیشکسوت برنده‌ی اسکار نیز در جدیدترین ساخته‌ی آرونوفسکی نقش «متوشالح»، جد بزرگ حضرت نوح (ع) را بازی می‌کند. آرونوفسکی داستان کشتی حضرت نوح (ع) را با بودجه‌ عظیم 300 میلیون دلاری با همکاری اسکات فرانکلین تهیه‌ و تولید کرده است.
مرجع : ايسنا