به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۴ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب : ۴۱۸۹۳

گمانه​زني​ها درباره سلامتي هيلاري کلينتون

گروه بين​الملل: روزنامه "وال استریت ژورنال" با گمانه زنی درباره وضعیت سلامتی "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه پیشین امریکا احتمال مشارکت او در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی امریکا را در هاله​ای از ابهام قرار داده است.
گمانه​زني​ها درباره سلامتي هيلاري کلينتون
روزنامه "وال استریت ژورنال" با انتشار گزارشی در این باره می افزاید:"احتمال آن که عارضه مغزی وارد شده به "هیلاری" در سال 2012 میلادی و تاثیر آن بر وضعیت سلامت او در آینده، چشم انداز شرکت او در انتخابات ریاست جمهوری را در هاله ای از ابهام قرار داده است. به گفته یکی از نزدیکان به هیلاری کلینتون هفته گذشته در پشت درهای بسته صحبت هایی در این باره انجام شده است."

روزنامه "وال استریت ژورنال" در ادامه افزوده است که "کارل روو" یکی از جمهوریخواهان پرسابقه امریکایی این ادعا را مطرح کرده است. یکی از سخنگویان "هیلاری کلینتون" در واکنش به خبر منتشر شده درباره وضعیت سلامتی او اظهار داشته که جمهوری خواهان درصد تخریب وجهه سیاسی کلینتون هستند و این خبر را تکذیب کرده است. روزنامه "وال استریت ژورنال" نوشته است:"این جمهوری خواه امریکایی با استناد به گزارش پزشکان هیلاری کلینتون در دسامبر سال 2012 میلادی ادعا کرده که او در آن تاریخ ناگهان از هوش رفته و دچار سکته مغزی شده است. در ادامه این گزارش آمده است که پزشکان یک لخته خون در بین مغز و جمجمه "کلینتون" را یافته اند."

این روزنامه امریکایی در پایان خاطر نشان می سازد که "هیلاری کلینتون" تنها نامزد احتمالی برای انتخابات ریاست جمهوری امریکا نیست که وضعیت سلامتی اش مورد تردید قرار گرفته و در این باره می افزاید:"در سال 2008 میلادی نیز زمانی که "جان مک کین" به عنوان نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات شرکت کرد اجازه داد تا هزاران صفحه از گزارش​های درمانی مربوط به سلامتی​اش از سوی کسانی که مایل هستند مورد ارزیابی قرار گیرد. "مک کین" در آن زمان 71 ساله بود و از بیماری سرطان پوست جان سالم به در برده بود."

همزمان با طرح گمانه زنی​هایی درباره احتمال نامزدی "کلینتون" در انتخابات ریاست جمهوری آینده امریکا سایت شبکه خبری "سی ان ان" نزدیک به دموکرات های امریکایی با انتشار گزارشی نتیجه گیری کرده که پیروزی "هیلاری کلینتون" در انتخابات ریاست جمهوری آتی امریکا می تواند باعث بازگرداندن وجهه و اعتبار امریکا به آن کشور شود. در بخشی از این گزارش با اشاره به دستاوردهای "کلینتون" در زمان تصدی مقام وزارت امور خارجه امریکا می نویسد:"موسسه نظرسنجی "پیو" نشان داد که اکثریت امرکیایی ها معتقدند که در دوره تصدی مقام وزارت امور خارجه توسط کلینتون روابط امریکا با تمام کشورهای جهان بهبود یافت. هیلاری کلینتون کمک کرد که امریکا بتواند اعتبار خود را در عرصه بین المللی باز یابد. دوران تصدی او آغاز دوره ای نوین در دیپلماسی امریکایی بود."
مرجع : تدبير