به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۶ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۴۲۰۷۷

یادبود استاد لطفی در بوشهر/تصاوير

گروه فرهنگ و هنر: شب شعر و موسیقی به یادمانِ بزرگ مرد موسیقی ایران زمین استاد " محمدرضا لطفی" توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندر بوشهر برگزار شد.
21 اردیبهشت ماه، آیین یاد بادِ استاد محمد رضا لطفی با حضور جمعی از شاعران، نویسندگان و هنرمندان برجسته ی عرصه ی موسیقی و نیز علاقه مندان به شعر و موسیقی برگزار شد. در این آیین، پس از ادای احترام به درگذشتگان گستره ی موسیقی ملی به ویژه زنده یاد لطفی، نوازنده دیر آشنا و برجسته ی تار" اصغر قربانی" پس از تعزیت به جامعه ی موسیقی به اجرای قطعه یی ستایش انگیز پرداخت که تحسین و استقبال حضار را در پی داشت. سپس " حکیمی پور " نوازنده ی مطرح و چیره دست " سه تار" مهمانان را به نیوشیدن نوای سازش دعوت کرد و قطعه یی مانا را به حضار هدیه داد. آن گاه خواننده ی پر آوازه ی موسیقی بوشهر " آکا صفوی" به هنرنمایی پرداخت و به یادِ استاد، شعر و آوا را درآمیخت .



در ادامه ، " علی اکبر هنرور" نوازنده ی بنام و برجسته ی ویولن و کمانچه با تشویق حضار، همراه با سماع آرشه بر کمانچه، فضا را با پژواک آوایش معطر کرد. در پی نوبت به هنرنمایی دو برادر هنرمند " حسام و حماسه حق پرست" رسید که خاطره ی آیین " بزم بزرگان"- آیین اجرا شده در دیروزهای دور – را در اذهان زنده کنند. نخست " حسام حق پرست" نوازنده ی توانمند" تار" پس از سخنانی درباره ی زنده یاد لطفی ، قطعه یی فراموش ناشدنی را به یادِ " شیر اهنکوه مرد موسیقی ایران " اجرا کرد و سپس" حماسه حق پرست" مضراب بر سینه  سنتور نشاند و با سر پنجه هایی پر توان به همراهی با دکلمه ی" امید غضنفر" پرداخت. در این بخش دو شعر از شاعران مانای ایران زمین " ابتهاج " و "آتشی" خوانده شد.



در پی، فرح راوردشیری شاعر مطرح و سراینده ی مجموعه شعر" در کابوس سیب فرو می روم" و " علیرضا عمرانی" شاعر و منتقد بنام هم اقلیمی با اشعارشان ، لذت دریافت شان از زیبایی های هستی را با مدعوین قسمت کردند. حِسن ختام این شب به یاد ماندنی، پخش فیلمی از دو اجرای استاد لطفی بود که خاطره ی بزم بزرگان دیگری را در اذهان چهره های مطرح ادب و هنر این کهن دیار به یادگار بر جای نهاد.













مرجع : پيغام